Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer! Håper du blir fornøyd da! :)

 

 

Jeg må bare si at jeg er utrolig fornøyd med mine nye Zildjian A Custom cymbaler...

 

Jeg har nå av cymbaler:

Zildjian A Custom 20" Ride

Zildjian A Custom 17" Crash

Zildjian A Custom 16" Crash

Zildjian A Custom 10" Splash

Zildjian A Custom 8" Splash

Sabian AAX 14" Studio-hats

 

 

Jeg koser meg! Trenger bare nye stativer nå. Anbefalinger? Noen som er litt mer håndterlige enn andre?

Lenke til kommentar

Hei alle trommeelskere!

 

Har tenkt litt på å kjøpe slagverket: Premier Cabria XPK Heavy Rock..

Det koster 12000kr i Norge (trommelager.no), og jeg lurer på om noen tror det er godt? Jeg fant det i Danmark for 7000kr og i London for 7000kr... Er det andre plasser i Norge jeg kan få det (e.l.) slagverket billigere?

 

Takker for hjelp :D

Lenke til kommentar

Grattis Anders! :dribble: MMX er digg! Hvilken finish/hardware? Hadde du bestilt noe tidligere, eller var det noe butikken hadde på lager fra før? Er vel vanligvis litt bestillingstid på de...

 

Finnes mye bra stativer ZenCo, selv foretrekker jeg nok best Tama (Roadpro) og Pearl 800/900 serien. Stabile, brukervennlige stativer som tåler det meste :). Yamaha og Mapex er også nokså bra, men hadde jeg kunne velge ville jeg gått for Tama eller Pearl...

 

Fikk litt utstyr i går :). 8" Meinl MB10 Splash, 10" Meinl Byzance Splash, 18" Meinl MB20 Heavy Crash, Pearl Eliminator dobbelpedaler m/belte, og en Tama cymbalholder m/clamp. Utrolig fin lyd i alle cymbalene! Anbefales... Eliminator pedalene har jeg jo snakka mye varmt om tidligere, kan egentlig ikke legge til så mye mer om de.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

grisebanken: Premier Cabria XPK er nokså nye sett, er ikke lenge siden de ble introdusert på markedet, så det spørs hvor mange "erfaringer" du finner av andre her inne. Men sånn generelt sett lager Premier fine trommer med god lyd, så det er langtfra et dårlig valg! Audun (figure_02) har Premier han og, virker som han er godt fornøyd... Spilte selv en del på Premier sett, og har alltid likt de veldig godt. Andre valg du kan sjekke ut til samme pris (ikke dermed sagt de er bedre, men annerledes så klart...) er Tama Superstar, nye Pearl Vision/Export Custom, Sonor Force 2007/3007, Mapex M-Birch/Pro-M, Gretch Catalina Birch/Maple. Er vel de jeg først og fremst ville vurdert i samme prisområde...

 

Men Premier lager bra utstyr de!

Lenke til kommentar

Hvis du vil, anbefaler jeg å kjøpe fra utlandet. Selv om det kanskje høres risky ut (hvis det blir din første gang), kan du spare mye, og få et bedre sett enn det du har råd til her til lands. Nå har jeg ikke stor erfaring med å bestille fra USA, men har desverre inntrykk at selv om det kanskje er litt billigere priser enn f.eks Tyskland (som jeg selv pleier å handle fra), er det mer i frakt og litt mer stress med betaling/fraktmetoder osv... Fra Tyskland gjør man ikke annet enn å betale litt frakt, får det levert på døra kort tid etterpå, samt et krav om norsk moms (25% av sum). Har handlet til sammen 4 sett fra Tyskland (Thomann), og kan anbefale det om du vil spare penger. F.eks kjøpte jeg Mapex Saturn settet mitt for litt over 12 000, som koster vanligvis rundt 17-18 000 her i Norge.

 

www.thomann.de

www.musicstorekoeln.de

 

Hvis du heller vil satse på "trygge" Norge, så vil jeg si www.tabs.no er blant de bedre butikkene å handle med, evt. www.sound1.no eller www.properc.no.

Lenke til kommentar

Grattis Anders, men skal du ikke ha basstromme eller skarp? Eller var det inkludert der?

 

A-Custom er fine cymbaler Zenco. spesielt crashene :)

 

Jeg vet ikke no særlig om de nye Premier Cabria XPK setta, men fatter har et Cabria Club kit, det låter knall, men tomholdern til basstromme er utrolig dårlig, nytter ikke å stramme ordentlig, så tammen sitter aldri fast og beveger seg med engang den får et slag. Men de låter bra ;)

Er utrolig fornøyd med mine Premier Artist trommer, der funker hardwaren veldig bra. Men ville kanskje heller ha sjekka ut noen av de Marius nevnte, de får så mye mer oppmerksomhet, og det kan vel være en grunn til det?

Lenke til kommentar

Hei folkens igjen, nå er settet i boks og står her... *melt*

 

Jo det var med basstromme, glemte å skrive det :p Størrelsene er som følger;

8x7, 10x7, 12x7, 14x12 kanskje og 15x13 kan jeg tenke meg, pluss en 20x18 basstromme.. Dette blir lowrider!

 

Settet er i en Silver Sparkle, som er custombestilt av Kim Ofstad, men det var noe med finishen han ikke likte, så han bestilte seg et nytt et :p Vi tok inn dette og jeg kjøpte det nå.. Så settet har faktisk litt historie :p

Lenke til kommentar
Hei folkens igjen, nå er settet i boks og står her... *melt*

 

Jo det var med basstromme, glemte å skrive det :p Størrelsene er som følger;

8x7, 10x7, 12x7, 14x12 kanskje og 15x13 kan jeg tenke meg, pluss en 20x18 basstromme.. Dette blir lowrider!

 

Settet er i en Silver Sparkle, som er custombestilt av Kim Ofstad, men det var noe med finishen han ikke likte, så han bestilte seg et nytt et :p Vi tok inn dette og jeg kjøpte det nå.. Så settet har faktisk litt historie :p

7852430[/snapback]

jobber du på lyd og lys pratner?

Lenke til kommentar

Har nok ikke mer bandopptak, har noen flere låter vi pleier å spille da, men ikke fått tatt opp enda. mest eget materiale, men covrer også Metallica - Orion, og driver å lærer oss Testament - The New Order.

 

Vi har forresten to kommende spillejobber i mars, 1. mars på Gamla i Oslo (Emerganza-festivalen) og 3. mars på deZibel/Folkets Hus i Askim.

Lenke til kommentar

Marius: Er ganske keen på HHX 21" Dry ride og 14" groove hats nå, ser ut som de vil passe perfekt for det jeg er ute etter. Hadde du giddi å slengt ut noen bilder/beskrivelser eller evt. lydklipp av dine?

 

Skal se å få kommet meg en tur på Immerslund, vet du om de hadde groove hatsa der og?

 

Får du en mic inn i de hulla da Anders? Eller kjører du den inni tromma?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...