Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Har ikke fått testa den, virker på meg som den har veldig fin lyd, men er ikke fullt så kraftig... Lett for å "forsvinne" i et sterkere lydbilde, for å si det sånn. Men det er bare hva jeg har hørt av erfaringer fra andre da. Jeg ville i alle fall sett litt på HHX Dry ride'n også, de to virker å ha mye av den samme karakteristikken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fin den Tama stolen der, har samme bortsett fra uten ryggstøtte... Stor, og komfortabel. :)

 

7753262[/snapback]

Var veldig i tvil om jeg skulle ha ryggstøtte eller ikke, men fant ut at jeg kunne prøve det. Funker veldig bra, men jeg tror ikke jeg kommer til bruke ryggstøtta når jeg spiller ute.

Lenke til kommentar

Grattis med ride :)

 

eirik: Tror ikke det er offisielt sagt enda, men tipper det blir omtrent det samme som tidligere ELX, mulig litt dyrere, men tror ikke det blir mye.

 

Nå ser det endelig ut som Sonor settet mitt blir solgt, har sagt det mange ganger tidligere, men useriøse folk er det lite å gjøre med... uansett, en fyr her nå som hevder han bare må ha det settet, så skulle få den prisen jeg hadde bestemt meg for. Så nå er bare dilemmaet. Kjøpe el-sett nå snart, eller vente litt, prøve å selge Performer settet, og gå for et Tama SC Bubinga i stedet... :p Heh. Sitter bare å leker litt her jeg nå, tenker ut noen forskjellige "veier" å gå. Tror nok det blir et Roland TD6 nå ganske snart, så får jeg heller spare opp litt mer, og skulle jeg få et bud jeg ikke kan avslå på Performer settet, så får jeg vurdere å bytte da.

 

Sorry hvis det blir litt mye "luksusproblemer" her :p. Ville bare lufte ut litt jeg, så får dere komme med hva dere synes. Tenkte også muligens på Sonor Delite, er nok først og fremst de eller Tama SC Bubinga jeg kunne tenkt meg å "oppgradere" til, som et slags siste "step" opp på stigen...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

hva skulle forumet gjort uten deg marius? hadde vært tørt her det må jeg si. bryr meg vel ikke om at du får deg nye sett oftere en jeg bytter bokser, bare kom med bilder du :) noen som har wuhan china 12" ? hakke fått testa den enda. btw, skal til Holland i påske, Marius, give me some tips. for all del, dere som vet om noen sjapper i Nederland, tell me. skal til Amsterdam men landet er så lite at jeg kanskje drar til tyskland hvis jeg ikke finner no stæsh i Nederland. takker på forhånd :) btw bruker dere East cymbaler på Niss, da tenker jeg mest på jazz linja, hvis det er noe som heter det.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige ord :p. Heh, jeg er vel en eksentriker men... Trommer har liksom etterhvert blitt en slags hobby for min del, ikke bare spillemessig men også utstyrsmessig... Når noen låner 200 000 i banken til ny bil når de er 18, jobber jeg heller inni mellom, setter av penger og bytter trommer. Når jeg kjøper fra utlandet og selger her taper jeg i grunn ikke så altfor mye på det. Men er vel mest all byttingen som sikkert virker veldig snålt da...

 

Har ikke egen jazz-linje der, men vi bruker faktisk East cymbaler, ettter de fikk gode tilbud via Imerslund sist. Synes de virker ganske ok jeg, nå har jeg ikke sett hvor mye de koster da. Men som f.eks jazz-cymbaler funker de bra, riden har en del wash, samme med crashene og resten av serien, men de låter faktisk veldig bra... Jeg ville ikke bytta de mot high-end linjene til f.eks Paiste, Meinl, Sabian etc., men til prisen duger de ganske bra!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Takk for hyggelige ord :p. Heh, jeg er vel en eksentriker men... Trommer har liksom etterhvert blitt en slags hobby for min del, ikke bare spillemessig men også utstyrsmessig... Når noen låner 200 000 i banken til ny bil når de er 18, jobber jeg heller inni mellom, setter av penger og bytter trommer. Når jeg kjøper fra utlandet og selger her taper jeg i grunn ikke så altfor mye på det. Men er vel mest all byttingen som sikkert virker veldig snålt da...

 

Har ikke egen jazz-linje der, men vi bruker faktisk East cymbaler, ettter de fikk gode tilbud via Imerslund sist. Synes de virker ganske ok jeg, nå har jeg ikke sett hvor mye de koster da. Men som f.eks jazz-cymbaler funker de bra, riden har en del wash, samme med cymbalene, men de låter faktisk veldig bra... Jeg ville ikke bytta de mot high-end linjene til f.eks Paiste, meinl, Sabian etc., men til prisen duger de ganske bra!

7758493[/snapback]

 

What he said. :D

Lenke til kommentar

hadde ikke vært så dumt å ha alle top seriene til mapex,tama osv. men skal du ikke kjøpe deg noe pearl marius? hakke sett deg med pearl.

 

jeg betalte ca. 1600 for 18" crashen. synes det var ganske fair for den prisen, så vet jeg heller ikke om noen andre sjapper som selger meinl i oslo, har hørt om en borte ved ulvåll elsn, men aner ikke hvor den er.

 

men come on , holland, drums,sjapper.

 

nice one king-nothing :p

Lenke til kommentar

Tja, har jo faktisk aldri eid et Pearl sett. Men vet ikke helt, har på en måte aldri likt de så godt at jeg kunne tenkt meg bruke mange penger på de. I alle fall sånn som nå, hvis jeg velger å selge unna de "billigere" settene (misforstå meg rett der... beklager til dere som fortsatt ikke har så gode sett) blir det for å gå for det ultimate drømmesettet, og akkurat der ser jeg ikke for meg Pearl sånn situasjonen er i dag... Har blitt så smått forelsket i Bubinga trommene. Samtidig veit jeg Sonor Delite maple trommene også låter vanvittig bra, og har som regel veldig ok pris i Tyskland. Så det er vel de jeg funderer mest på, hvis det skulle bli noe av i det hele tatt...

 

Vet ikke om noen shoper i Nederland desverre... Eneste jeg veit er at musikk-produktiv ligger veldig kort vei fra grensa da, i Tyskland...

Lenke til kommentar

Overgang fra rytme til trommene kommer jo litt an på hva slags rytme man har og hvordan feel du vil tom-"fillen" skal ha. Men om man er helt nybegynner så er vel det enkleste å spille vanlig 4/4-beat, med enten 4 eller 8 slag på hihat per takt, basstromme på slag 1 og 3 i takten, skarptromme på 2. og 4. slag. Spiller det i 3 takter, så gå over til tammene. Kommer litt an på hvor mange tammer du har, men om du har 3, kan du f.eks spille 4 sektendels-slag først på skarptromma, så 1.tam, 2.tam, 3.tam, så gå over på crash + basstromme, som da blir nr. 1 i neste takt, i det du fortsetter på rytmen.

 

Spørs hvor forståellig det er, men om du er helt nybegynner ville jeg prøvd å skaffe noe bokmateriale, eller trommelærer, om du har lyst å satse på trommer...

 

Det er vanlig å sette tammene nærme hverandre, så nærme som i den videoen du la ut. Men det kommer litt an på hvor mange tammer du har på settet. Har du f.eks bare 2, setter man ofte en omtrent rett ovenfor skarptromma, og en til høyre for deg, i legghøyde. Har du tre eller flere, sett de så nærme som mulig, uten at de er nær hverandre...

Lenke til kommentar

Ok, da må jeg beklage :p. Trodde kanskje du var helt begynt å spille, virket som et nybegynnerspørsmål på meg der og da (no pun intended...). Men om du kan spille, så vil jeg vel si det kommer an på låta/rytmen. F.eks om man skal være med å følge gitarriffene, eller spille noe som ikke avhenger av de andre i bandet... Kan ikke se noe fasit svar på det i grunn, annet enn prøv å hør på de andre spille, hør for deg hva som vil passe best inn. Pleier å gjøre det selv hvertfal og det pleier nå å funke...

 

Men da har jeg vel bare å si at jeg har vært å handlet i dag :). Ble et Roland TD-6KV digitalt sett. Helt sinnsykt moro! Kost meg i hele dag, får jo så sinnsykt mye morsomme lyder og ting der. Ville som sagt aldri bytta det ut med et vanlig sett, men det blir i alle fall et mye brukt "leketøy" for min del, mest hjemme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...