Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Ok, da må jeg beklage :p. Trodde kanskje du var helt begynt å spille, virket som et nybegynnerspørsmål på meg der og da (no pun intended...). Men om du kan spille, så vil jeg vel si det kommer an på låta/rytmen. F.eks om man skal være med å følge gitarriffene, eller spille noe som ikke avhenger av de andre i bandet... Kan ikke se noe fasit svar på det i grunn, annet enn prøv å hør på de andre spille, hør for deg hva som vil passe best inn. Pleier å gjøre det selv hvertfal og det pleier nå å funke...

 

Men da har jeg vel bare å si at jeg har vært å handlet i dag :). Ble et Roland TD-6KV digitalt sett. Helt sinnsykt moro! Kost meg i hele dag, får jo så sinnsykt mye morsomme lyder og ting der. Ville som sagt aldri bytta det ut med et vanlig sett, men det blir i alle fall et mye brukt "leketøy" for min del, mest hjemme...

7763513[/snapback]

du må ta opp noen soloer og laste opp :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt og testa ut et Roland TD3 idag.... Var faktisk utrolig gøy det også. Bare sånn til morobruk. Hva er prisen på TD3? Var et TD6 der også, men det prøvde jeg ikke.

 

 

Jeg var jo innom ProPerc idag, og jeg må nok ærlig si at 6" splash ble litt for lyst, så jeg går nok for en 8" isteden. Så også på en 4", dritmorsomt, men den var utelukket... :!: Jeg så også på stativer, var litt vanskelig å bestemme seg. Kjøper neste lørdag... ;)

 

Gratulerer Marius!

Lenke til kommentar
Ok, da må jeg beklage :p. Trodde kanskje du var helt begynt å spille, virket som et nybegynnerspørsmål på meg der og da (no pun intended...). Men om du kan spille, så vil jeg vel si det kommer an på låta/rytmen. F.eks om man skal være med å følge gitarriffene, eller spille noe som ikke avhenger av de andre i bandet... Kan ikke se noe fasit svar på det i grunn, annet enn prøv å hør på de andre spille, hør for deg hva som vil passe best inn. Pleier å gjøre det selv hvertfal og det pleier nå å funke...

 

Men da har jeg vel bare å si at jeg har vært å handlet i dag :). Ble et Roland TD-6KV digitalt sett. Helt sinnsykt moro! Kost meg i hele dag, får jo så sinnsykt mye morsomme lyder og ting der. Ville som sagt aldri bytta det ut med et vanlig sett, men det blir i alle fall et mye brukt "leketøy" for min del, mest hjemme...

7763513[/snapback]

 

Hvordan låter settet? Med de "vanlige" lydene altså. Låter det bra? Har jævli lyst på el sett jeg også...til å spille hjemme på. :)

 

Du legger vel opp et lydklipp snart? :dribble:

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Takker så mye, liker de forskjellige settene som er der, noen som virket veldig naturtro og fine. Veldig mye rare ting også, som er sinnsykt moro å teste ut... Men skal prøve å få tatt opp noe snart ja. tror neppe det blir ville soloer akkurat, jeg er vel mer groove-orientert av meg... Men kan i alle fall ta opp noen av de forskjellige settene der, så det går an å høre!

 

ZenCo: Det TD3 settet de hadde på Imerslund mener jeg kostet ca 8000,-

 

nesta_bobo; Til en viss grad ja... Du får vel det egentlig aldri ned til nivået på akustisk, men det blir gradvis sterkere om du øker i styrke, spesielt på skarptromma, men på det meste annet også. Hadde ikke solgt vanlige settet for å kjøpe et slikt (så lenge jeg har mulighet til å bruke et akustisk sett), men for å ha i tillegg synes jeg det var et godt kjøp. Enkelt å ta opp med når som helst, øve til alle døgnets tider, ha det moro med sinnsykt mange forskjellige lyder... :)

 

EDIT: kan vel legge ut et bilde og, de fleste vet vel sikkert hvordan de ser ut men... Må få tak i et teppe å ha under, så blir det bra :)

post-15605-1169323123_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
satt i sta å spilte trommer i kjelleren med hørselsvern på så begynte trommesett å riste å lage og det buldret og brakte ute. jeg ble redd og trodde huset holdt på å falle sammen. viste seg at det var et kraftig jordskjelv:D

7768675[/snapback]

 

Hørte om det :!: 4 på Richters Skala faktisk.

Lenke til kommentar
satt i sta å spilte trommer i kjelleren med hørselsvern på så begynte trommesett å riste å lage lyd og det buldret og brakte ute. jeg ble redd og trodde huset holdt på å falle sammen. viste seg at det var et kraftig jordskjelv:D

7768675[/snapback]

Hahaha! Den følelsen må være litt snål... "Spiller jeg så jævlig kraftig?" :!:

Lenke til kommentar
Har Axis dobbelpedal og har tenkt til å kjøpe Evans basstrommepatch for å få litt mer "klikk" i basstromma, samt nye treklubber. (Dette skal visst være en veldig god kombinasjon for å få den velkjente klikkelyden). Noen som har Axis pedaler og som vet om jeg bare kan kjøpe hvilke som helst klubber? Slik at jeg ikke kjøper noen som blir for små eller for store.

 

Eller finnes det andre metoder for å få mer "klikklyd"?

7351862[/snapback]

 

Noen som kan anbefale en patch?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Emperor: koster 20 euro med frakt til Norge. Ikke rare summen det, men plusser du på det på racket, så har du totalsummen (pluss at du evt. får krav om norsk moms når det ankommer Norge...).

 

Hehe, kult Audun :). Han sier han har penger klar hvertfall, og vil hente det i morgen. Så da regner jeg med det er solgt ja.

 

Har faktisk en bestilling gående på musicstorekoeln nå, må gjøre en del omjusteringer etter at Sonor settet blir solgt (det er uansett sikret salg nå, kjøper ikke han det i morgen har jeg minst to andre som er like interessert på hånda). Så nye ting blir faktisk enda en Eliminator dobbelpedal m/belte, hadde i utganspunket kun tenkt å kjøpe noe billig noe å bruke hjemme, men så viste det seg at de har en veeeldig fin pris på de nå (250 E), så jeg tenkte hvorfor ikke. Synes det er stress å flytte de pedalene jeg har nå fram og tilbake, IC pedalene blir jo solgt i morgen, og trenger både pedaler på lokalet, pluss pedaler å spille/øve med hjemme (både på el. settet og de vanlige trommene, hender jeg spiller med band hjemme også).

 

Andre ting, en 18" MB20 Heavy Crash (han får med 18" Classic Powerful Crashen min, så da trengs det ny), 10" Byzance Splash 8" MB10 Splash og to Tama cymbal holdere m/clamp... totalt kom det på 5800,-, sitter fortsatt igjen med 9000 etter salg av trommene :). Det må nesten gå til andre ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...