Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Har fått lagt ut noen demoer av det ene bandet mitt nå, kan nok ikke si de er perfekte, trommelyden er nok ikke helt optimal (tammene spesielt, og litt høy hi-hat) men vi ble ganske fornøyd ettersom vi tok opp alt på øvingslokalet, og gjorde alt av filtrering osv. på egen hånd. Så er jo noe i allefall, bør være hørbart... Metal/heavy stil. Offset Nature heter vi, holder til i Fredrikstad. Kom gjerne med konstruktiv kritikk om dere vil :)

 

Dead Meat

Coward

My Pride

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk :). Var litt i tvil om jeg skulle gidde poste disse her i grunn, for trommelyden er jeg ikke akkurat fornøyd med, og er vel det de fleste vil kommentere så... menmen. Ville egentlig bare lage noe som vi kunne sende rundt til barer og utesteder i området her, for mulige spillejobber, og da er visst ikke lydkvaliteten så veldig i fokus. Men sparer opp til noen bedre mikker, er vel mest det det står på før det vil bli bedre...

Lenke til kommentar

Hører på My Pride nå, veldig bra. Er det Sonor settet?

 

EDIT: Coward hadde digg intro, 2:26 -> 2:29 spiller du en dobbelbass beat hvor det høres ut som om henda følger beina på riden. Bruker du begge henda eller er du så rask? Vil tro du bruker begge siden det ikke er noe skarp slag der.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Brukte nok begge henda akkurat der ja... Sonor settet ble brukt, med Tama JT signatur skarptromma, nå er kanskje ikke den representert i sitt "fulle" potensial her da men, har bare nokså simple mikrofoner. Ellers stort sett bare Meinl cymbaler. Byzance Heavy hihats, Amun + Classic Powerful crasher + en 16" Byzance Medium Thin. 16" Byzance Chinaen høres av og til, og den kraftige 18" Wuhan Chinaen. 20" Paiste Signature Power Ride...

Lenke til kommentar

ZenCo: Er nok det ser du... Selv i Tyskland som er så kort vei fra Norge. Er ikke stort marked for slike ting i Norge, så de som må ha må regne med å betale mer. I Tyskland kan de handle inn større kvanta bl.a., og har mye mer konkurranse med andre forhandlere enn her i nord. Så er definitivt verdt å handle derfra om man ser etter litt dyrere/mye utstyr. Sparer tusenlapper, rett og slett...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
ZenCo: Er nok det ser du... Selv i Tyskland som er så kort vei fra Norge. Er ikke stort marked for slike ting i Norge, så de som må ha må regne med å betale mer. I Tyskland kan de handle inn større kvanta bl.a., og har mye mer konkurranse med andre forhandlere enn her i nord. Så er definitivt verdt å handle derfra om man ser etter litt dyrere/mye utstyr. Sparer tusenlapper, rett og slett...

7714967[/snapback]

Hvor mye hadde det blitt i porto for den 19" chinaen?

Lenke til kommentar

Trenger ikke gjøre noe annet enn å bestille, må betale med kredittkort eller overføre til deres konto. Men fra Thomann hadde jeg litt problemer med å bestille direkte i fra nettsiden tidligere, mulig det har gått over nå. Før stod det også kun på tysk, så jeg bare sendte de mail i stedet, lista opp hva jeg ville kjøpe/adressen min, og ba om å få kontoinfo. Men du kan jo prøve å bestille rett fra siden, i så fall er nok det enklest. Fra musicstorekoeln.de f.eks bruker jeg å gjøre det, og der er det ingen stress. Varene blir levert direkte til deg, men kan hende du får krav om å betale norsk moms i form av en faktura som kommer enten før pakka, eller med. Ikke alltid man får det, men du må nok regne med at det kommer...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøpe Pearl DR-503 rack...ikke 503c! Og det jeg lurte på var om alle fire PCX-100'ne som følger med går ann å bruke som feste til tammene mine?

Eller må jeg kjøpe løse PCX-200 ved siden av?

Og en annen ting... går det an å feste yamaha tammer der, eller er det helt umulig?

Endret av Emperor_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...