Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Ja, mener cymbaler såklart, liten leif der. :p Men det går vel mest i groove/thrash metal, og skal nok klare å overleve med en crash, en ride og en hihat til å starte med. Er det powerful/medium jeg burde gå for da? Blir jo et par rolige sanger inne i mellom også.

 

EDIT: Angående specs på trommene, aner jeg ikke hva jeg burde ta. Er det store forskjeller på modeller i samme serie da? Holder fint med tre tommer og én basstromme.

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mapex M-Birch er bra valg det! Evt. Sonor Force 2005, er liten forskjell på de to (lages i samme fabrikk), bør være omtrent samme pris også. Amun funker fint til metal, men gjerne Powerful modellene da, etter min mening. De kan funke greit til roligere stiler og, men de gjør seg helt klart best til tyngre musikk. Er i grunn vanskelig å finne gode cymbaler for "metal" som funker like bra til alt annet, men om det er det du spiller mest, ville jeg satsa på Powerful-modellene. Amun er jo generelt nokså allsidige cymbaler, så de kan brukes til mye, selv om Powerful-modellene har litt mer "guts". Kan også anbefale www.thomann.de og www.musicstorekoeln.de som tyske netshops, der jeg har brukt å handle mest hvertfall... :thumbup:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Oppsett jeg hadde kjøpt:

 

Mapex M-Birch Fusionease-MB5245A

22 x 18" Bass Drum

10 x 8" Tom Tom

12 x 9" Tom Tom

14 x 14" Floor Tom

14 x 5.5" Snare Drum

8 x 8" Free Bonus Tom Tom

 

Sonor Force 2005 FSH 2155 Fusion 1 Set

22 x 17.5" Bass Drum

10 x 9" Tom Tom

12 x 10" Tom Tom

14 x 12" Floor Tom

14 x 5.5" Snare Drum

 

Som du ser får du med en gratis 8x8" rack av Mapex, er en six for five deal de har ut 2006. Dette er jo et pluss, jeg liker også størrelsene på Mapex settet bedre, grunnere racktommer men en dyp gulvtam. 2005 er dyrere noen steder så vidt jeg husker også.

 

Fant ingen bra bilder av den finishen jeg liker best hos 2005, Cherry Red, men her kan du se den nydelige Black Forest Green til Mapex som er helt utrolig digg!

 

nocymbalssidezq0.jpg

 

Ang. Amun cymbalene ville jeg tatt: 20" Big Bell Ride eller 22" Powerful Ride, 14" Powerful Soundwave Hats og en 18" Medium Crash, jeg ville hvertfall ikke tatt en powerful crash da jeg ikke liker tykke crasher, skal funke helt fint med en medium, hadde en selv og den ble brukt til metal men funka for annet.

 

Sjekk ut http://www.meinl.de/index2.html der finner du lydklipp :)

Lenke til kommentar

Knall! Ser bra ut det der - nice finish og! Tenker jeg går for det da, så kan jeg vel heller slenge på en Powerful-crash seinere.

 

@ZprMario: Har sett at du har anbefalt de to butikkene før i tråden her, og har en fornøyd venn som har bestilt ting fra musikstorekoeln.de. Slapp moms og, så takker for anbefalingen på vegne av han! :wee:

 

Men da gjenstår det bare litt mer jobbing, så blir det sett! Takk skal dere ha!

Lenke til kommentar

Jeg liker dem, eneste jeg sliter med er at slave-pedalen knirker rett som det er, må smøre den annenhver uke, og jeg sliter litt med å få den rette feelen, antagelig fordi jeg ikke har satt meg så godt inn i hvordan instillingene fungerer.

 

Om jeg skulle ha kjøpt nye pedaler ville jeg kanskje gått for Elims, men spørs hvordan prisforskjellen hadde vært.

Lenke til kommentar

Der ja, nettopp kommi ut av 10 timer i studio, tatt opp egen lagd låt med samspill gruppe på skolen (med vokalisten i Seigmenn, Alex, som veileder går det fett :) flink fyr). Har både to single Iron Cobra (Powerglide) og en Eliminator dobbelpedal (belte). Kjøpte de fordi jeg var ute etter litt forandring, og synes også det er ganske genialt med Elim. med at man kan bytte både cams, og mellom belte/kjededrift. Legger du så til at de var litt billigere enn Iron Cobra da jeg kjøpte de, så slo jeg til... Men klarer fint å spille med begge, er litt forskjellig feel da. Elim. føles ganske mye "lettere", men kan være mest fordi det er belte. Iron Cobra'ene føles litt mer "kraftige" og er kanskje lettest å spille hardt med, men ikke fullt så kjapt, om det gir noe mening. Selv om det ikke er noe problem heller akkurat. Er bare litt lettere for meg å spille kjapt med Elim. sånn som de er satt opp per i dag hvertfall.

 

Kan jo si det og da, hvis ikke det har "sagt" seg selv hittil i denne posten... Hadde jeg skulle valgt på nytt i dag ville jeg gått for Elim. Rett og slett for alle forandringene man kan gjøre med de for å tilpasse de alle mulige situasjoner. Iron Cobraene er for all del gode de og, men man er nødt til å finne sin favoritt før man faktisk kjøper den, og mister da muligheten til å prøve ut de tingene man kanskje heller foretrekker i lengden. Så om prisen på de er relativt like ville jeg nok gått den veien, selv om jeg vet at de pleier vel stort sett her til lands å være dyrere enn IC'er.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

I see... nei jeg vet ikke helt jeg altså, selv synes jeg DW er nokså overpriset, men nå har jeg ikke fått prøvd 9000 serien da, de skal visst være sykt "lette" å spille med. Litt for lette, har jeg hørt en del sier. Så jeg vet ikke. Jeg er hvertfall fornøyd med mine Elims så... Hvis jeg skulle hatt noe annet så kanskje jeg ville prøvd Axis, men da må man liksom venne seg til å spille med de, er nokså annerledes feel en vanlige pedaler på de... Så er vel ikke prisen noe argument for de heller akkurat....

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Axis pedaler når jeg skulle ha dobbelpedal rett og slett fordi jeg hadde hørt mye bra om de. Spes dette med at de er blant de aller aller raskeste pedalene på markedet. De er som sagt tidligere her en del annerledes å spille på, så det går fort noen uker før man får noe greie på det. Jeg angret på kjøpet de første gangene jeg spilte, men når jeg hadde spilt en del var de utrolig lettspilte. Dersom man kjøper toppmodellen kan man også stille inn motstanden, slik at den justeres etterhvert som man blir raskere. Da jeg kjøpte de kostet de 7000,- men tror de går for 6-6500,- nå. En annen fordel er at man kan splitte pedalen, og dermed har du to enkelpedaler. Løp og kjøp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...