Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen ekspert på dette området, men hvorfor bare Remo skinn? Jeg har i hvert fall meget gode erfarniger med Evans (G2) og kan anbefale dette. Hvilke skinn som er best kommer vel også an på hvilken lyd du er ute etter?

7362559[/snapback]

 

For de dem er billigst :dribble: Og de har dem i værtfall på en musikkforhandler rett i nærheten av meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om der mulig å fått fikset ben til gulvtammen? Begynner å bli lei av å ha den på stativet til riden...

7355453[/snapback]

 

Kunne vel gått ann å fikse selv :D

7355594[/snapback]

 

Muligens, men hvordan jeg skal gjøre dette og hvor stor risikoen for å ødelegge noe er noe annet. Så hvis det ikke finnes en enkel måte å få fikset dette på selv, må jeg vurdere å levere de inn til en musikkforetning...

Lenke til kommentar

Har vel ikke sett de noe sted der de er spesielt mye billigere enn andre steder, tror det er ganske lite å spare på de generelt sett... Tabs.no går jo for å ha stort sett fine priser da, så er vel ikke så dumt å kjøpe de derfra.

 

Fant et bilde på PC'en her, fra "Musikk-Produktiv" i Tyskland... Har vært der 2 ganger selv, og kjøpt 2 sett derfra (Yamaha Maple Custom Absolute + Tama Rockstar), cymbaler ++... Kunne ønske det var butikker lignende denne størrelsen i Norge :p

post-15605-1164565721_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hah, dyrt :p Den var god. Nei i forhold til norske priser så er det billig... Er en grunn til at jeg ofte har handla fra Tyskland for å si det sånn, både sett og andre ting. Er ikke fullt like billig som i USA, men sannsynlig det billigste landet i Europa på instrumenter. For å ta et priseksempel fra den butikken da, så kosta Yamaha MC Absolute shellsettet jeg kjøpte 16 000 kr der. I Norge: 25 000,-

Lenke til kommentar

Trommesettet kom i dag! :dribble:

 

Har bare satt det inn der det skal stå for det må ryddes litt før det kan monteres, men gud hvor jeg gleder meg. Skal bli deilig å endelig kunne spille igjen! :)

 

Her en liten smakebit av skarptrommen:

 

post-41752-1164625282_thumb.jpg

 

 

post-41752-1164625326_thumb.jpg

 

 

Som vanlig ljuger bilder litt og fargen er i virkeligheten litt mørkere enn på bildet, og det røde i bunnen av trommen er litt mer brunt i virkeligheten.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Hvis du skal bestille fra nettbutikk kan du jo likesågdt kjøpe Evans/Aquarian, er jo ikke noen særlig forskjell i pris vil jeg tro. Jeg ville ihvertfall anbefalt Evans G2 Coated eller EC2.

 

Så digg ut den sjappa der Marius, må få meg en tur til Tyskland :p

 

Skarpen ser digg ut, du får få opp fler bilder :D

7369580[/snapback]

 

tror evans koster 80 kr mer :mad:

Lenke til kommentar
Tja, det kan jeg jo skjønne. Da ville jeg gått for Remo Emperor eller Pinstripe.

7363132[/snapback]

 

pinstripe blir alt for dødt så det blir nok emperor. vet noen hvor jeg kan få tak i emperor skinn billig?

7363450[/snapback]

 

Vel, dersom du ikke stapper trommene fulle i skumgummi og dritt, er det ikke noe problem å få livlig lyd med pinstripe, dersom du stemmer riktig.

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar

Har sett litt på brukte cymbaler i det siste, og må si ebay frister! Har funnet mange interessante cymbaler til en utrolig lav pris. Kom over denne nå nettopp. Vet ikke helt om det er en slik jeg er ute etter, men begynner å få mer og mer lyst på en 18" crash, synes 16 blir litt for lite og muligens 17 og...

Lenke til kommentar

Ja, surt å betale for frakt og moms. Kjenner ikke så godt til A-custom crashene så blir kanskje litt stor sjanse og gå til innkjøp av en slik brukt uten å ha hørt dem selv... Synes å huske du hadde noen cymbaler å selge for en stund siden figure_02, er de forsatt til salgs?

Lenke til kommentar

Fin skarptromme KN! Veit at den låter bra, så trenger ikke spørre deg om det :D. men fargen er fin. Du får få opp flere bilder når du kan!

 

18" Er vel i grunn favorittstørrelsen min på crash cymbaler, gir som regel nok lyd fra seg, men kan også låte bra om du bare slår rolig/svakt på de. Perfekt størrelse synes jeg. 16" er ok, men er ikke akkurat like heftig...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...