ZprMario Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Klarer du å spille så fort som den sangen går? Og hvor lenge holder du ut? Klarer å komme opp i noenlunde samme hastighet etter en del oppvarming, men ikke så lenge. Kommer mye an på dagsformen egentlig Nå har jeg ikke fått spilt skikkelig i jula, så har en del å ta igjen... Ser ikke på låta som uoverkommelig da, men må helt klart øve mye og trene utholdenhet for å klare det. De rolige partiene skal gå greit med litt pugging, verste er de lange dobbelbass partiene... Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Paal Nilssen-Love var Artist in Residence på Moldejazz for noen år siden.. Fikk dessverre bare med meg èn av konsertene han holdt, men det var til gjengjeld solokonserten hans. Hadde aldri sett for meg at en konsert med bare trommer skulle bli så tøft, men det ble det altså! Børre Dalhaug er helt rå. Hørt mye på han. De videoene på siden der er ikke representative for hvor bra han spiller nå (opptakene er jo gjort for 8 år siden). Anbefaler å sjekke ut storband-platen hans - Børre Dalhaugs BigBandBlast! Var og så dette live i Ålesund i vår, og det har helt utrolig rått! Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) noen som vet hvor man får tak i sånne hard rock cafè trommestikker? Endret 5. januar 2007 av eirikand Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 på hard rock cafeer? til deg med studio, du må ha vanlige mikrofon kabler, XLR.. også spørs det om du vil gjør det datastyrt, analogt eller med opptaksmaskin.. Altså sånn boks som man stiller alt i : p Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 på hard rock cafeer? til deg med studio, du må ha vanlige mikrofon kabler, XLR.. også spørs det om du vil gjør det datastyrt, analogt eller med opptaksmaskin.. Altså sånn boks som man stiller alt i : p 7653099[/snapback] jupp det skal finnes kjenner to stykk som har det Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Tenkte datastyrt hadde vært best. Men hva trenger jeg å kjøpe til pc'en? Nytt lydkort da eller? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det må du nok ha da.. Kan "anbefale" et Presonus Firepod uten å ha faktisk prøvd det, men har lest og hørt fra mange som bruker det.. Veldig bra.. Da får du 8 mikker direkte inni dataen.. koster fre 5000 og oppover tror jeg.. Rundt der hvertfall.. Også et redigeringsprogram, men tror det følger med et helt kurant et med lydkortet Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Deliverance er en fet sang, det er Martin Lopez der? Og en annen ting, merker du veldig stor forskjell på farten du kan klare mellom Elim og IC pedalene? Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) kan noen anbefale noen visper til maks 220kr? er noen av disse brukbare(du må scrolle litt ned på siden)? Endret 6. januar 2007 av eirikand Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Martin Lopez der ja, han er vel med på alle innspillingene fram til nylig, tror ikke de har gitt ut noe nytt materiale med Axe enda. Merker litt forskjell på de, Eliminatorne er litt lettere å spille kjapt med, mens IC'ene gir litt mer kraft fra seg. Men må få lagd meg hull i basstrommeskinnet nå, er noe som plager meg når jeg skal opp i hastighet, nesten håpløst å få til når lufta ikke går ut. Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hvis dere vil prøve å spille noe utfordrende, så anbefaler jeg Leprous med låta Black Stains ELLER Leprous - The Great Beast! De er ekstremt nydlige å spille når du først har lært de. Sangene ligger ikke noensteds på nettet. Så si ifra til meg, så ordner vi nok noe. Endret 6. januar 2007 av Emperor_ Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Glem det...så feil. Endret 6. januar 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jadda, 26. Januar langer jeg ut på ProPerc for litt pengebrenning... Det blir som sagt Zildjian A Custom, 6" splash () , 10" splash og 16" crash. Jeg kommer også til å kjøpe et cymbalstativ som jeg kan henge på et annet cymbalstativ. Hva kalles de stativene egentlig? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Mini bom? Eller Dog bone? Husker ikke helt jeg... Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Har noen erfaringer/anbefalinger innen slike stativer? Har du Audun noen? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har en Gibraltar, veldig kjekk, kosta vel rundt 700,- Vil tro du nesten kan gå for hva som helst så lenge du holder deg innenfor de kjente store merkene. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Tror jeg går for en DW med galge... Lenke til kommentar
Steep Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Mener å ha hørt snakk om at Alex Van Halen brukte 4 basstrommer og 2 trommepedaler med forsinkelse til de 2 ytterste basstrommene, en gang for lenge lenge siden.... Lenge leve en basstromme til hvert bein. Med hjelp av litt tammer så låter det stort sett überfett!!! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9108268 Annonsen skal snart ut i ilden... Ville helst ikke si at jeg skulle kjøpe bedre cymbaler, sa heller at jeg trengte cymbaler som var lysere i tonen... EDIT: It's set loose! Endret 7. januar 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Noen her som har prøvd Joey Jordison sin signatur skarptromme fra Pearl? Lurer på om jeg skal kjøpe den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå