Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedforskjellen når man tar opp i studio er at det er mere styr med 2 basstrommer (2 pedaler) fordi de må ha en ekstra mikrofon til opptak, ekstra innstillinger i effekt-delen i studioet, pluss må være tunet helt likt ellers høres de forskjellige ut på opptaket, og det blir rart. Så mange studioteknikere foretrekker dobbel basspedal og ei basstromme. Det ser tøffere ut på scenen med to svære basstrommer, men det er vel hovedforskjellen egentlig.

Lenke til kommentar

For å ta frem det jeg vet om dette da:

 

Det er enklere å spille på to stortrommer med hver sin pedal, da det ikke nødvendigvis blir forskjellig tyngde på pedalene, sånn det ofte blir med dobbelpedal. Du får en bredere lyd og bredere lydbilde ved direkte opptak av to stortrommer enn med dobbelpedal, men det er ingenting EQ ikke kan fikse hvis man ikke har tilgang på to stortrommer.

 

To stortrommer ser mye fetere ut, men tar også mye mere plass.

 

SirAnderz: Hvis jeg forsto det du mener om trigging riktig mener du at man ikke får med alle slagene hvis du bruker dobbelpedal? Dette er feilaktig. En kamerat av meg har hjemmestudio med mulighet for trigging med Ddrum boks og jeg mister aldri noen slag når jeg sitter med headset på meg og spiller.

Lenke til kommentar
Jeps litt tilbake til off topic, nei tenkte ikke på fart i det hele tatt i den konkuransen.. tenke mest på groove(feel), dynamikk og teknikk.. allround lixom...

Vel dette kan vel egentlig ikke måles, så en konkurranse blir feil i mine øyne.

 

Herr Brun

Har vært et par tråder ang. verdens beste trommis, men som sagt går det ikke ann å utpeke.

Men uansett; Mike Portnoy er den beste trommisen jeg har hørt, hvis det absolutt skulle være en konkurranse om det ville jeg stemt på han ;)

Lenke til kommentar

Hvis man skal stemme på verdens beste trommis teknisk sett, så tror jeg at Terry Bozzio, Thomas Lang, Virgil Donati, Marco Minnermann, Vinnie Colaiuta, Dennis Chambers, Jojo Mayer, osv, ville trone på toppen.

Endret av Mikal
Lenke til kommentar

Vinne Colaiuta teknisk sett? Har ikke sett så mye av han eller Marco Minnerman, men Virgil Donati topper alle de over der... Han øvde før 14timer PR DAG! Dennis Chambers har også noen syke chops og Thomas lang er rett etter Virgil Donati i min mening... Men Vinnie Colaiouta er helt syk da(groovy sett, er det ikke han som spiller/spilte med Frank Zappa?) Og terry bozzio med sine hundreogørten tammer.. det er beintøft, viss man liker slik musikk vel og merke... Dennis Chamber tror jeg blir den beste allround trommis av de der syns jeg da... Er vell forsjellige meninger though :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...