Hell Toupée Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 King-Nothing: Jeg mener Powerstroke III og den medfølgende patchen sørger for vanvittig bra lyd i basstromma, både med tanke på trøkk og "klikk". Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg er ikke sikker på om alle klubber passer til Axis, men vil tro det. Jeg teiper fast et kredittkort/busskort e.l fast i basstromma i den øverste delen så kortet får vibrert fritt, funker flott det! Hadde en gibraltar click pad engang, men likte ikke den noe særlig. Ådne: Ville anbefalt Byzance eller Soundcaster Custom, som Marius sa er Byzance litt mørk, men en crash i briliant bør funke bra. Kult sett eirik, nye cymbaler er neste på lista håper jeg? 7353005[/snapback] Nei, ønsker meg ikke nye cymbaler:d syns det er fin lyd i dem jeg Øverst på lista er vel nye trommeskinn Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Sjekk ut den her Gavin Harrison - Cymbal Song. Ganske stilig. Det er trommisen fra Porcupine Tree, eit fantastisk progrock band fra England, med Steven Wilson i frontsetet. Klippet er henta fra Arriving Somewhere (DVD), som kom ut for ikkje så lenge sia. Annbefaller den på det sterkaste. Steven Wilson, Mikael Åkerfeldt og Mike Portnoy har også planer om å gå i lag å lage musikk, noke som må bli heilt enormt. Blir nok ei god stund til det kjem, men bra trur eg det blir. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ser at zidjian sine A crasher bare koster et par hundre kroner mer enn Byzane. Vanskelig å velge når jeg ikke får prøvd Byzance crashen. Men har vertfall sendt mail til en kar om kjøpe en 17" Byzance crash brukt... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Hvor hørte du om dette Antipop? Jeg har lest det et sted, men husker ikke hvor, kan bli fett ja! Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er kanskje ikke store forskjellene i forhold til Avedis prisene nei, men om du da tenker på at Byzance'ne tilsvarer K/K Custom lyd/kvalitetsmessig i forhold til Zildjian, så blir det gjerne noe annet... Synd ikke flere butikker fører de, men kan hvertfall si at de er mine favoritter når det kommer til high-end serier i forhold til pris... Ikke at det nødvendigvis hjelper deg bedre på vei men . Lenke til kommentar
ådne Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Joda, erfaringer er alltid nyttig Har kontaktet enda en nå, han selger K Custom 17" dark crash for ca. 1900 kr. Brukt en gang... Tror ikke dette helt er den lyden jeg er ute etter, men tenkte med en tur ut å sjekke ut den og andre cymbaler imorgen. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Sjekk også ut Sabian AAX. Har to crasher, en splash og en hihat i Studio serien, og de er nydelige. Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvor hørte du om dette Antipop? Jeg har lest det et sted, men husker ikke hvor, kan bli fett ja! 7353743[/snapback] Las om det første gang innpå wikipedia, i ein artikkel om Steven Wilson. Søkte litt på google for ei stund sia, da fant eg litt diverse uttalelser fra dei tre om prosjektet. Er jo berre noke dei så vidt har prata om, men Steven Wilson har jo jobba med begge tidligare, så eg trur virkelig det kan bli noke av. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Jaja, da har jeg fått spilt litt mer på Gen X cymbalene, og lurer på om jeg ikke skal levere dem tilbake...skylder pappa endel penger og vil gjerne ha en 16x13" gulvtam. Hadde fått bra profit om jeg la dem ut på finn eller solgte dem videre, men syns ikke det er riktig å gjøre siden det var en bra deal da det var en venn, eneste jeg kunne ha tenkt meg å beholde var filter chinaene, men tipper jeg leverer alt tilbake. Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=49...&q=mike+portnoy der snakker MP om at han er i kontakt med noen i Opeth. mer en det har ikke jeg hørt iallfall Lenke til kommentar
ådne Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Noen som vet om der mulig å fått fikset ben til gulvtammen? Begynner å bli lei av å ha den på stativet til riden... Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Noen som vet om der mulig å fått fikset ben til gulvtammen? Begynner å bli lei av å ha den på stativet til riden... 7355453[/snapback] Kunne vel gått ann å fikse selv Endret 25. november 2006 av eirikand Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 går det ann å lage et sånn bilde som det her med ditt eget trommeoppsett? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Jepp, det der er fra DW sin kit builder, gå inn på hjemmesia dems så ser du en link til det Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 er det noen som klarer å få fin lyd i et pearl elx med orginal skinna? Der er jo helt umulig! må snart kjøpe meg noen nye remoskinn. Er det ambassador eller emperor som er best? Lenke til kommentar
ådne Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg er ingen ekspert på dette området, men hvorfor bare Remo skinn? Jeg har i hvert fall meget gode erfarniger med Evans (G2) og kan anbefale dette. Hvilke skinn som er best kommer vel også an på hvilken lyd du er ute etter? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Så lenge du er innenfor kvalitets skinn er det ingen som er "best", men ettersom ELX ikke har noe bra treverk vil skinn med kun et lag gi overtoner som ikke låter bra, derfor vil jeg anbefale et tolags skinn som Emperor eller Pinstripe, Evans har også noen: G2 (Clear/Coated), EC2 og Hydraulics. Aqarian er også en mulighet, men har ofte merka at de ikke er så vanlige i butikker i norge. Ville anbefalt Evans EC2 jeg, antagelig det skinnet av dem nevnt som gir deg et bredest spekter av stemmings muligheter. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 ^Enig med Audun. Hopp over et lags-skinn som Ambassador. Veldig vanskelig å få de til å låte bra på billigere sett. Gå heller for kvalitets skinn i 2 lag til tammer, både Remo, Evans og Aquarian lager bra der synes jeg. Kan anbefale både Emperor, G2 el. EC2, Aquarian Response 2... bra skinn! Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Går det ann å få tak i billige emperor skinn på internett? Endret 26. november 2006 av eirikand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå