Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ådne: Nå har jeg faktisk to "serier" av cymbaler jeg kanskje kan kvitte meg med hvis jeg får et bra tilbud. Det er Paiste Signature og Meinl Generation X.

 

KN: Er du sikker på dette? Når man kjøper fra nettbutikker osv er det 25% av pris og frakt.

7372452[/snapback]

 

Hm... De Generation X er vel muligens ikke helt det jeg er ute etter, men Signaturene er meget interessante! Bilder, specs?

Lenke til kommentar

KN: Har vel stemt min forholdsvist lyst, overskinnet noe "tightere" enn underskinnet, men driver fortsatt å eksperimenterer litt... Men liker den vel best når den er litt "tight" og snerten :D

 

Edit: Er litt gira i kveld, nettopp lagt inn bud på en gammel veteranbil, lyst på en fin sommerbil som jeg kan få skrudd litt på :) En gammel 77" Ford Granada Coupe, morsom bil, hehe. Håper bare de andre kjøperne trekker seg, jeg leder visst budrunden :p . Sorry for off-topic...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Blir mye cymbal snakk fra min side nå men dere overlever vel :!:

 

Er snart jul så jeg er litt ivrig etter å finne ut hva jeg skal velge... Vurderer litt A 14" new beat. Hvordan tror dere lyden i disse vil være sammenlignet med denne kombinasjonen: 13" combo hats (eg K top over A New Beat bottom or A Quick Beat bottom over A New Beat top)? Digger i hvert fall lyden i de, men å få kjøpt forskjellig topp og bunn kan bli litt stress...

Lenke til kommentar

Okey KN, er kanskje forskjellig fra sted til sted.

Høres kult ut med bil Marius :p Ford Granada er jo klassiker!

 

Ådne: De Paiste Signature cymbalene jeg har er: 22" Power Ride, 14" Fast Crash, 16" Full Crash og 13" Dark Crisp Hats. De låter helt utrolig, eneste grunnen til at jeg vil selge dem er fordi jeg ikke klarer å holde meg rolig og vil prøve nye ting hele tia. Kan høre alle på paiste sin side, er ganske så likt som i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Noen som vet om der mulig å fått fikset ben til gulvtammen? Begynner å bli lei av å ha den på stativet til riden...

7355453[/snapback]

 

Kunne vel gått ann å fikse selv :D

7355594[/snapback]

 

Muligens, men hvordan jeg skal gjøre dette og hvor stor risikoen for å ødelegge noe er noe annet. Så hvis det ikke finnes en enkel måte å få fikset dette på selv, må jeg vurdere å levere de inn til en musikkforetning...

7363225[/snapback]

Det er ikke noe stress å gjøre, hvis du ikke er redd for å borre litt. Det du trenger er tre gulvtambraketter og tre gulvtamben og så borer du hull for brakettene og setter på. Verre er det ikke, men det krever som sagt at du tør å borre i trommen.

Lenke til kommentar

Marius:

 

Monterte en del av trommene i dag og merket at et par av festene til star-cast systemet var litt løse. De 4 skruene som holder tromma festet til star cast`en.

 

Hadde ikke så god tid til å kikke på det i dag, men antar at de fastnøkklene som fulgte med er til å stramme disse? For de skal vel ikke være såå løse? Eller må de det for å sørge for at de vibrerer godt nok?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg skrudde bare de gummiboltene hardt fast jeg, men er kanskje ikke de du tenker på? Om det er noen andre skruer lenger ned på festet som er løse, vil jeg tro du bare kan stramme de med nøkkelen ja. Har ikke vært borti det problemet selv, og har ikke settet her akkurat nå, så får ikke sjekka det opp... Men om problemet fortsatt skulle være der må du gjerne ta bilde og forklare litt mer :p. Men tror nok det bare er å stramme de til med en fastnøkkel.

 

Audun: Yeah, moro med bil. Jeg har jo bruksbil fra før da, '99 Citroen Xsara stv... Men det er liksom ingen "moro" bil, selv om den er kjekk å ha når man skal få med seg trommeutstyr... Venter fortsatt på endelig bekreftelse fra han med Granada'en, men har på følelsen jeg kommer til å få den, leder fremdeles "løpet" :p Et par bilder her...

post-15605-1164733363_thumb.jpg

post-15605-1164733398_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Hmm, jeg skrudde bare de gummiboltene hardt fast jeg, men er kanskje ikke de du tenker på?

7378568[/snapback]

 

Jo, det er akkurat de jeg tenker på. Har skrudd de til en del, men hun med handa. Kanskje prøve med en tang? Var fortsatt løse. Men skal se litt mer i morra. Kommer en fyr å stemmer settet mitt til fredag også. :)

 

Tenkte å gjøre det selv, men han er jævli flink, så jeg få følge godt med også heller gjøre det selv når jeg skal bytte noen skinn.

 

Kikket litt på noen bilder av samme settet og jeg tror jaggu at jeg har at satt skinnene på basstromma på feil side. :!:

 

Edit:

 

Har forresten en trommestol og et hihat stativ til overs som er til salgs. Se mer her :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Ser jo ganske fin ut den da Marius, har du tenkt å lage harry bil av den eller? Den er kanskje harry nok i seg selv :p Syns jeg har lest/hørt at Østfold er skikkelig harry, gjelder vel ikke for alle da.

 

KN: Har du fått noen tilbud noen ganger på bruktmarked.no? Har lagt inn annonse der flere ganger, tror ikke mange som er ute etter musikk instrumenter som sjekker der, er velø mest PC spill det går i :laugh: Ville hvertfall lagt ut på finn og/eller musikkweb også.

Lenke til kommentar
KN: Har du fått noen tilbud noen ganger på bruktmarked.no? Har lagt inn annonse der flere ganger, tror ikke mange som er ute etter musikk instrumenter som sjekker der, er velø mest PC spill det går i :laugh: Ville hvertfall lagt ut på finn og/eller musikkweb også.

7380465[/snapback]

 

Egentlig ikke. :)

 

Men kan jo hende det er noen her inne som trenger (på diskusjon.no), og som ser linken til annonsen. :)

 

Legger ut på musikkweb også jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...