Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Ville spart opp litt mer var jeg deg, men er du heldig finner du kanskje noe brukt Pearl Export, Yamaha Stage Custom eller Tama Rockstar. Ville spart opp til rundt 7000 jeg, da blir utvalget straks mye bedre, og lite som er kjipere enn å finne ut seinere at hadde jeg bare ventet noen uker til, hadde jeg fått bedre sett... Såpass stor forskjell kan det være i det prisleiet der. For å si det på en annen måte da, hvis YD settet ditt er i grei stand, uten ødelagte trommer og sånt, så finner du ikke noe merkbart bedre for den prisen.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville spart opp litt mer var jeg deg, men er du heldig finner du kanskje noe brukt Pearl Export, Yamaha Stage Custom eller Tama Rockstar. Ville spart opp til rundt 7000 jeg, da blir utvalget straks mye bedre, og lite som er kjipere enn å finne ut seinere at hadde jeg bare ventet noen uker til, hadde jeg fått bedre sett... Såpass stor forskjell kan det være i det prisleiet der. For å si det på en annen måte da, hvis YD settet ditt er i grei stand, uten ødelagte trommer og sånt, så finner du ikke noe merkbart bedre for den prisen.

7680155[/snapback]

 

Ah, ok. Takk skal du ha

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :). Det kan jo hende det dukker opp et og annet kupp på bruktsider som finn.no og sånt, men som oftest av de jeg har sett er Tama Swingstar og Pearl Forum, som er direkte sammenlignbare med Yamaha YD priset rundt 5000 kr, vil tippe YD koster det samme, selv brukt er altså ikke disse settene særlig billigere. Så verdt å spare litt, om du først er ute etter noe bedre enn det du har fra før...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å skaffe meg el.sett etterhvert, har fått bud på Sonor settet mitt nå, så tror det blir solgt ganske snart... Er godt mulig jeg går for et Roland TD6. Men skulle likt å prøve hva Yamaha har i den prisklassen også, om jeg finner noe sted som har de... Har alltid hørt Roland skal være de beste da, så det er nok mest sannsynlig jeg velger de.

Lenke til kommentar

coolt, men har du ikke sette ditt slik som på bilde når du spiller på det? fin hihat også. den største er den en 16?

 

kjøpte meg litt cymbaler her om dagen. kjøpte 12 og 18 whuan china og en 18 crash east. var litt skeptisk til den crashen med tanke på no-name, men det er en håndhamra fra Tyrkia, kjøpte den for 1,5k på imerslund.

 

kjøpte meg også rem til eleminatorane.

Lenke til kommentar

ohh ok, etter å ha lest det jeg skrev så skjønner jeg at jeg ikke var ganske spesifik. jeg mente den største tammen din, men jeje any.

 

for dere som har eleminator, den slave delen(venstre pedalen av den dobble) der kulelagret er , der man fester på driveshaften, den ekke helt tight. virker som at kulelagret er for liten elsn. vet ikke om det er noen andre som har opplevd det samme problemet?

Endret av nesta_bobo
Lenke til kommentar

Fint sett ZenCo! :)

 

Har Eliminator selv, men har ikke opplevd det problemet... Har den alltid vært sånn, eller blitt sånn etter en stund? Kan jo prøve å stramme til det som er av skruer o.l., men om den fortsatt er slarkete går det vel an å fikses med ny del eller noe, sjekk opp/ta med pedalen til en forhandler og forklar problemet...Siden jeg ikke har opplevd det samme selv kan jeg desverre ikke hjelpe noe mer enn det :hmm: . Evt. spør på Pearl Drummers Forum, om du kan forklare problemet på engelsk, en god del "eksperter" der inne som kan hjelpe med sånne ting.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Ville sjekka ut AAXplosion også, fantastisk gode, er nok mine favoritter blant AAX crashene. Er ikke Studio crashene forholdsvis for "lavt volum" musikk, i forhold til de andre crashene i den serien? Kan vel sikkert brukes til det meste da, men har inntrykk av at Studio crashene er de tynneste og de som gir "minst" lyd i fra seg (sett i forhold til de andre modellene). De største modellene funker sikkert greit, men tror nok ikke det er først og fremst høy og "penetrerende" musikk de modellene er lagd for. Hvis det går mye i metal ville jeg antagelig sett mer på AAXplosion eller AAX Metal crasher, i alle fall hvis den blir "hovedcrashen", som bør høres relativt godt i forhold til resten av bandet. Men det er nå mitt synspunkt da, forholdsvis individuell smak det der med cymbaler :).

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...