Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Vel, om du ser på det sånn da, du vet jo hvordan lyd du ikke vil ha, ettersom du sier settet låter som en brent bikkje :p. Da er det jo bare å prøve å stemme til det høres bedre ut. Men om det er et veldig billig sett, kan jeg ikke garantere at du vil få veldig bra lyd, selv med nye/bra skinn (det har dog mye å si med skinn også, men er det elendige trommer i utganspunktet, så...). Selve trommene har en del å si, så om du har prøvd det meste når det kommer til gode skinn/stemming, ville jeg heller spart opp til et bedre sett, rett og slett :).

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut Tama Tension Watch Gakk, koster vel rundt 500 spenn? Men den hjelper deg altså ikke å stemme trommer, men måler "tension" ved hver stemmeskrue så de kan bli jevne. Garanterer jo ikke at det låter bra.

7530052[/snapback]

Jeg har jo nesten null peiling på hvordan det skal låte i trommene, men jeg skal prøve ut en youtube video :p

Kjenner en som eier en musikkbutikk som sikkert kunne stemt det, men er jo så jævla stress å ta med hele settet til butikken :p

7533263[/snapback]

En tommelfingeregel er at trommene stort sett låter "best" i det området hvor skinnet så stramt at "vablene" akkurat har forsvunnet.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Jaddajadda...

Nå skal jeg snart inn på properc igjen og investere i to nye cymbaler:

1 stk crash 14" tror jeg

1 stk splash 8" eller 10"

Produktene jeg har svært lyst på er Zildjian A Custom 14" Crash, og Zildjian A Custom 8" Splash eller Zildjian A Custom 10" Splash.

Jeg har allerede en Zildjian A Custom 20" Ride og en Zildjian A Custom 18" Crash, og er veldig fornøyd med dem, så jeg skal ut på properc og teste lyden i dem rett etter jul. Gleder meg som en liten unge!!

Cymbalene jeg har tenkt å selge er en Paiste 302 16" Crash og en PR Meinl Meteor 16" Crash + noen cymbaler som jeg ikke bruker: Zildjian Quick Beat Hats og Paiste Brass Tones 20" Power Ride...

Jeg lurer på hvor mye jeg kan ta for disse cymbalene jeg har tenkt å selge... Hvor mye er de verdt?

Mer oversiktelig:

De jeg skal selge er...:

1 stk Paiste 302 16" Crash

1 stk PR Meinl Meteor 16" Crash

1 stk Zildjian Quick Beat Hi-hats

1 stk Paiste Brass Tones 20" Power Ride ( Tririal Tones )

Cymbalersalg001.jpg

Cymbalersalg002.jpg

Cymbalersalg003.jpg

Cymbalersalg004.jpg

Cymbalersalg005.jpg

Lenke til kommentar

Enig der ang. 14", synes det blir litt for lite... men er en smaksak i grunn. Funker kanskje bra i roligere jazz stiler og sånt, for mer splash-aktig crash lyd... Men ville nok gått for en 16" selv, om du allerede har en 18". Men det er nå meg da :).

Eneste cymbalene du kan regne med å få litt for er nok Quick Beat'ene, de er vel verdt en plass rundt 2000 +/- vil jeg tro, om de er i god stand... men de andre ville jeg ikke håpet på for mye, er ganske billige nybegynnner-cymbaler.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Kanskje jeg får dem for 4000 visst jeg er heldig? Er jo et helt sett da... Greit for nybegynnere... :) Det blir jo mindre en hi-hatsa mine kosta jo! :!:

EDIT: Mente 16" crash! Beklager! :) Jeg spiller ikke såååå lett! :D

EDIT2: Jeg vurdere å legge de ut på QXL, og se hvordan det går. Kanskje starte på 3000... :) Er den noen idê? Jeg vil ha mest mulig ut av dem! :thumbup:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Noen som har noen bra trommesider å anbefale? I Norge og resten av verden.

7557366[/snapback]

Diverse sider:

www.pearldrummersforum.com

www.drummerworld.com

www.drummersdigest.com

www.trommeslager.no

Butikker:

www.thomann.de

www.stolavmusikk.no

www.marios.no

www.stikker.no

www.drumcentral.com

www.musikk-produktiv.de

www.massmusic.net

De jeg kom på i farta...

Lenke til kommentar
Noen som har noen bra trommesider å anbefale? I Norge og resten av verden.

7557366[/snapback]

Diverse sider:

www.pearldrummersforum.com

www.drummerworld.com

www.drummersdigest.com

www.trommeslager.no

Butikker:

www.thomann.de

www.stolavmusikk.no

www.marios.no

www.stikker.no

www.drumcentral.com

www.musikk-produktiv.de

www.massmusic.net

De jeg kom på i farta...

7558745[/snapback]

musicstorekoeln.de og 123music.com eller var det music123.com??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...