Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg endelig satt opp trommesettet, bortsett fra cymbaler (som jeg ikke har), og jeg aner ikke åssen jeg skal montere opp cymbalstativene.

7718073[/snapback]

wtf? kan da vel ikke være så sinnsykt vansklig å montere et cymbal stativ?eller?

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Du får slenge opp noen bilder etterhvert da Orpheus, er alltid moro å se nye sett. Bør ikke være noen store problemer med å sette opp cymbalstativer vel? Løsne skruen som er ved beina, dra beina ut fra resten av stativet til en ok stilling, og skru til igjen... Så er det bare å stille inn hvor høyt stativet skal være, med skruene lenger opp på stativet. Kan vel ikke akkurat kalles romforskning :p

Lenke til kommentar
Thomann sender til Norge ja. Med pris quoter jeg meg selv fra forrige side:

 

Er vel litt hipp som happ i grunn... Det er ingen av de som er beviselig generelt dyrere/billigere på alt, er bare enkelte ting, så kan være en fordel å sjekke begge steder.

7721897[/snapback]

skal kansje ha en dobbelpedel. tenker å bruke maks 1200kr. er noen av dem her brukbare?

 

http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTER...umpTo=OfferList

 

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=90...300&pos=1&tot=5

 

noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Ville nok spart opp litt ekstra jeg da men, er ikke rare greiene man får til 1200, knapt en god enkelpedal. Men om man klarer seg med det så. Fame er Music Store sin "egen" vare, noe billig greier fra Asia de setter på egen logo og sånt. Har mine tvil til kvaliteten der for å være ærlig, hadde heller gått for Mapex da, selv om ikke de akkurat er på topp de bilig pedalene der heller...

 

Ville spart opp 500 kr til jeg, og gått for disse her, om kriteriet er billigst/best mulig.

http://www.trommeslager.no/product_info.ph...products_id/357

Så en test av de i et Modern Drummer i fjor, fikk faktisk veldig bra på det aller meste, og da sammenligna med langt dyrere pedaler. Så der er tipset mitt hvertfall... Har ikke fått sjekka andre pedaler til den prisen i Tyskland, kan hende de har noe annet bra også...

Lenke til kommentar
Ville nok spart opp litt ekstra jeg da men, er ikke rare greiene man får til 1200, knapt en god enkelpedal. Men om man klarer seg med det så. Fame er Music Store sin "egen" vare, noe billig greier fra Asia de setter på egen logo og sånt. Har mine tvil til kvaliteten der for å være ærlig, hadde heller gått for Mapex da, selv om ikke de akkurat er på topp de bilig pedalene der heller...

 

Ville spart opp 500 kr til jeg, og gått for disse her, om kriteriet er billigst/best mulig.

http://www.trommeslager.no/product_info.ph...products_id/357

Så en test av de i et Modern Drummer i fjor, fikk faktisk veldig bra på det aller meste, og da sammenligna med langt dyrere pedaler. Så der er tipset mitt hvertfall... Har ikke fått sjekka andre pedaler til den prisen i Tyskland, kan hende de har noe annet bra også...

7722086[/snapback]

fame pedalen skal vist egentlig være en Yamaha DFP9310. Nå går jeg jo fortsatt på ungdomsskolen så trenger ikke akkurat det beste men får.

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Tja, hvis de sier det så :p. Heh nei går vel alltids an når man er ung og penger ikke akkurat er det letteste å skrape sammen, men er vel bare mest skeptisk til kvaliteten, om man får noen bra service om det skulle være noe galt med de osv... Og akkurat den biten er jo heller ikke så lett når man bestiller i fra utlandet, også en grunn til jeg har holdt meg til så mye kvalitetsvarer som mulig, bedre sjekking der (som regel) før de faktisk selger produktene. Så kan være et sjansespill med disse forholdsvis ukjente Fame. Men for all del, de ser jo nokså solide ut på bildet. :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Tja, hvis de sier det så :p. Heh nei går vel alltids an når man er ung og penger ikke akkurat er det letteste å skrape sammen, men er vel bare mest skeptisk til kvaliteten, om man får noen bra service om det skulle være noe galt med de osv... Og akkurat den biten er jo heller ikke så lett når man bestiller i fra utlandet, også en grunn til jeg har holdt meg til så mye kvalitetsvarer som mulig, bedre sjekking der (som regel) før de faktisk selger produktene. Så kan være et sjansespill med disse forholdsvis ukjente Fame. Men for all del, de ser jo nokså solide ut på bildet. :)

7722245[/snapback]

men den mapex pedalen da?

Lenke til kommentar
Tja, hvis de sier det så :p. Heh nei går vel alltids an når man er ung og penger ikke akkurat er det letteste å skrape sammen, men er vel bare mest skeptisk til kvaliteten, om man får noen bra service om det skulle være noe galt med de osv... Og akkurat den biten er jo heller ikke så lett når man bestiller i fra utlandet, også en grunn til jeg har holdt meg til så mye kvalitetsvarer som mulig, bedre sjekking der (som regel) før de faktisk selger produktene. Så kan være et sjansespill med disse forholdsvis ukjente Fame. Men for all del, de ser jo nokså solide ut på bildet. :)

7722245[/snapback]

men den mapex pedalen da er den noe bra?

7722477[/snapback]

Lenke til kommentar

Har hørt en del som sier de billigere Mapex dobbelpedalene er noe skikkelig dårlige greier, så jeg vet ikke helt om jeg kan anbefale de. Er kanskje bedre i form av at det er en kjent produsent som sikkert kan tilby en del service og ekstra deler om noe skulle skje, men spørs jo om de er gode å spille med da... Har i alle fall hørt 7-8 stk som mente at de var regelrett dårlige å spille med.

 

Kul låt da, Audun :). Synes den riffinga/rytmen på slutten av låta tar av, mulig de kanskje overdrev litt med å spille den i 3 min., men allikevel. Synes det groover noe farlig fett...

Lenke til kommentar

Altså, crash-stativet og ride-stativet er i flere deler.

 

Beina, og ca 4 stenger i tillegg. (2 på hver eller noe sånt)

Også er det en sånn "klemme", som skal festes på crash-stativet, for deretter å sette den minste tomen på den.. men får ikke satt den på :blush:

 

Får uansett ikke satt opp mere på 1 uke.. og er kjedelig uten cymbaler og trommestikker :) hehe..

Endret av Orpheus
Lenke til kommentar

Er da en ganske enkel jobb det, de 4 stengene du prater om, da skal 2 av de være litt tykkere enn de 2 siste. De setter du først nedi beina, skrur de fast, så setter de som er litt tynnere igjen øverst. Den klemma som skal klemmes fast skal være lett å feste fast, må bare feste den til riktig del av stativet, så ikke du fester den til den tynneste delen f.eks om den er for tynn. Bare å løsne noen skruer på klemma, dytte de til siden, så fester du den til den første stanga du satte nedi beina...

 

Er dårlig til å forklare sånne ting, men se på noen bilder f.eks. Kan egentlig ikke skjønne det skal være noe man må bruke tid på å finne ut av men... (ikke vondt ment altså, vi har vel alle ting vi ikke helt får til :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...