Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vidar er det han som ser yngst ut eller han som ser eldst? Har funnet ut de gangene jeg har vært der at han eldste er den som er greiest... Dette er basert ut ifra mine meninger og hvor det har vært andre plasser der jeg har vert lissom

 

Har jo noe og med at de selger i bøtter og spann uansett hvor hyggelige de er :p

Lenke til kommentar
  tre45 selger... jeg syns selv ELENDIG kundeservice.. men men.. smak og behag det

 

Hah, dagens utsagn! Tre45 er service'n selv!

 

Hadde vært veldig interessert i å finne utsalgssteder for trommer (helst da elektriske) i Trondheim og omegn!

 

Prøv setta som står på tre45! De fører bl.a. Roland ja.

Lenke til kommentar
  tre45 selger... jeg syns selv ELENDIG kundeservice.. men men.. smak og behag det

 

Hah, dagens utsagn! Tre45 er service'n selv!

Vell.. Det er basert på mine erfaringer da.. Viss du kjenner de som jobber der så er de sikkert litt snildere ja.. Skulle bort dit å kjøpe noe stæsj endag og får jo ikke hjelp - tar ikke kunder seriøst osv osv... For eksempel, sier jeg skal ha noe dyre trommesett og prøver å prakke på meg noe billig export greier :!: Nei takk

Lenke til kommentar

Digger å bruke 2 hi-hat'er på settet, hadde det ikke vært så dyrt med x-hat skulle jeg gjerne skaffet en (har kun prøvd å bruke et ekstra hi-hat stativ de gangene jeg har gjort det, og får jo ikke brukt foten på det stativet da)... Ålreit å ha litt forskjellige hi-hat cymbaler, enten i størrelse eller modell, så man kan variere litt, ofte også i samme låt...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Er veldig kjekt med to hi-hats. Hi haten er jo det som har mest å si for sounden (forutenom skarpen) imo. og dermed kan man få trommesettet sitt til å høres veldig forskjellig ut med to hi-hats og to skarper. Dessuten mener jeg det er kjekt med en hi-hat på høyresiden ettersom det føles mer naturlig å spille med høyrehånden på høyresiden...

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Tenkte på at når jeg skal kjøpe meg nytt hihat stativ så blir det .. RH-2000 stativet til pearl.. Har lyst å fikse det sånn at hihaten blir nesten rett forann meg... Er en veldig kjent som også har det.. Husker ikke navnet i farten, spiller på Tama hvertfall... Uansett, også ta tammene på venstre sida.. Kan bli spennende tror jeg.. Litt små tammer da..

Lenke til kommentar

Hola.

 

Jeg knekker trommestikker i hytt og pine.. noen som har no tips ell? har bare spilt trommer i en ukes tid. kjøpte meg et nytt par idag, og knakk dem etter en times spilling. har hittil knekki 4 trommestikker.

 

de knekker på forskjellige steder, men for det meste mot tuppen.

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar

er ihvertfall langt fra verdens sterkeste mann :p

 

Slår bare på rimsa? hva vil det si? tuppen på trommestikkene? Når jeg ser på min siste knekte nye trommestikke er den bare slitt fra tuppen og 25% inn, men de er ganske jevnt slitt der.

 

Er det feil? kan jo ikke akkurat slå med midten av stikka vel? føles jo best å treffe mot tuppen

Lenke til kommentar

Rimsa = kantene "rundt" trommene...

 

Vil nok tro du kan forbedre teknikken din, du slår nok enten for hardt eller på feil måte om du knekker så mange stikker. Knekker noen selv jeg også, men det tar som regel lengre tid. Andre ting kan være at billig-stikker har en tendens til å knekke nokså fort. Kjente merker som Vic Firth, Pro Mark, Ahead osv. pleier gjerne å holde lengre enn no-name billig-stikker. Evt. kan du prøve Carbosticks, laget av karbonfiber. De er nok de sterkeste stikkene jeg har prøvd hittil...

 

Men vil anbefale å ta noen tromme timer, og i alle fall lære hvordan du skal slå/holde stikkene osv... Nyttig lærdom... :thumbup:

 

EDIT: Prøv også å juster høyden/vinkling av cymbalene og trommene... Kan ofte være det som er litt av årsaken...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...