Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Axis blir det ikke, er ikke noe deathmetall fyr :p Kjøper meg bare dobbelpedal for å lære meg det grunnleggende liksom..

Har hørt det med at de er litt for lettspilte jeg og Marius, men tror jeg kanskje tar sjansen, og vis det ikke funker i det hele tatt så selger jeg de bare, eller noe sånt.. Har testa de engang, men fikk ikke testa den så sinnsykt mye, en liten stund siden også..

Men har lyst å prøve noe nytt, så tror ikke at det blir eliminator.. :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Axis blir det ikke, er ikke noe deathmetall fyr :p Kjøper meg bare dobbelpedal for å lære meg det grunnleggende liksom..

Har hørt det med at de er litt for lettspilte jeg og Marius, men tror jeg kanskje tar sjansen, og vis det ikke funker i det hele tatt så selger jeg de bare, eller noe sånt.. Har testa de engang, men fikk ikke testa den så sinnsykt mye, en liten stund siden også..

Men har lyst å prøve noe nytt, så tror ikke at det blir eliminator.. :S

7492433[/snapback]

Axis er langt ifra bare for folk som spiller deathmetal da Anders. :!:

Er da ingen ulempe at den er lettspilt og rask vel?

Lenke til kommentar

To ting!

Jeg har spilt trommer selv kanskje ett år nå, uten noen form for orntlig opplæring.

1. Jeg knekker så mange trommestikker! Prøvd mange forskjellige størrelser, og de tykkeste hold selvfølgelig lengst, men jeg føler at jeg knekker ganske fort trommestikker. Bruker jeg feil teknikk? Kan godt hende jeg slår litt på kanten av trommene iblant, men ikke så alt for mye.

2. jeg har så fryktelig vondt inne i hånda! litt under tommelen liksom. er det trommeskade? burde jeg slappe av med trommene litt til det har gått over? Kan godt være etter gitarspilling også liksom :p

Lenke til kommentar
To ting!

Jeg har spilt trommer selv kanskje ett år nå, uten noen form for orntlig opplæring.

1. Jeg knekker så mange trommestikker! Prøvd mange forskjellige størrelser, og de tykkeste hold selvfølgelig lengst, men jeg føler at jeg knekker ganske fort trommestikker. Bruker jeg feil teknikk? Kan godt hende jeg slår litt på kanten av trommene iblant, men ikke så alt for mye.

2. jeg har så fryktelig vondt inne i hånda! litt under tommelen liksom. er det trommeskade? burde jeg slappe av med trommene litt til det har gått over? Kan godt være etter gitarspilling også liksom :p

7494732[/snapback]

1: Ja, ven del ligger i teknikken. Hvordan er vinkelen på trommene og cymbalene dine? Hvis du slår veldig rett på, kan det også være en grunn.

2. Kan være at du er unødvendig anspent når du spiller. Spiller du mye raske ting? Folk har en tendens til å bli veldig anspent spes når det skal gå fort og man blir litt stresset.

Et kurs hos en trommelærer ville lært deg veldig mye. :)

Lenke til kommentar
To ting!

7494732[/snapback]

1: Ja, ven del ligger i teknikken. Hvordan er vinkelen på trommene og cymbalene dine? Hvis du slår veldig rett på, kan det også være en grunn.

2. Kan være at du er unødvendig anspent når du spiller. Spiller du mye raske ting? Folk har en tendens til å bli veldig anspent spes når det skal gå fort og man blir litt stresset.

7494767[/snapback]

jeg har trommene ganske rette. altså som om de skulle stått på gulvet. og cymbalene står også ganske rette.

Tja, jeg spiller en del raske ting ja. Høres veldig riktig ut det du sier om at jeg blir anspent. Tror jeg tar 2 trommekurs jeg. selv om jeg ikke egentlig har no planer om å bli god på trommer eller spille det sånn orntlig :p

Takk :)

Lenke til kommentar
neida, var sagt litt på en tull for å provosere litt :p Men skal faktisk være sagt at jeg har ikke sett noen som har Axis uten å spille metall! :p HVordan er pedalen sånn enkelpedal messig? Altså, hadde du spilt funk med den? :p

7493132[/snapback]

Vet jo at det var for å provosere da. :!:

Grunnen til at alle de du har sett med Axis spiller metal, er nok pga egenskapene som jeg snakket om. Lettspilt og rask.

Ja, kunne fint spilt funk med den. Ikke noe problem. Spiller bla en del på Rosanna om dagen, funker fett til det. :)

Å si at man spiller raskere med Axis tror jeg egentlig ikke noe på :/

7493852[/snapback]

Man blir ikke automatsik raskere fordi man kjøper Axis, men den gjør at det blir enklere å utvikle seg til en raskere trommis. (Mener jeg ihvertfall) Som nevnt tidligere mye fordi man kan justere motstanden og dermed stille inn pedalene etterhvert som man klarer å spille raskere.

Lenke til kommentar

Ville nok testa ut Iron Cobra jeg Anders, først i alle fall, for å se hva du synes om de. Er tross alt litt forskjellig feel på de og Eliminator, og om du liker de godt så er de jo ikke de ekstremt dyreste heller, og du får noe "nytt" i forhold til dine eldre Elims. Nye Gibraltar pedalen kan jo også være en mulighet. Men om du først vurderer å kjøpe DW9000, ville jeg nok og ha vurdert de andre alternativene i den prisklassen og, såvidt jeg kan se er det vel Axis og, kanskje nye Trick pedalene? Muligens enda dyrere, men er ikke sikker...

Om man først svir av så mye penger på en pedal ville jeg hvertfall sørga for å få skikkelig testa de ut først, så du vet hva du får. Tror ikke er det så enkelt å få solgt slike dyre pedaler brukt her til lands heller (og få en brukbar pris uten mye tap), de fleste som søker etter sånt brukt har rett og slett ikke råd, de som har god råd kjøper heller nytt utstyr. I alle fall etter min erfaring, har lagt en del utstyr ut brukt over årene... Med mindre du vil selge over eBay/utenlands da, kanskje større mulighet der.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kjøper en dobbelpedal nå, er fordi jeg jobber i en musikkbutikk og jeg kan få en god pris, vet ikke helt, er litt skeptisk til de gibraltar pedalene.. Og Iron Cobra blir vanskelig, da må jeg faktisk kjøpe fra en nettbutikk siden butikken jeg jobber i, fører ikke Tama..! Ahh vanskelig.. Men syns Axisene ser litt "småharry" ut og.. Mest sannsynlig på grunn av metall-stempelet..

Lenke til kommentar

:ohmy: Haha, syyykt. Trodde ikke det var så ille men. Er vel ikke så dyrt i USA f.eks., men det er det jo sjeldent da...

Gakkakk: Tror jeg ville prøvd det som KN sier, med vinklene på cymbaler og trommer først og fremst. Tilt de mer mot deg, selv om det antagelig gjør at du må heve de litt. Stikker har ofte en tendens å knekke fort om du "rimshotter" (treffer kanten på tromma+skinnet) mye med de, og f.eks treffer de mest hard motstand om cymbaler crashes direkte mot kanten av cymbalene, som ofte kan skje om de er helt rette. Kommer jo litt an på hvor høyt du sitter som sagt, men ville i alle fall prøvd å gjøre det, hjelper det ikke er det nok enten dårlig slagteknikk (slår kanskje for hardt, eller holder stikkene i et altfor "fast" grep"), eller rett og slett at stikkene er altfor "billige". Selv har jeg knekt billigstikker på under en times spilling, så om det er slike du pleier å kjøpe, spander gjerne på deg noe mer holdbart (Vic Firth, Vater og Pro-Mark er holdbare/kjente stikker).

Det med at du får vondt tyder antagelig på at du nok holder stikkene litt hardt, som igjen også kan gi svar på første spørsmål... men om det bare er slike gnagsår så er det relativt vanlig (om man spiller hard musikk over lengre perioder f.eks, til "vanlig" spilling bør det ikke være et for stort problem), sport tape eller tromme hansker kan være en løsning.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
To ting!

7494732[/snapback]

7494767[/snapback]

Evt. slår du for hardt.

Lenke til kommentar

Et spørsmål:

Er Evans EC2 noe brukbart? Noen som erfaringer med dette?

Fra www.behringer.no: Evans EC2 er et 2-lags slagskinn for tammer og skarptromme. Skinnet er utstyrt med en "Edge Control Ring" som isolerer og demper høyere overtoner, forsterker lavere toner og attack samt muligjør større Stemmevariasjon og dynamikkområde. I motsetning til andre dempede trommeskinn, vil ikke EC2 "kveles" ved høy stemming eller miste tone når det er stemt lavt.

EvansEC2-1.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hadde et helt sett av de på Pacific settet mitt.

De er utrolig gode, fordi de kan stemmes i et så stort spekter, så det er liksom som å ha både ettlags og tolags skinn. Jeg stemte tammene så jeg fikk en dyp rund tone uten noe særlig sustain, men fatter lånte settet på et akustisk jazz gig, og de låt bra til det og.

Kan vel sammenlignes mest med Pinstripe kanskje, men på en annen måte ikke, pinstripe gir deg liksom bare en mulighet. Har pinstripe nå, og angrer på at jeg ikke kjøpte EC2 istede.

Når det blir nye skinn på meg igjen blir det coated emad på kick og coated G2 eller coated EC2 på tammene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...