Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Kan jo gi noen forslag i alle fall:

 

Sonor Force 3005 med cymbaler (bruktmarkedet) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...6&pos=1&tot=223

Mapex M Birch med 6 trommer (4 tammer) http://www.sound1.no/portal/asp/produktdet...Produkt_ID=2897

 

EDIT: Haha, la nettopp merke til at logoene på det Sonor settet stammer fra tidligere modell, så om det er bilde av det faktiske settet, så er det ikke 3005, men 3001, altså feil info i annonsen. Ikke det verste settet det heller, men kan bli vanskeligere å få tak i flere trommer til det, ettersom de har gått ut av produksjon. I så fall hadde jeg nok holdt en knapp på Mapex M Birch selv, der er det jo også en ekstra tam med i prisen, men uten cymbaler da, så må legge til det også...

 

Sorry hvis jeg forvirrer deg her altså, kan bli litt mye info på en gang, om ikke man har så god greie på ting og tang... Hvis du allikevel er interessert i Export, så ville jeg kjøpt fra www.tabs.no, har ganske fine rabatter på Pearl sett.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville mye heller satset på M Birch i stedet, selv om det følger med flere trommer på V7. Lyden og kvaliteten generelt er mye bedre på M Birch, settet vil holde seg lengre enn V7, som i bunn og grunn er et ganske basic nybegynnersett de fleste vil fort gå lei. Ville heller lagt til flere trommer til M Birch settet seinere, etterhert som du sparer opp. Da har du et sett som fint kan brukes til både opptak og live. Hardwaren som følger med er også stødigere, tåler mer behandling.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt sett av han som selger 3001 settet og ble veldig fornøyd, prisen var mye billigere enn hvis man kjøper i en vanlig musikkbutikk... Dette begynner riktignok å nærme seg et par år så jeg er ikke helt sikker på om jeg ville gått for 3001 enda akkurat, begynner jo å bli gammelt.

Lenke til kommentar

Hmm, tror faktisk det er et Force 3003 sett, ikke 3001. Uansett, så er jeg usikker på om jeg ville anbefalt å kjøpe det allikevel, mest fordi det kan bli vanskelig å få tak i flere tammer fra samme serie. Trommene låter nok bra, men er altså det med utbygging da... 3003 har en blanding av maple og basswood etter det jeg husker. Men, om det skulle vise seg å faktisk være 3005, kun andre illustrasjonsbilder, så ville jeg sterkt vurdert det, for som annonsen sier, koster de vanligvis mye mer...

Lenke til kommentar

Kan være et problem om det er mye fuktighet i rommet. At det er kaldt spiller i grunn ikke så kjempestor rolle, det som er anbefalt da er å beholde de innenfor nokså stabil temperatur, så de ikke plutselig blir oppvarmet etter å ha stått i det kalde rommet osv. Da kan shellene bli ødelagte. Det er ikke etter egen erfaring desverre, har bare hørt fra de fleste at dette er det største problemet.

Lenke til kommentar

Ja, nå er det snart cymbalkjøp her. Zildjian A Custom 16" Crash, og så en A Custom 10" Splash. I tillegg så har jeg sinnsykt lyst å kjøpe en A Custom 6" Splash også, men usikker. Hadde vært litt kult... Ta litt teip på, så lyden dør med en gang. Dritkul effekt! :)

Lenke til kommentar

Grattis med kanskje solgt sett Anders, får kanskje solgt Sonor settet mitt og, kommer en og ser på det i helga. Usikker på om jeg vil selge det allikevel, men er budet godt nok så... Må jeg nesten vurdere det.

 

Aldri hørt om han norske der. men virker jo å ha peil han.

 

På min side så tok jeg på meg oppdraget med å spille Opeth - Deliverance sammen med noen andre på skolen her (fremføre på konsert i løpet av våren), håper på å få den til med litt trening etterhvert, spesielt hurtig dobbelbass over tid sliter jeg litt med. Men har mye av låta inne allerede, så satser på at det skal gå med mye øving :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
For de som er i interesse av jazz og improvisasjon,

I dag ble Buddy-prisen tildelt en av landets fremste trommiser; Paal-Nilsen Love!

 

Les her og her

 

Sykt dyktig trommis, kreativ og groovy. Sjekk ut plater han har gjort med bl.a. Atomic.

7645471[/snapback]

er det ikke på tide at børre dalhaug skal få den prisen da?

 

http://dalhaug.net/Videoklipp.aspx

 

EDIT: de fleste klippene er 8 år gamle så han har nok blitt "litt" flinkere :p

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

På min side så tok jeg på meg oppdraget med å spille Opeth - Deliverance sammen med noen andre på skolen her (fremføre på konsert i løpet av våren), håper på å få den til med litt trening etterhvert, spesielt hurtig dobbelbass over tid sliter jeg litt med. Men har mye av låta inne allerede, så satser på at det skal gå med mye øving :)

7649359[/snapback]

 

Klarer du å spille så fort som den sangen går? Og hvor lenge holder du ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...