ZprMario Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Vel, om du ser på det sånn da, du vet jo hvordan lyd du ikke vil ha, ettersom du sier settet låter som en brent bikkje . Da er det jo bare å prøve å stemme til det høres bedre ut. Men om det er et veldig billig sett, kan jeg ikke garantere at du vil få veldig bra lyd, selv med nye/bra skinn (det har dog mye å si med skinn også, men er det elendige trommer i utganspunktet, så...). Selve trommene har en del å si, så om du har prøvd det meste når det kommer til gode skinn/stemming, ville jeg heller spart opp til et bedre sett, rett og slett . Endret 19. desember 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Sjekk ut Tama Tension Watch Gakk, koster vel rundt 500 spenn? Men den hjelper deg altså ikke å stemme trommer, men måler "tension" ved hver stemmeskrue så de kan bli jevne. Garanterer jo ikke at det låter bra. 7530052[/snapback] Jeg har jo nesten null peiling på hvordan det skal låte i trommene, men jeg skal prøve ut en youtube video Kjenner en som eier en musikkbutikk som sikkert kunne stemt det, men er jo så jævla stress å ta med hele settet til butikken 7533263[/snapback] En tommelfingeregel er at trommene stort sett låter "best" i det området hvor skinnet så stramt at "vablene" akkurat har forsvunnet. Endret 19. desember 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Sunget til melodien i "Jingle Bells" "Cymbal Bells, Neil Peart Smells Steve Gadd Plays a Lick Thomas Lang Makes a Bang And Barker Needs a Click" Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 :!: Fjorten tegn Lenke til kommentar
ådne Skrevet 19. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg har spurt litt om crasher tidligere, men har ikke gått til innkjøp av en enda... Har snakt litt med en importør av Istanbul. Hva tror dere om disse i forhold til Zildjian og resten av de store merkene? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2006 Tja..synes Istanbul virker interessant, billige. håndhamrede cymbaler som visstnok skal låte veldig bra. Har bare prøvd den "billigere" serien dems, husker ikke helt navnet, men den låt jo bra så tror ikke man kan gå feil egentlig. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 21. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 Jaddajadda... Nå skal jeg snart inn på properc igjen og investere i to nye cymbaler: 1 stk crash 14" tror jeg 1 stk splash 8" eller 10" Produktene jeg har svært lyst på er Zildjian A Custom 14" Crash, og Zildjian A Custom 8" Splash eller Zildjian A Custom 10" Splash. Jeg har allerede en Zildjian A Custom 20" Ride og en Zildjian A Custom 18" Crash, og er veldig fornøyd med dem, så jeg skal ut på properc og teste lyden i dem rett etter jul. Gleder meg som en liten unge!! Cymbalene jeg har tenkt å selge er en Paiste 302 16" Crash og en PR Meinl Meteor 16" Crash + noen cymbaler som jeg ikke bruker: Zildjian Quick Beat Hats og Paiste Brass Tones 20" Power Ride... Jeg lurer på hvor mye jeg kan ta for disse cymbalene jeg har tenkt å selge... Hvor mye er de verdt? Mer oversiktelig: De jeg skal selge er...: 1 stk Paiste 302 16" Crash 1 stk PR Meinl Meteor 16" Crash 1 stk Zildjian Quick Beat Hi-hats 1 stk Paiste Brass Tones 20" Power Ride ( Tririal Tones ) Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 Hvorfor en 14" crash? Ville heller gått for en 17 eller 16" jeg, syns ihvertfall det er altfor lite lyd i min 14" signature crash. Vil ikke tro du får noe særlig for de cymbalene, er det A quick beat? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 21. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Enig der ang. 14", synes det blir litt for lite... men er en smaksak i grunn. Funker kanskje bra i roligere jazz stiler og sånt, for mer splash-aktig crash lyd... Men ville nok gått for en 16" selv, om du allerede har en 18". Men det er nå meg da . Eneste cymbalene du kan regne med å få litt for er nok Quick Beat'ene, de er vel verdt en plass rundt 2000 +/- vil jeg tro, om de er i god stand... men de andre ville jeg ikke håpet på for mye, er ganske billige nybegynnner-cymbaler. Endret 21. desember 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 21. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 Oioioioioi! Nå tror jeg faktisk at jeg fikk til dobbelslag med én pedal for første gang! Så spennende! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 21. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Kanskje jeg får dem for 4000 visst jeg er heldig? Er jo et helt sett da... Greit for nybegynnere... Det blir jo mindre en hi-hatsa mine kosta jo! :!: EDIT: Mente 16" crash! Beklager! Jeg spiller ikke såååå lett! EDIT2: Jeg vurdere å legge de ut på QXL, og se hvordan det går. Kanskje starte på 3000... Er den noen idê? Jeg vil ha mest mulig ut av dem! Endret 21. desember 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
Aeolus Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 Noen som har noen bra trommesider å anbefale? I Norge og resten av verden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 tjaa, www.trommer.no har jo en del god saker du kan bryne deg på... Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 www.tabs.no og www.trommeslager.no Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 Var det butikker han tenkte på? Visst det: www.properc.no! KONGE butikk! Ligger i Bergen... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 Noen som har noen bra trommesider å anbefale? I Norge og resten av verden. 7557366[/snapback] Diverse sider: www.pearldrummersforum.com www.drummerworld.com www.drummersdigest.com www.trommeslager.no Butikker: www.thomann.de www.stolavmusikk.no www.marios.no www.stikker.no www.drumcentral.com www.musikk-produktiv.de www.massmusic.net De jeg kom på i farta... Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 Noen som har noen bra trommesider å anbefale? I Norge og resten av verden. 7557366[/snapback] Diverse sider: www.pearldrummersforum.com www.drummerworld.com www.drummersdigest.com www.trommeslager.no Butikker: www.thomann.de www.stolavmusikk.no www.marios.no www.stikker.no www.drumcentral.com www.musikk-produktiv.de www.massmusic.net De jeg kom på i farta... 7558745[/snapback] musicstorekoeln.de og 123music.com eller var det music123.com?? Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 Noen som har noen bra trommesider å anbefale? I Norge og resten av verden. 7557366[/snapback] Hvis du er ute etter butikker: kickmusic.no riff.no her er det også eget forum sound1.no tabs.no Lenke til kommentar
Aeolus Skrevet 23. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2006 Tusen takk! Mange flotte sider her. Lenke til kommentar
estimate Skrevet 23. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2006 Var det butikker han tenkte på? Visst det: www.properc.no! KONGE butikk! Ligger i Bergen... 7558487[/snapback] DYRT! Men fin butikk ja Liker meg godt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå