Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert greit for pengene, men noe "bra" trommesett er det nok desverre ikke. Du ser ingen i de mer "proffere" kretser bruke slike, sett, får å si det sånn. Men alt avhenger i grunn av om du selv liker det, lyd/kvalitetsmessig. Desverre råder jeg ofte folk bort fra å kjøpe slike sett, pga. vanskelig å selge de videre, som oftest ustødig stativer/hardware som knekker sammen ved tøff bruk, og ikke så altfor mye penger opp til de mest kjente merkene... Men når du nå en gang har kjøpt det, så er det helt opp til deg, hva du klarer deg med...

Lenke til kommentar
Han typen i den filmen kjenner jeg. :)

 

Ser ikke ut som det ble noe av det bandet alikavel Marius, så trenger ikke noe sett nå egentlig. Det jeg vil nå er å selge Gen X cymbalene og skaffe meg en 16x13" gulvtam.

Ingen som er interessert her?

7440711[/snapback]

 

Hvorfor kjøpte du de cymbalene hvis du vil selge de allerede? Har du ikke bare hatt dem i noen uker? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har btw fått et tilbud fra en venn i klassen: Meinl Generation X, to 14" filter chinaer, 16" synthetik crash, 17" kompressor crash, 18" Kinetik crash, 18" signal crash/Klub ride og 12" Safari hats for 1200,-

7332620[/snapback]

 

 

Får to 14" filter chinaer og 16, 17 og de to 18" crashene for 4350,-

 

 

 

Hmm... :tease:

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Hva slags teknikker bruker dere med dobbel-pedal? Driver og trener meg opp i heel-toe for øyeblikket, men sliter litt med å klare å holde styrken i slagene oppe når jeg nærmer meg 200bpm. Forresten noen her som mestrer swivel skikkelig? Har prøvd meg litt på det og, men ikke fått det til noe særlig.

Lenke til kommentar

Jeg spiller heel up, men har skjønt at det er heel-toe som er tingen om man virkelig vil ha opp farten. Har prøvd, men må nok kjøpe longboards til pedalene mine om jeg skal begynne med det for de er i korteste laget nå. Swivel har jeg ikke hørt om...

 

Hva mener du med 200bpm? 4-deler? 8-deler?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Tipper han mener 4 deler, 200bmp ved 8 deler er jo ikke mer en 100 bmp med 4 deler, og det er jo utrolig sakte.

Jeg har prøvd swivel, etter jeg så den filmen av tim waterson, som jeg syns nesten er en patetisk trommis hvis man ser bort fra farten han har i beine. Uansett hjalp det ikke meg noe særlig, ser ikke helt at det kan hjelpe heller. Jeg spiller heel up, bruker bare heel-toe når jeg skal gjøre raske ting på enkelt pedal eller det ikke er noen dobbel tilstede.

 

Faktisk så måtte han karen gå opp til 2000,- for han ikke fikk lov til å selge de så billig. Jeg er fult klart over at jeg selger de dyrere, men det skal ikke være noe problem da de koster rundt 10k nye.

Lenke til kommentar
Hva mener du med 200bpm? 4-deler? 8-deler?

7460658[/snapback]

Han mener 200bpm.

Bpm = Beats per minute = slag i minuttet.

7460854[/snapback]

 

Jo, men man kan fortsatt spille f.eks 4-deler eller 8-deler selv om det er 200bpm.

7460883[/snapback]

 

Men det vanlige er vel, når det kommer til dobbelbass, hvis man sier 200 bmp mener man at fjerdedelene går 200 ganger i minuttet og basstrommene spiller åttendelstrioler/sekstendeler/sekstendelstrioler osv av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...