Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Klarer du å spille så fort som den sangen går? Og hvor lenge holder du ut?

 

Klarer å komme opp i noenlunde samme hastighet etter en del oppvarming, men ikke så lenge. Kommer mye an på dagsformen egentlig :p Nå har jeg ikke fått spilt skikkelig i jula, så har en del å ta igjen... Ser ikke på låta som uoverkommelig da, men må helt klart øve mye og trene utholdenhet for å klare det. De rolige partiene skal gå greit med litt pugging, verste er de lange dobbelbass partiene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paal Nilssen-Love var Artist in Residence på Moldejazz for noen år siden.. Fikk dessverre bare med meg èn av konsertene han holdt, men det var til gjengjeld solokonserten hans. Hadde aldri sett for meg at en konsert med bare trommer skulle bli så tøft, men det ble det altså!

 

Børre Dalhaug er helt rå. Hørt mye på han. De videoene på siden der er ikke representative for hvor bra han spiller nå (opptakene er jo gjort for 8 år siden). Anbefaler å sjekke ut storband-platen hans - Børre Dalhaugs BigBandBlast! Var og så dette live i Ålesund i vår, og det har helt utrolig rått!

Lenke til kommentar
på hard rock cafeer? :p

 

til deg med studio, du må ha vanlige mikrofon kabler, XLR.. også spørs det om du vil gjør det datastyrt, analogt eller med opptaksmaskin.. Altså sånn boks som man stiller alt i : p

7653099[/snapback]

jupp det skal finnes kjenner to stykk som har det

Lenke til kommentar

Det må du nok ha da.. Kan "anbefale" et Presonus Firepod uten å ha faktisk prøvd det, men har lest og hørt fra mange som bruker det.. Veldig bra.. Da får du 8 mikker direkte inni dataen.. koster fre 5000 og oppover tror jeg.. Rundt der hvertfall..

 

Også et redigeringsprogram, men tror det følger med et helt kurant et med lydkortet ;)

Lenke til kommentar

Martin Lopez der ja, han er vel med på alle innspillingene fram til nylig, tror ikke de har gitt ut noe nytt materiale med Axe enda.

 

Merker litt forskjell på de, Eliminatorne er litt lettere å spille kjapt med, mens IC'ene gir litt mer kraft fra seg. Men må få lagd meg hull i basstrommeskinnet nå, er noe som plager meg når jeg skal opp i hastighet, nesten håpløst å få til når lufta ikke går ut.

Lenke til kommentar

Hvis dere vil prøve å spille noe utfordrende, så anbefaler jeg Leprous med låta Black Stains ELLER Leprous - The Great Beast!

De er ekstremt nydlige å spille når du først har lært de.

Sangene ligger ikke noensteds på nettet. Så si ifra til meg, så ordner vi nok noe.

Endret av Emperor_
Lenke til kommentar

Jadda, 26. Januar langer jeg ut på ProPerc for litt pengebrenning...

 

Det blir som sagt Zildjian A Custom, 6" splash (:w00t:) , 10" splash og 16" crash.

Jeg kommer også til å kjøpe et cymbalstativ som jeg kan henge på et annet cymbalstativ. Hva kalles de stativene egentlig?

Lenke til kommentar

Mener å ha hørt snakk om at Alex Van Halen brukte 4 basstrommer og 2 trommepedaler med forsinkelse til de 2 ytterste basstrommene, en gang for lenge lenge siden....

Lenge leve en basstromme til hvert bein. Med hjelp av litt tammer så låter det stort sett überfett!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...