Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville holdt meg langt unna de Milennium cymbalene, da er det nesten bedre å montere opp noen grytelokk. Greit nok om man ikke har spillt lenge, men billige cymbaler angrer man FORT på at man har kjøpt, det går ikke lang tid før du kunne ønske du hadde spart opp litt til. Billigste jeg kan anbefale er nok Paiste PST3/5, Meinl Classics, Sabian XS20 (eller mulig B8 Pro... selv de vanlige B8 ville jeg heller gått for enn de Milennium greiene der...). Så jeg ville nok spart opp litt mer, satse på litt kvalitet.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si... Vil ikke si de er markant mye bedre, da fattern var i Tyskland testa han de opp mot hverandre, og foretrakk faktisk PST5. Men ville i alle fall holdt meg unna Medium Riden om du er interessert i de, den er nokså dårlig. Vil tro Rock Riden er et bedre valg i så fall, men har ikke fått testa den.

Lenke til kommentar

Kan anbefale alle på det sterkeste å gå for Zildjian sin ZHT serie, en pakke der du får med 16" crash, 20" ride, 14" hihat OG en 16" china for 5500,- ca..

 

Testa de da jeg jobba sist gang, var merkbart mye bedre enn PST til Paiste..

 

Btw, noen som har lyst på noen trommesko? Størrelse 43/44 ca

Endret av SirAnderz
Lenke til kommentar

Kan godt tenkes ZHT er bedre, har ikke fått testa de selv... 5500 synes jeg allikevel er for dyrt men. Synd ikke Meinl Classics leveres i samlet pakke.

 

Vurderer å skaffe meg rack nå etterhvert, fortsatt en del igjen fra jeg solgte Sonor settet... Begynner å bli såpass mye cymbaler nå, stativ skog :p. Tenker mest p Gibraltar GRS-350C, Center Rack med 2 "vinger" på sidene. Tror antagelig jeg kommer til å gå for det.

Lenke til kommentar
Btw, noen som har lyst på noen trommesko? Størrelse 43/44 ca

7828532[/snapback]

 

De var ikke noe tess med andre ord? :p

 

Vurderer å skaffe meg rack nå etterhvert, fortsatt en del igjen fra jeg solgte Sonor settet... Begynner å bli såpass mye cymbaler nå, stativ skog . Tenker mest p Gibraltar GRS-350C, Center Rack med 2 "vinger" på sidene. Tror antagelig jeg kommer til å gå for det.

 

Vet du lange de vingene er? Hadde tenkt til å kjøpe med kurvet rundt hele veien, men blir jo mye billigere å kjøpe dette med vinger. Men spørs om det er plass til 2-3 cymbaler på de da...

 

Edit: 24 inches = 60.96 centimeters

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

KN: Tror ikke de er ekstremt lange de vingene, men det går jo evt. an å kjøpe en ekstra side (eller to) seinere da, bytte ut vingene om man trenger det. Men vil tro det i alle fall er plass til et par cymbaler der, om man har galgearm på de... Bestilte meg faktisk den typen i dag jeg, fikk den visst inn om et par dager på Thomann. Blir moro :). Ser vel ca. sånn ut:

dgb036.jpg

 

Grattis med nye cymbaler ZenCo! A Custom er fint :yes:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Vanskelig å si... Vil ikke si de er markant mye bedre, da fattern var i Tyskland testa han de opp mot hverandre, og foretrakk faktisk PST5. Men ville i alle fall holdt meg unna Medium Riden om du er interessert i de, den er nokså dårlig. Vil tro Rock Riden er et bedre valg i så fall, men har ikke fått testa den.

7827903[/snapback]

har medium riden er ganske fin lyd i den

Lenke til kommentar
Spiller kanskje litt sånn metal/rock, noe rundt der. Vil gjerne ha god lyd vs. billig pris.

 

Hvordan er den riden? sjanger?

7827366[/snapback]

 

Ville gått for Meinl Classic som billigste alternativ. Eller leit opp gode tilbud på bruktmarked. 22" power riden er forsåvidt så mye rock/metal at det er derfor jeg kvitter meg med den ;)

Lenke til kommentar
Godt skrevet annonse med proffe bilder Amped, de skal nok bli solgt fort :p

 

Synd du ikke hadde noen HHX, er ute etter nye Sabian cymbaler. 18" Studio crashen kan være interessant, kan du, og KN som skryter så fælt av dem, gi en god beskrivelse av lyden?

7838345[/snapback]

 

Synes det alltid er litt vanskelig å beskrive lyden av cymbaler, men i grove trekk kan jeg jo si følgende..

I forhold til f.eks Zildjians "A custom" (som så mange regner som standarden) synes jeg Sabians AAX virker mye fyldigere i klangen.

Studio-crashen er i forhold til de øvrige i AAXserien dessuten tynnere, og gir derfor noe mørkere/dypere klang. Et veldig fint, stort crash - rett og slett.

I tillegg er den ypperlig å "ride" på..

 

Hmm... har jeg svart på spørsmålet ditt nå? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med studio serien ja. Vil vel beskrive den som en relativt lys crash, som er like god til pop som til metal. Ja, jeg har prøvd begge deler. :p Om jeg ikke tar helt feil, så har jeg lagt ut et lydklipp fra sist jeg var i studio. Et parti med mye crash bruk. Sitter på jobb og skriver på mobil, så jeg orker ikke leite, men hvis du ikke finner det så send meg en pm, så skal jeg legge ut på nytt. Håper det hjalp deg litt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...