Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk ut Tama Tension Watch Gakk, koster vel rundt 500 spenn? Men den hjelper deg altså ikke å stemme trommer, men måler "tension" ved hver stemmeskrue så de kan bli jevne. Garanterer jo ikke at det låter bra.

 

Bruker stort sett VF 5A, uten nylontupp.

7530052[/snapback]

 

Tama Tension Watch koster 1200,- hos www.tabs.no :)

 

Og jeg bruker nå Mike Portnoy sig stikker, ellers 7A eller 5A. Da går det i Vic Firth.

 

Sjekk ut denne filmen ang stemming. Den gir et godt utgangspunkt.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt vitsen med den Tension greia, for å være ærlig. Det er da ikke så vanskelig å skru på noen skruer, prøv bare å skru de såpass likt som mulig over alle skruene etter at de akkurat presser borti rimmen, så det ikke blir ujevn strekk i skinnet (stjernerekkefølge...). Så er det bare å fininstille den lyden du synes passer tromma best/den lyden du foretrekker, jo strammere det er, jo lysere lyd... Jeg er ikke noen mester i å stemme jeg heller, men skjønner ikke helt at det skal være så stort "problem" å stemme, for å si det sånn. Bruker man ørene og setter av litt tid, sparer man lett de pengene den Tension saken koster. Men det er nå min mening da...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt vitsen med den Tension greia, for å være ærlig. Det er da ikke så vanskelig å skru på noen skruer, prøv bare å skru de såpass likt som mulig over alle skruene etter at de akkurat presser borti rimmen, så det ikke blir ujevn strekk i skinnet (stjernerekkefølge...). Så er det bare å fininstille den lyden du synes passer tromma best/den lyden du foretrekker, jo strammere det er, jo lysere lyd... Jeg er ikke noen mester i å stemme jeg heller, men skjønner ikke helt at det skal være så stort "problem" å stemme, for å si det sånn. Bruker man ørene og setter av litt tid, sparer man lett de pengene den Tension saken koster. Men det er nå min mening da...

7531392[/snapback]

Den er vel mest for de som ikke har tid til å stemme trommene før gigs o.l...

Lenke til kommentar
To ting!

 

Jeg har spilt trommer selv kanskje ett år nå, uten noen form for orntlig opplæring.

 

1. Jeg knekker så mange trommestikker! Prøvd mange forskjellige størrelser, og de tykkeste hold selvfølgelig lengst, men jeg føler at jeg knekker ganske fort trommestikker. Bruker jeg feil teknikk? Kan godt hende jeg slår litt på kanten av trommene iblant, men ikke så alt for mye.

 

2. jeg har så fryktelig vondt inne i hånda! litt under tommelen liksom. er det trommeskade? burde jeg slappe av med trommene litt til det har gått over? Kan godt være etter gitarspilling også liksom :p

7494732[/snapback]

 

1. Du er ikke alene om å ha gjort det i din karriere :) Knakk mye første årene jeg og. Er noe herk, er lett å slå litt hardere enn nødvendig når man blir gira. Morsom anekdote: Jeg har aldri ødelagt en trommestikk hjemme, men på øving med band har jeg gjort det utallige ganger. Nå er det heldigvis lenge siden jeg generelt har ødelagt noe.

 

2. Slapp av, ikke slå så hardt ;) Slet med det samme og, gjelder bare å ikke holde hardere enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Noen som har noen kommentarer til Pearl Eliminator 2002B-dobbeltpedaler? Jeg har tenkt å anskaffe meg disse, og lurer på om noen har prøvd de. Har allerede fått de anbefalt av en venn, men greit med litt flere tanker. Jeg spiller hovedsaklig metal, og pedalene + føttene jeg har nå suger :(

Lenke til kommentar

Heisann, velkommen til forumet :). Har de Eliminator pedalene selv, veldig fine. Digger at man kan gjøre så sykt mye forandringer med de, i forhold til en del andre pedaler. Kan jo til og med bytte over til kjede-drev, om man vil, og disse forskjellige cams'ene, for å forandre feelen. Så kan anbefale de jeg og, liker de bedre enn f.eks Tama Iron Cobra, selv om jeg vanligvis er Tama-fan.

 

Eneste jeg liker bedre med IC, er klubbene. Klubbene på Eliminatorene er fine med at man kan velge mellom plastikk eller filt, men de er litt for store og tunge synes jeg. Har hatt planer om å sette IC klubber på Eliminatorpedalene en stund, men fortsatt ikke somla meg til å få gjort det. Er ikke krise da, men synes de er lettere og bedre å bruke.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Heisann, velkommen til forumet :). Har de Eliminator pedalene selv, veldig fine. Digger at man kan gjøre så sykt mye forandringer med de, i forhold til en del andre pedaler. Kan jo til og med bytte over til kjede-drev, om man vil, og disse forskjellige cams'ene, for å forandre feelen. Så kan anbefale de jeg og, liker de bedre enn f.eks Tama Iron Cobra, selv om jeg vanligvis er Tama-fan.

 

Eneste jeg liker bedre med IC, er klubbene. Klubbene på Eliminatorene er fine med at man kan velge mellom plastikk eller filt, men de er litt for store og tunge synes jeg. Har hatt planer om å sette IC klubber på Eliminatorpedalene en stund, men fortsatt ikke somla meg til å få gjort det. Er ikke krise da, men synes de er lettere og bedre å bruke.

7531982[/snapback]

 

Takk skal du ha! :) Det var kjekt å høre at Eliminatorpedalene var brukandes. Har noen Dixon-pedaler nå, de er helt grusom. :( Gleder meg som en unge til å få tak i noen nye. De blir nok kjøpt over nyttår tenker jeg. Noen som har erfaring med å kjøpe ting fra music123.com?

Lenke til kommentar
Sjekk ut Tama Tension Watch Gakk, koster vel rundt 500 spenn? Men den hjelper deg altså ikke å stemme trommer, men måler "tension" ved hver stemmeskrue så de kan bli jevne. Garanterer jo ikke at det låter bra.

7530052[/snapback]

 

Jeg har jo nesten null peiling på hvordan det skal låte i trommene, men jeg skal prøve ut en youtube video :p

 

Kjenner en som eier en musikkbutikk som sikkert kunne stemt det, men er jo så jævla stress å ta med hele settet til butikken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...