Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal spille inn demo til søk på folkehøgskoler, og tenkte da å ta opp litt her hjemme i tillegg til live-opptak med band. Problemet er at jeg kun har èn mic..

Noen som kan hjelpe meg med hvor jeg bør sette mikrofonen for å få mest mulig utav den? Vil det være å bruke den som overhead som er gunstigst?

Lenke til kommentar

Kommer egentlig litt an på hvordan type mic det er... Men generelt sett ville jeg nok ha satt den litt skjermet unna trommene, i sånn ca. vokalmikrofon-høyde. Vet ikke om det er 100% teoretisk riktig måte å gjøre det på, men det er vel det jeg stort sett har gjort i lignende situasjoner. Prøve å få et mest mulig "nøytralt lydbilde i alle fall, der ingen lydkilder er spesielt mye høyere enn andre lydkilder...

Lenke til kommentar
Kommer egentlig litt an på hvordan type mic det er... Men generelt sett ville jeg nok ha satt den litt skjermet unna trommene, i sånn ca. vokalmikrofon-høyde. Vet ikke om det er 100% teoretisk riktig måte å gjøre det på, men det er vel det jeg stort sett har gjort i lignende situasjoner. Prøve å få et mest mulig "nøytralt lydbilde i alle fall, der ingen lydkilder er spesielt mye høyere enn andre lydkilder...

7810030[/snapback]

 

 

Har forska litt og funnet ut at det er best å bruke micen som overhead, og så mikse etterpå.. Ble ålreit lyd! Får se om jeg får lagt ut noe her etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...