Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Fortsatt ikke fått vite om bilen, ikke fått tak i fyren i dag... Håper bare han er seriøs, men virka sånn da jeg prata med fyren på mandag, muligens bare har mye å gjøre de siste dagene... Får bare vente litt å se, men er kjipt når man liksom ikke helt får noe klart svar...

Grattis med sett, Amped :)

Wohoo, 200 sider :cool:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke fortsette "kranglingen" ang 200/400 sider, men kan noen forklare hvorfor det nå er 200?

Folk snakker om at det er vanlig med 20 poster pr side, men alle postene på dette forumet er jo på 10 stk.

Må bare få oppklart dette for jeg skjønner ikke helt dette.  :!:

7388837[/snapback]

Det har vel med hvilke instillinger du har :dribble:

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Yeah, takker!

Trommene låter knall! En fin, åpen og lang klang, noe jeg bedårer.. =)

Det er utrolig herlig å endelig ha to sett, et for jazz og mer akustiske settinger, og et for rock og tyngre musikk.

Bosphorus cymbaler er forresten å anbefale på det varmeste, ikke bare for jazzere, men også for trommiser innen fusion, latin, til rock osv.. De har flere serier egnet for det meste. Pluss at de egner lommeboka:)

Sjekk ut www.cymbalsonly.com

Forhandleren er en svært trivelig og hjelpsom amerikaner.

Kjøpte også med Humes & Berg, Enduro cases til trommene. Har ikke testa de for "gigging" enda, men de virker svært så solide.

Lenke til kommentar
Digg sett Eirik! Men bør få bytta ut Everplay på skarpen!

7390995[/snapback]

Åja, det skal nok byttes, men det har ikke vært penger til det enda.. Har uansett en Pearl Sensitone skarp jeg kan bruke i mellomtida.. Derfor jeg valgte å sette 14" Evans skinnet på gulvtammen.

Lenke til kommentar

Haha, får bilen! :w00t: På den betingelse av at at den er så bra jeg har fått inntrykk av da, fortsatt mulighet til å trekke meg muligens... men bilen ble godkjent uten anmerkninger i dag, så da ser jeg i grunn ikke at jeg kommer til å trekke meg nå :cool: . Sorry for off-topic, men er vel såpass kjente de fleste her nå at det går an å prate om litt andre ting og...

Ellers, går bare å venter på Byzance effektcymbalene og Mapex 16" hengetammen, tok visst litt tid :(. Dukker vel opp etterhvert.

EDIT: Henter bilen på lørdag forresten...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Fint sett det der!

Trenger hjelp! Noen som kan legge ut noter/tabs/midi av en grei samba groove?

Brukes samme groovene innen både latin og samba? Er helt fresh innen det området, skal spille en samba-latin-amerikansk-låt-greie og trenger hjelp!

Kommer til å legge ut bilder av trommesettet mitt i denne tråden snart.

Lenke til kommentar
Kjøpt litt nye ting i det siste folkens, på tide med ny update!

Kjøpte en arm til minihihaten min, en ny kubjelle, eller plastblock.. også et s2000 stativ slik at jeg kan bruke begge skarpene mine..

Noen som ser en ny ting til som jeg har kjøpt? :p burde ikke være så vanskelig, men det er en utfordring!

7402031[/snapback]

Kan det være tamburinen på toppen av hihat`en?

Lenke til kommentar
Fint sett det der!

Trenger hjelp! Noen som kan legge ut noter/tabs/midi av en grei samba groove?

Brukes samme groovene innen både latin og samba? Er helt fresh innen det området, skal spille en samba-latin-amerikansk-låt-greie og trenger hjelp!

Kommer til å legge ut bilder av trommesettet mitt i denne tråden snart.

7402247[/snapback]

Vi spilte en sang i korpset en gang i tiden som het "Karneval i Oslo". Det er den sangen som var på Japp reklamen med han negeren som er ute å løper eller noe i den duren. Vet ikke hvor lett den er å finne, men den har en tøff sambarytme. :)

Tror kanskje ikke at det er originaltittelen, men det het ihvertfall den vi spilte.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Fett sett SirAnderz! Hvilken skarp er den i midten og hva slags musikk pleier du spille?

7402341[/snapback]

Skarpen i midten er en Pearl Freefloater, 14x6.5

http://www.drummerworld.com/mydrumset/mydr...ders_Drage.html

Kjøpte en arm til minihihaten min, en ny kubjelle, eller plastblock.. også et s2000 stativ slik at jeg kan bruke begge skarpene mine..

Noen som ser en ny ting til som jeg har kjøpt? :p burde ikke være så vanskelig, men det er en utfordring!

7402031[/snapback]

7402490[/snapback]

Nært, er noe lignende men dog feil.. :)

Lenke til kommentar

7402031[/snapback]

nytt skinn på henge tammen?

Lenke til kommentar
Fett sett SirAnderz! Hvilken skarp er den i midten og hva slags musikk pleier du spille?

7402341[/snapback]

Skarpen i midten er en Pearl Freefloater, 14x6.5

http://www.drummerworld.com/mydrumset/mydr...ders_Drage.html

7402031[/snapback]

7402490[/snapback]

Nært, er noe lignende men dog feil.. :)

7403111[/snapback]

Da tipper jeg at det er den Zildjian ride/crash`en på venstre side. :)

Siden det fortsatt står en klistrelapp på den. :D

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...