Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det kan såklart ha en feil på cymbalen, men hvis du har hatt den under to år har du Meinls garanti. Hva nå enn det betyr.

 

La ut en annonse for alle cymbalene mine jeg nå, er så lei av å ha massse stash som jeg aldri blir fornøyd med, så hvis jeg får solgt dette blir det nok Sabian på meg, ride, hats og en crash i første omgang. Prøvde ut en 18" AAXplosion crash på lokale sjappa i dag, må si jeg likte den veldig godt. Testa også ut de Sabian hatsa de hadde der, forholdsvis no b8 greier, men også 14" HHX Stage hats og 14" HHX Evolution hats, Stage hats var ganske så digg, men må teste ut videre. Groove hats høres digge ut, men har aldri prøvd de.

 

HH RBDR som ride kanskje? Vil ha noe som ikke er så lyst og med så mye sustain som i sig. power riden min, men fortsatt med en skikkelig "cutting" bell.

 

Selger masse bra cymbaler for en billig penge der, skal linke til den når den kommer ut :)

Lenke til kommentar

Kan være at jeg spiller litt hardt da, de høreklokkene jeg bruker døyver lyden ganske kraftig...

Det går vel i og for seg under kategorien teknikk da, men når jeg spiller uten de klokkene har jeg ikke fått klager på åssen jeg slår fra læreren :tease:

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar
Prøv å send den tilbake til forhandler, spør om de kan sende den til Meinl. Med litt flaks sender de deg ny cymbal, pga garanti tid... Har hendt med flere faktisk, selv om det faktisk var deres egen feil... Uansett er det lite man taper på det, bortsett fra mulig frakt...

7746719[/snapback]

Får man cymbalen tilbake hvis de ikke sender ny da? For da kan jeg jo prøve borre-metoden (stoppe sprekken med et hull der sprekken slutter så den ikke fortsetter lengre innover). Vet dog ikke hvor bra dette funker...

Lenke til kommentar

Fin den Tama stolen der, har samme bortsett fra uten ryggstøtte... Stor, og komfortabel. :)

 

Så var det offisielt da, Pearl har introdusert nye linjer... Mye nytt her. Bl.a. nye Export ECX (i maple) + en ny linje, "Vision" (birch/basswood mix), som virker å være i tilsvarende kvalitet. Den vanlige EX typen virker fortsatt å være i produksjon da, under disse to nye. Session serien virker faktisk også å gå ut, MCX tar over der, som blir en form for "samlebånds-produsert" Masters serie. Moro å følge med på nyheter nå, kommer på løpende bånd i disse NAMM tider...

http://www.pearldrum.com/pearlusa.htm

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
La ut en annonse for alle cymbalene mine jeg nå, er så lei av å ha massse stash som jeg aldri blir fornøyd med, så hvis jeg får solgt dette blir det nok Sabian på meg, ride, hats og en crash i første omgang. Prøvde ut en 18" AAXplosion crash på lokale sjappa i dag, må si jeg likte den veldig godt. Testa også ut de Sabian hatsa de hadde der, forholdsvis no b8 greier, men også 14" HHX Stage hats og 14" HHX Evolution hats, Stage hats var ganske så digg, men må teste ut videre. Groove hats høres digge ut, men har aldri prøvd de.

 

HH RBDR som ride kanskje? Vil ha noe som ikke er så lyst og med så mye sustain som i sig. power riden min, men fortsatt med en skikkelig "cutting" bell.

 

Selger masse bra cymbaler for en billig penge der, skal linke til den når den kommer ut :)

7745949[/snapback]

 

Noen kommentarer?

 

Er kult med NAMM, Meinl har kommet med en masse godsaker og, deribalndt en genial ny hjemmeside :)

Lenke til kommentar

Bra å selge unna litt om man ikke er helt fornøyd, Sabian har mye bra. Har selv 14" HHX Groove hats og en 21" HHX Dry Ride, kan anbefale de på det sterkeste... Kjøpte hats'ene brukt for en billig penge, men de låter steintøft og funker til det meste, gode allround hats. Kanskje ikke like gode til metal da men, de blir liksom litt for mørke til det synes jeg. Men ellers låter de bra til det meste. Kan anbefale ride'n også, har en veldig fin og tørr ping lyd, med en helt SINNSYK bjelle som trenger gjennom det aller meste. En av mine favoritter fra Sabian i alle fall, som ofte virker å bli oversett totalt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...