Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på åssen lyd du liker, har prøvd JJ skarpen en gang, var tight og kul lyd i den, men har hørt fetere skarper, som koster omtrent det samme og ikke er så utspjåka som den (som jeg synes er litt i overkant da). Mapex Black Panther og Pearl Sensitone er generelt gode skarper til fin pris f.eks, eller Yamaha Musashi om du er ute etter treskarp med fin "snert" i. Er jo så mye å velge mellom, vanskelig å si hva du vil foretrekke. Noen liker best treskarper, andre metall... Stålskarper synes jeg blir litt for mye overtoner, skal det være metall foretrekker jeg brass (messing) eller bronse, eller mulig aluminium. Har litt mere trekarakteristikk i seg, på en måte. Ville vel bare prøvd så mye som mulig jeg, om du er usikker.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Noen i alle fall... men er mest vant med å handle utenlands, så ble litt forskrekka når jeg så prisene på mange av disse...

 

Pearl FF Brass 14x5,5 (evt. koster 14x6,5" 4200,-...)

Pearl Sensitone Classic 2 14x5

Pearl Sensitone Brass 14x6,5

Cadeson Royal Custom Aluminium 14x6,5

 

Ble kanskje mye brass her, men var de som stort sett lå ute på nett til en bra pris, hvis man ser borfra de billigere stål skarptrommene. Siste har jeg ikke fått prøvd, men har hørt en del andre si at de har god kvalitet, er visst en custom produsent fra Asia en plass. Ellers veit jeg Yamaha Musashi er bra og billig, men fant ikke noen link til norske steder som selger de... Tror jeg ville satsa på metall skarp hvis du spiller mest metal, (selv om det kanskje høres ganske obvious ut :p), synes hvertfall de fleste gir mer lyd fra seg og låter mer metallisk, bra for metal med andre ord.

Lenke til kommentar

Kan nok ikke gi noen garanti på Cadeson, har bare hørt av andre som sier de er av bra kvalitet. Aluminiumskarper låter generelt fett synes jeg, men ville vel testa en alu. skarp først, før du evt. satser på den... Veit de har en del Mapex BP skarper på Imerslund, tror de har en del Pearl og. Nøyaktig hva veit jeg ikke :p

Lenke til kommentar

ja, har sett den BP den ser møkk fet ut. har fått meg remdrift til eliminaterne mine

 

 

EDIT:

 

jeg har ikke no imot å kjøpe stæsh fra tyskland, men er det noe og hente på det? med tanken på frakt+moms? husker at ikke har betalt moms et par ganger but still. jeg kjenner noen i frankfurt som kan sende det hvis det hjelper.

Endret av nesta_bobo
Lenke til kommentar
ja, har sett den BP den ser møkk fet ut. har fått meg remdrift til eliminaterne  mine

 

 

EDIT:

 

jeg har ikke no imot å kjøpe stæsh fra tyskland, men er det noe og hente på det? med tanken på frakt+moms? husker at ikke har betalt moms et par ganger but still. jeg kjenner noen i frankfurt som kan sende det hvis det hjelper.

7671820[/snapback]

ma må man betale toll når man bestiller fra tyskland?

Lenke til kommentar

Ikke toll (bortsett fra et par hundrelapper til han som står på tollkontoret og leverer de videre, tollavgift som de kaller det), men norsk moms må betales... (25% av varens verdi + frakt). Trekker jo i fra 16% av den tyske momsen da, så ofte blir det ikke så altfor mye.

 

Hvis du kjenner noen i Frankfurt ville jeg i alle fall vurdert det. Da må du nok betale det den koster inkl. tysk moms (om du vil spare), men få personen til å sende det til Norge som "gave", uten å notere verdi, så slipper du norsk moms. Problemet da er at varen ikke blir forsikra for det den faktisk koster, så skulle noe skje, så kan det kanskje bli et problem). Men verdt å sjekke ut kanskje. Jeg fikk, til sammenligning, en Tama John Tempesta sig. skarptromme tilsendt i fjor, koster om lag 7000 her i Norge, 4200 fra Tyskland inkl. frakt. Vet ikke om det er mye å spare på billigere skarptrommer, men tror det i alle fall er såpass at det vil lønne seg.

Lenke til kommentar
Ikke toll (bortsett fra et par hundrelapper til han som står på tollkontoret og leverer de videre, tollavgift som de kaller det), men norsk moms må betales... (25% av varens verdi + frakt). Trekker jo i fra 16% av den tyske momsen da, så ofte blir det ikke så altfor mye.

 

Hvis du kjenner noen i Frankfurt ville jeg i alle fall vurdert det. Da må du nok betale det den koster inkl. tysk moms (om du vil spare), men få personen til å sende det til Norge som "gave", uten å notere verdi, så slipper du norsk moms. Problemet da er at varen ikke blir forsikra for det den faktisk koster, så skulle noe skje, så kan det kanskje bli et problem). Men verdt å sjekke ut kanskje. Jeg fikk, til sammenligning, en Tama John Tempesta sig. skarptromme tilsendt i fjor, koster om lag 7000 her i Norge, 4200 fra Tyskland inkl. frakt. Vet ikke om det er mye å spare på billigere skarptrommer, men tror det i alle fall er såpass at det vil lønne seg.

7672940[/snapback]

er det ikke gratis moms hvis du bestiller det fra musicstorekoeln.de? står jo at til norge er det "vat free"(gratis moms eller moms fri)

Lenke til kommentar

Med VAT mener de nok tyske momsen... Den er "free" til Norway & Switzerland, altså ikke EU land, mens andre land betaler det, og slipper ekstra moms i sitt eget land. Men det skal alle shoper i EU land gjøre. Derimot er det regel her i landet om at alt over 200 kr fra utlandet må betales moms på, så det gjelder fortsatt. Men er fortsatt stor sjanse for at man ikke trenger betale allikevel, ved glipp fra tollkontorets side. Skal ikke skje, men har skjedd noen ganger for min del, og flere kompiser. Ikke noe å satse på med andre ord, men det er mulig å slippe unna, ved tilfeldigheter. Surt når det av og til kan stå om flere tusen :(

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg K Custom dark riden låter hakket bedre, men dry light fungerer jo absolutt bra den og. Jeg ville gått for Dark'en, men tilbudet er jo ikke så værst så det er jo opp til deg...

 

Vet dette ikke er noe generell musikktråd, men har hørt mye på et band med kun trommer og av og til litt synth i det siste som jeg synes er rått. Sjekk ut www.myspace.com/rawbeats

Lenke til kommentar

Hadde ikke ville gitt så mye for en cymbal om ikke du er nokså sikker på det er den du virkelig vil ha i alle fall. Men ville tatt en tur rundt å testa litt jeg, hvis det er noen større musikkbutikker i området du bor i. Bor du i nærheten av Oslo, så har jo Imerslund en god del Zildjian cymbaler, skulle ikke forundre meg om de har den der også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...