Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte litt feil der kanskje, men er den ikke sånn som dette:

 

T|x---x---x---x---|x---x---x-------|x---x---x---x---|x-------x-------|

S|----o---------o-|----o-------oooo|----o---------o-|----oooo----o-o-|

B|o-o-------o-----|o-o-----o-o-----|o-o-------o-----|o-o-----o-o-----|

B|-o-o------------|-o-o-----o-o----|-o-o------------|-o-o-----o-o----|

 

det andre der var ikke under a glass moon, bare spilte litt.

Var bare starten jeg spilte den.

 

Er det ikke riktig?

Lenke til kommentar

og det skal jeg ha med i håndbagasjen eller? :!:

 

Er SweetAmber som har det greiene her tror jeg, håper ikke det gjør no at jeg legger det ut der

 

Det er greit siden jeg ikke bruker den til noe særlig, men hvis noen messer med bildene til ipod-testen min så blir jeg sur! :thumbdown:

 

nå har jeg spilt trommer i 3 dager og begynner å få rimelig ødelagt hud på innsiden av langefingeren allerede. blir helt ødelagt jo!

Jøss, får du det etter tre dager?!? For meg tar det bare et par timer med nesten sammenhengende spilling :p eller, huden blir hvit og hard, og jeg får en slags blemme. Da kan det også bli litt vanskelig å spille etterhvert.

Sist jeg fikk det var når jeg spilte covere med gitaristen min i tre timer. Pleier som regel å spille litt raskere musikk når det er covere (spilte litt soad den dagen)

Lenke til kommentar
nå har jeg spilt trommer i 3 dager og begynner å få rimelig ødelagt hud på innsiden av langefingeren allerede. blir helt ødelagt jo!  :p

 

Men fy faen. det er GØY å spille :D

Da holder du stikkene feil. Jeg får aldri sånne og har aldri hatt plager med det. Men jeg holder stikkene med bare midten av pekefingeren og tommelen veldig løst. Og gjerne med stikkene mellom pekefingeren og langfingeren for til meg så kommer jeg i forskjellig humør i spillestilen ved å forandre hvordan jeg holder stikkene.

Prøv forskjellige ting! Mye kule groover med å holde stikkene litt jazzete! :yes: De spretter bedre også da, spesielt om man finner balansen for å få stikkene til å treffe fortest på skinnene! Da kan man høres ut som et tog når man "ruller" bortover tamene! :cool:

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Da holder du stikkene feil. Jeg får aldri sånne og har aldri hatt plager med det.

Kan det ha noe å gjøre med at du stort sett spiller jazz og roligere stiler? :whistle: Ikke sånn nedlatende ment altså, respekterer fullt og helt alle jazz-trommiser jeg, men blant andre trommiser jeg har pratet med i metal/heavy-miljø (i tillegg til egen erfaring), så er såkalte "blisters"/små blemmer nokså normalt. For å si det sånn, jeg har spilt trommer i 13 år nå, man skulle tro huden hadde blitt herdet ekstremt innen nå, men allikevel dukker de opp nå og da under ekstreme øvinger. Og nei, jeg holder ikke stikkene feil...

 

Det finnes tross alt en grunn til at flere trommiser bruker teip på de mest utsatte fingrene, og det går også an å få kjøpt dedikerte trommehansker, som stopper en del av problemet. Nå vet jeg ikke hvordan musikkstil ZenCo (og dere andre) spiller, men går det mye i heavy stil, så har jeg full forståelse for problemet.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Jøss, får du det etter tre dager?!? For meg tar det bare et par timer med nesten sammenhengende spilling :p

Hehe ja. du kan så si :p

 

Fikk det vel allerede første dagen, men det var blitt mer av det, siden huden ikke er hard enda, så blir den bare revna :p hendene og fingra mine må nok tilvenne seg det =P

 

Brakk min første trommestikke på min andre dag forresten. men det var en brukt en da.

 

det største problemet mitt er å bruke basstromme uavhengig av hihaten. jeg MÅ liksom slå på hihaten hver gang jeg bruker basstromma. :whistle:

 

Men lærer vel etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Hei,

fint med en slik tråd, selv om 'Portnoy' begynner å bli litt for dominerende...

Hva synes dere om trommiser som

 

- Chad Smith

- Neil Peart

- Bill Bruford

 

..Og hva er deres oppfatning av hvilke norske trommiser som rager høyt?

 

PS! Hva med en tråd hvor vi kan legge ut bilder av egne trommesett..? :yes:

Lenke til kommentar

Aah...jeg elsker Chad Smith. Har RHCP live @ slane castle, og han har så bra "feel" også sitter han der å holder takten med føttene sine hele tiden. Han danser liksom på trommesettet :p

Han har også det feteste masters settet jeg vet om, og under en av sangene så står Flea(bassisten) på kick tromme mens de spiller, tør ikke å prøve det på min.

Men det er sikkert en digg følelse å kjenne i føttene når han slår :love:

Lenke til kommentar
Da holder du stikkene feil. Jeg får aldri sånne og har aldri hatt plager med det.

Kan det ha noe å gjøre med at du stort sett spiller jazz og roligere stiler? :whistle: Ikke sånn nedlatende ment altså, respekterer fullt og helt alle jazz-trommiser jeg, men blant andre trommiser jeg har pratet med i metal/heavy-miljø (i tillegg til egen erfaring), så er såkalte "blisters"/små blemmer nokså normalt. For å si det sånn, jeg har spilt trommer i 13 år nå, man skulle tro huden hadde blitt herdet ekstremt innen nå, men allikevel dukker de opp nå og da under ekstreme øvinger. Og nei, jeg holder ikke stikkene feil...

 

Det finnes tross alt en grunn til at flere trommiser bruker teip på de mest utsatte fingrene, og det går også an å få kjøpt dedikerte trommehansker, som stopper en del av problemet. Nå vet jeg ikke hvordan musikkstil ZenCo (og dere andre) spiller, men går det mye i heavy stil, så har jeg full forståelse for problemet.

Korrekt! Spiller rock / heavy rock...!

Lenke til kommentar

Chad Smith er en kjedelig standard rock trommis.

 

Neil Peart er en herlig mann. Ikke bare dyktig trommis, men dyktig Perkusjonist (vi later som om det skrives sånn) også.

 

Bruford er jo bare genial. Bra mann :)

 

 

Jeg vet egentlig veldig lite om norske trommiser, men jeg har da i alle fall mine favoritter av de jeg kjenner og vet om her i området. :)

 

1. Tjalg

2. Kent Frydenlund (Ram-Zet)

3. Odd-Arve Nikolaisen (Wyruz)

4. Albert Hjaltason (Ember)

5. Victor Baumann

6. Johannes Baumann

7. Meg sjæl :D

Lenke til kommentar

Chad Smith kan groove han, synes han er en flink "in the pocket" trommis. Men har aldri blitt "slått ut" av hvor imponerende god han er, for å si det sånn... Men absolutt veldig dyktig!

 

Mine norske favoritter:

- Erik Smith

- Tjodalv / Ian Kenneth Åkesson (ex-Dimmu, nå i Susperia), eller er han egentlig svensk? :hmm: Navnet hans er litt misvisende...

- Tommy S. (min tidligere trommelærer, usikker på om han fortsatt spiller)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Er det noen som kan komme med noen anbefalinger til elektrisk trommesett til meg? Ettersom jeg bor i leilighet med 4 andre studenter og relativt dårlig lydisolert bygg vil jeg gjerne ha et elektrisk sett å starte med. Har ingen stor erfaring med trommer, men har spilt litt på kamerater sine akustiske sett. Vil gjerne betale litt mer enn for et nybegynnersett. Har sett på Roland, Pintech og Hart sett, men vet ikke hva som gir mest for penga.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...