Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Heh, kommer akkurat hjem fra konsert i Fredrikstad, var liv der i dag (metalband stort sett, mindre lokale band). Men gir meg litt over av at folk setter ut rykter når de ikke har helt peiling på hva de preiker om :mad: . Fikk høre fra gitaristen i mitt eget band, som hadde vært der tidligere på dagen, om at trommesettet de skulle bruke på denne konserten var noe av det råeste som noensinne har blitt brukt i området, flere folk hadde visstnok kommentert det, og jeg skulle bare "glede" meg til å finne ut hva det var for noe... Så klart gjorde jeg det, og når jeg kommer dit, hva står der? Jo, et Tama Rockstar Custom 5 trommers sett. Enda en kom bort til meg og sa, dette er vel noe av det råeste du har vært borti... Måtte bare prøve å holde meg der og da. :roll:

 

Sorry, vil ikke virke for ovenpå altså, Rockstar er jo helt ok trommer det, men tror enkelte folk har det med å ta litt vel i, når de har skaffet seg noe "nytt" utstyr, hvertfall i den prisklassen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heh, kommer akkurat hjem fra konsert i Fredrikstad, var liv der i dag (metalband stort sett, mindre lokale band). Men gir meg litt over av at folk setter ut rykter når de ikke har helt peiling på hva de preiker om  :mad: . Fikk høre fra gitaristen i mitt eget band, som hadde vært der tidligere på dagen, om at trommesettet de skulle bruke på denne konserten var noe av det råeste som noensinne har blitt brukt i området, flere folk hadde visstnok kommentert det, og jeg skulle bare "glede" meg til å finne ut hva det var for noe... Så klart gjorde jeg det, og når jeg kommer dit, hva står der? Jo, et Tama Rockstar Custom 5 trommers sett. Enda en kom bort til meg og sa, dette er vel noe av det råeste du har vært borti... Måtte bare prøve å holde meg der og da.  :roll:

 

Sorry, vil ikke virke for ovenpå altså, Rockstar er jo helt ok trommer det, men tror enkelte folk har det med å ta litt vel i, når de har skaffet seg noe "nytt" utstyr, hvertfall i den prisklassen...

7578053[/snapback]

Den der har jeg også vært borti. Idioter kommer og skryter av et jalla økonomi-sett, blir satt ut jeg. Huff... Erfart på blant annet UKM... :mad:

Lenke til kommentar

Var ikke mye liv nei, men er vel mye annet folk styrer med i disse dager... FIkk meg kamera til jul, så tok noen bilder av Sonor settet i går, men skulle ha tatt meg litt bedre tid til å vaske over det først, mye støv på øvingslokalet :( . Oh well, det er da noe å se på i alle fall... Har begynt å bli i tvil om å selge disse, synes det er ålreit å ha et litt stort sett, og det er fint at det ikke er det dyreste settet, slipper å være så hysterisk redd for å bruke/ripe det opp når det brukes ute. Så mulig et av de andre settene blir solgt i stedet, men det blir en vanskelig avgjørelse...

post-15605-1167579353_thumb.jpg

post-15605-1167579446_thumb.jpg

post-15605-1167579484_thumb.jpg

post-15605-1167579565_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Bestilte meg nettopp såkalte "drumshoes"

 

http://www.drumshoes.com/

 

Tar å skriver en omtale når jeg får de.. Er litt spent nå..

7616194[/snapback]

Det gleder jeg meg til! Nå ble jeg litt interessert! :dribble:

 

Jeg spiller aldri trommer med sko, mye bedre å spille med bare labbene synest jeg. Med sokker da... Men det der fikk jeg lyst å prøve! Ja, heise, nå gleder jeg meg. Ca. når får du dem?

Lenke til kommentar

Chinaen er der ja, har den rett ovenfor Byzance hatsene. Men splashene fikk jeg opplyst var utsolgt på hovedlageret til Tabs.no, så det kan ta tid før de vil dukke opp :(. Men men. Chinaen låter kul, lysere og ikke fullt like kraftig som f.eks. Wuhan, men tøff å bruke til effekter inni mellom :)

 

EDIT: Tenkte jeg bare skulle si det, godt mulig jeg gjør noe dumt her... men har nå lagt ut Tama SC settet til salgs, vurderer å selge det settet i stedet. Men er veldig i tvil :cry: . Et lite luksusproblem, men et av de tre settene må selges, og akkurat nå virker det mest fornuftig. Ganske sikker jeg vil lettere få solgt det settet enn noen av de andre, vil i alle fall se om jeg får noe bra respons i disse tider. Lydmessig foretrekker jeg faktisk Mapex settet, med et lite hårstrå :p. Og kan nesten ikke selge det settet enda, venter inn en 16" som dukker opp nå etterhvert. Men er ikke lett, Tama settet ser jo så fantastisk bra ut, samtidig som jeg alltid har hatt en liten forkjærlighet for Tama... Men med litt sparing seinere, kanskje jeg kan selge unna Mapex settet også, og gå for et Tama SC Bubinga sett :whistle: . Hadde vært noe. Men vil vel egentlig bare sjekke ut først og fremst nå om det finnes noen interesserte trommiser (med penger) der ute...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Brukbare trommer det! Men finnes bedre der ute for prisen de koster, og nå vil de få sterk oppgradering i slutten av januar (NAMM showet i USA), så jeg ville ventet litt med å kjøpe noe nå (hvis du kjøper nytt sett), hadde jeg vært deg... Oppgraderinger gjelder da nye farger, nytt treverk osv. For treverket i Pearl Export er nok det som holder de mest tilbake i forhold til andre konkurrenter (Tama Superstar, Mapex M Birch/Pro M, Sonor Force 2005/3005, Premier Cabria APK/XPK, Gretsch Catalina Birch/Maple, Yamaha Tour Custom) som har treverk i bjørk eller lønn, for all del ikke dårlig lyd i Export, men du får tak i bedre for prisen. Dette er min mening da, men ganske sikker på at flere vil si seg enig.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Vilken pris hadde du tenkt deg da? Maks. Cymbaler følger sjelden med hvis ikke du kjøper brukt sett da. Så må regne med å skaffe det utenom. Du kan kjøpe så mange tammer du vil til alle sett, greia er at man starter med et 5 trommers sett (som de fleste sett selges som nytt), så bestiller man ekstra tammer utenom. Det finnes noen unntak, men som regel er det bass, skarp og tre tammer i et "basis-oppsett". Så må butikken skaffe ekstra tammer til dette settet i tillegg.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...