Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpt litt nye ting i det siste folkens, på tide med ny update!

 

Kjøpte en arm til minihihaten min, en ny kubjelle, eller plastblock.. også et s2000 stativ slik at jeg kan bruke begge skarpene mine..

 

Noen som ser en ny ting til som jeg har kjøpt? :p burde ikke være så vanskelig, men det er en utfordring!

7402031[/snapback]

 

nytt skinn på henge tammen?

7403163[/snapback]

 

Nei, er noe litt "smått" og pent.. :)

 

 

 

Hvilken skarp er den i midten og hva slags musikk pleier du spille?

7402341[/snapback]

 

Skarpen i midten er en Pearl Freefloater, 14x6.5

http://www.drummerworld.com/mydrumset/mydr...ders_Drage.html

 

 

Kjøpt litt nye ting i det siste folkens, på tide med ny update!

 

Kjøpte en arm til minihihaten min, en ny kubjelle, eller plastblock.. også et s2000 stativ slik at jeg kan bruke begge skarpene mine..

 

Noen som ser en ny ting til som jeg har kjøpt? :p burde ikke være så vanskelig, men det er en utfordring!

7402031[/snapback]

 

Kan det være tamburinen på toppen av hihat`en?

7402490[/snapback]

 

Nært, er noe lignende men dog feil.. :)

7403111[/snapback]

 

Da tipper jeg at det er den Zildjian ride/crash`en på venstre side. :)

Siden det fortsatt står en klistrelapp på den. :D

7403326[/snapback]

 

Den er fra seint sommerferien, så er ikke den :)

 

Er det en Zildjian Oriental Crash of Doom jeg spotter, Anders? :p eller bare noe veldig likt noe...

7404095[/snapback]

 

Det er helt riktig.. En 18" discontinued ;) Trodde jeg hadde sagt jeg hadde den, har ikke skrevet så mye her i det siste, bare hengt å lest :)

 

Digg sett Anders! Nytt siden sist jeg så det er ihvertfall hh tambourinen og oriental crash/riden, bortsett fra det du sa. Men var du interessert i de Gen X cymbalene jeg hadde?

7404073[/snapback]

 

 

Takktakk..

Er fremdeles en ting, du ser den sikkert ikke så godt da men prøv gutter! Se originaldeler, om det er noe som mangler :)

 

Hvilke har du planer om å selge Audun?

Endret av SirAnderz
Lenke til kommentar
kom over en diskusjon med brodern her en dag om hvordan en dobbeltpedal vanligvis ser ut, eller hvordan den brukes/fungerer i de fleste metalband. noen som vet dette? link, bilde? ;P

7411693[/snapback]

 

 

Du ser en på bildet her.

 

Du kopler denne på basstrommen, og dermed har du i teorien to basstrommer, siden denne har to køller. :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Har tenkt til å koste på settet litt på vårparten. Vet det er lenge til, men jeg liker å kikke en stund rundt, før jeg bestemmer meg. Det er igrunn to ting det står mellom:

 

1: Rack (Bestående av 3 "buer" slik at det dekker rundt hele settet.)

 

2: Triggermodul og selvfølgelig triggere.

 

Vet ikke hva jeg skal kjøpe, og tenkte derfor å høre på noen meninger her inne.

 

Fordeler:

 

Rack:

 

MYE enklere å plassere cymbaler og trommer. Tenker da mest på at jeg har 3 splasher over tammene som står på hvert sitt bomstativ. Det er ikke veldig lett å plassere de slik jeg vil uten at det blir mye "rot" med stativer.

 

Rack ser mye bedre ut. Litt pga det jeg nevnte rett over her. Ser bedre ut med rack enn en drøss med stativer stående i hytt å pine.

 

Trigger:

 

Kan brukes både på øvingslokalet, live og i studio. Sørger for at jeg får en bra lyd uten å måtte skru noe lyd. Veldig kjekt på livejobber. Kommer selvfølgelig til å mikke akustisk også i studio, men trigger er kjekt for å få det ekstra attack`et. Dessuten er det digg med skikkelig lyd på øvinslokaet. Blir litt morroere da. :)

 

Bakdeler:

 

Rack:

 

Mer å bære på. :p Kan egentlig ikke komme på noe annet.

 

Trigger:

 

Mulig jeg blir litt lat når det gjelder å holde trommene finstemt. Vet om flere som har gått i den "fella".

 

Noen som har noen tanker?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Rack er kjekt, har veldig lyst på det selv, men av en eller annen grunn nedprioriteres det alltid... Ville satsa på enten Pearl eller Gibraltar, Tama sine selges få steder og har ofte skyhøy pris, ellers vet jeg bare om PDP og muligens Yamaha, men de selges ikke overalt... Så ville sett mest på Pearl Icon (3-siders koster vel rundt 4000,-) eller Gibraltar.

 

Triggere er interessant, men den "verdenen" har jeg aldri helt vært i selv, så kan ikke si så mye om det... Ddrum og Alesis virker å være bra, er i grunn alt jeg veit.

Lenke til kommentar
Rack er kjekt, har veldig lyst på det selv, men av en eller annen grunn nedprioriteres det alltid... Ville satsa på enten Pearl eller Gibraltar, Tama sine selges få steder og har ofte skyhøy pris, ellers vet jeg bare om PDP og muligens Yamaha, men de selges ikke overalt... Så ville sett mest på Pearl Icon (3-siders koster vel rundt 4000,-) eller Gibraltar.

 

Triggere er interessant, men den "verdenen" har jeg aldri helt vært i selv, så kan ikke si så mye om det... Ddrum og Alesis virker å være bra, er i grunn alt jeg veit.

7423011[/snapback]

 

Blir nok Gibraltar hvis det blir rack. :) En annen ting er at vi fortsatt ikke har band helt oppe å går. Søker etter folk nå, så derfor har vi heller ikke PA. Og uten PA hjelper det lite med trigger, så vi får se om det blir noe band først. :)

Lenke til kommentar
kom over en diskusjon med brodern her en dag om hvordan en dobbeltpedal vanligvis ser ut, eller hvordan den brukes/fungerer i de fleste metalband. noen som vet dette? link, bilde? ;P

7411693[/snapback]

 

 

Du ser en på bildet her.

 

Du kopler denne på basstrommen, og dermed har du i teorien to basstrommer, siden denne har to køller. :)

7413459[/snapback]

aha! var ca noe sånt jeg hadde sett for meg ;) takker xD

Lenke til kommentar

Morsom den der, fyren har ganske god "musikkforståelse" selv om han ikke kan spille... Settet ser ut som et eldre 80-/tidlig 90-talls sett, sannsynlig Tama eller Pearl, vanskelig å se. Basstrommeringene i stål minner meg mest mot hva Tama brukte på den tiden (mulig tidlig Swingstar/Rockstar?), men skruehusene minner meg litt om Pearl. Kan hende det er noe helt annet og, vanskelig å si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...