Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke sikker på om alle klubber passer til Axis, men vil tro det.

Jeg teiper fast et kredittkort/busskort e.l fast i basstromma i den øverste delen så kortet får vibrert fritt, funker flott det! Hadde en gibraltar click pad engang, men likte ikke den noe særlig.

 

Ådne: Ville anbefalt Byzance eller Soundcaster Custom, som Marius sa er Byzance litt mørk, men en crash i briliant bør funke bra.

 

Kult sett eirik, nye cymbaler er neste på lista håper jeg? :p

7353005[/snapback]

 

Nei, ønsker meg ikke nye cymbaler:d syns det er fin lyd i dem jeg :dribble: Øverst på lista er vel nye trommeskinn :p

Lenke til kommentar

Sjekk ut den her Gavin Harrison - Cymbal Song. Ganske stilig. Det er trommisen fra Porcupine Tree, eit fantastisk progrock band fra England, med Steven Wilson i frontsetet.

Klippet er henta fra Arriving Somewhere (DVD), som kom ut for ikkje så lenge sia. Annbefaller den på det sterkaste.

 

Steven Wilson, Mikael Åkerfeldt og Mike Portnoy har også planer om å gå i lag å lage musikk, noke som må bli heilt enormt. Blir nok ei god stund til det kjem, men bra trur eg det blir.

Lenke til kommentar

Er kanskje ikke store forskjellene i forhold til Avedis prisene nei, men om du da tenker på at Byzance'ne tilsvarer K/K Custom lyd/kvalitetsmessig i forhold til Zildjian, så blir det gjerne noe annet... Synd ikke flere butikker fører de, men kan hvertfall si at de er mine favoritter når det kommer til high-end serier i forhold til pris... Ikke at det nødvendigvis hjelper deg bedre på vei men :p.

Lenke til kommentar
Hvor hørte du om dette Antipop? Jeg har lest det et sted, men husker ikke hvor, kan bli fett ja!

7353743[/snapback]

 

Las om det første gang innpå wikipedia, i ein artikkel om Steven Wilson. Søkte litt på google for ei stund sia, da fant eg litt diverse uttalelser fra dei tre om prosjektet.

Er jo berre noke dei så vidt har prata om, men Steven Wilson har jo jobba med begge tidligare, så eg trur virkelig det kan bli noke av.

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg fått spilt litt mer på Gen X cymbalene, og lurer på om jeg ikke skal levere dem tilbake...skylder pappa endel penger og vil gjerne ha en 16x13" gulvtam.

 

Hadde fått bra profit om jeg la dem ut på finn eller solgte dem videre, men syns ikke det er riktig å gjøre siden det var en bra deal da det var en venn, eneste jeg kunne ha tenkt meg å beholde var filter chinaene, men tipper jeg leverer alt tilbake.

Lenke til kommentar

Så lenge du er innenfor kvalitets skinn er det ingen som er "best", men ettersom ELX ikke har noe bra treverk vil skinn med kun et lag gi overtoner som ikke låter bra, derfor vil jeg anbefale et tolags skinn som Emperor eller Pinstripe, Evans har også noen: G2 (Clear/Coated), EC2 og Hydraulics. Aqarian er også en mulighet, men har ofte merka at de ikke er så vanlige i butikker i norge. Ville anbefalt Evans EC2 jeg, antagelig det skinnet av dem nevnt som gir deg et bredest spekter av stemmings muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...