figure_02 Skrevet 23. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 Jaja, i dag har jeg altså kjøpt Gen X cymbalene, fikk med en 2oo2 16" crash gratis og Må si jeg er mest fornøyd med filter chinaene, digger lyden dems. Crashene er veldig mørke og korte, og funker seff ikke til alt, men det er noe eget som vil utvide spekteret. Er vel 12" Alien haten, var vist det det var, jeg er minst fornøyd med. Liker lyden av dem når den lukkes med foten liksom, men lyden som kommer når man spiller på dem med stikker blir altfor harsh etter min mening, så nær jeg får penger igjen går jeg antagelig til innkjøp av et sånn hh stativ med ledning så jeg kan bruke de som aux hats. HVor mye koster et sånt? Tenkte meg i IC siden det er de jeg har fra før. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 En sånn en? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 23. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 Oj fy faen så dyrt det der var da....men sånn jeg mente ja. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 En sånn en? 7346313[/snapback] Det der var jo drit dyrt! Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 Vis du skal ha deg en sånn en så anbefaler jeg at du kjøper Pearl sin, er den og DW som er regnet som "de beste" Fikk forresten inn noen tøffe Pearl klær i butikken idag.. Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Pleier å være nokså dyre de remote hats'ene ja, gikk heller for billigere løsning selv, uten pedal da. Koster kun 4-500... Men ville ikke gått for Tama sin, om du velger de hi-hat holderne uten pedal, for de kan du kun ha helt lukket. DW sin (og kanskje Pearl, men har ikke sett/prøvd de) er visst bedre der, kan stille som en vanlig hi-hat hvor stor åpning du vil ha. Endret 24. november 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Fy a meg. Noe så trivelig. Var i Trondheim i helga og fikk gleden av å prøvespille et Roland V-Drums Td-20k sett, som på den butikken kosta intet mer enn 62490,- Det var helt utrolig og jeg tror jeg er forelska i et Trommesett også nå. For de som ikke visste det så ser det slik ut: Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 TD-20 settet er helt rått! Men som du skriver er jo prisen helt sinnsyk da. Ikke mange som har råd til det. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 TD-20 settet er helt rått! Men som du skriver er jo prisen helt sinnsyk da. Ikke mange som har råd til det. 7349409[/snapback] Bare å spare det Det har jeg planer om i alle fall Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Prøvde akkurat samme settet på Imerslund i Oslo, og likte det VELDIG godt . Men hadde aldri ville kjøpt det for den summen, blir rett og slett for mye, ville heller klart meg med et billigere el.sett da, noe jeg har noen småplaner om... Har lyst å skaffe meg TD-6, får se om jeg evt. selger et av settene mine for et sånt et. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Okey, men poenget med de Gen X hatsa er at jeg liker veldig godt lyden av dem spilt med beina, så jeg må ha en med pedal... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Right... Nei da er det vel bare å begynne å spare da . Et sted mellom 3-4000 pleier å være ganske normal pris på de... Lenke til kommentar
ådne Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Vurderer å gå til innkjøp av nye cymbaler, i hvert fall en ny crash. Etter å ha lest endel på forumet virker det som Meinl kan være lurt å gå for. Har ikke helt peiling på cymbalene deres, så jeg lurer på hvilke av deres crasher som ligner mest på zildjian A medium thin crash? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Tja, jeg ville sjekka ut Byzance Medium Thin, men de er nok en tanke mørkere enn Avedis. Låter allikevel utrolig bra , har en i 16" selv. Ellers, så er vel kanskje Soundcaster en mulighet, men de er en del lysere, også MB10 crasher, men de minner nok mer om A Custom "lyden". Men for en generelt fin "allround" crash, ville jeg gått for Byzance selv i alle fall... Endret 24. november 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Har Axis dobbelpedal og har tenkt til å kjøpe Evans basstrommepatch for å få litt mer "klikk" i basstromma, samt nye treklubber. (Dette skal visst være en veldig god kombinasjon for å få den velkjente klikkelyden). Noen som har Axis pedaler og som vet om jeg bare kan kjøpe hvilke som helst klubber? Slik at jeg ikke kjøper noen som blir for små eller for store. Eller finnes det andre metoder for å få mer "klikklyd"? Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Har lyst til å kunne tromme stemmene på rosanna-toto , hehe. Jeg må jo slå så sinnsykt fort med høyre handa,hehe! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 er ikke så voldsomt vanskelig groove faktisk. får du inn ghost-shuffling teknikken så går det som smør i varm kniv på hvetebrød. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) har fått nytt trommesett idag! pearl elx i mørk lilla. størrelsene: 22",14", 10", 12" og 14". symbaler: paiste pst 5(14", 16" og 20")+ en crash/ride. PS!: trommene er ikke satt opp optimalt på bildene. EDIT: bildene er tatt med mobil under dårlige lys forhold. kommer bedre bilder i morgen Endret 24. november 2006 av eirikand Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Til deg med klikkelyd spørsmålet, noen tar faktisk en mynt og teiper den fast..Litt dirty trick da kanskje, men tror det får gjort jobben Ellers så tror jeg at det samma hvilke klubber du kjøper Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Jeg er ikke sikker på om alle klubber passer til Axis, men vil tro det. Jeg teiper fast et kredittkort/busskort e.l fast i basstromma i den øverste delen så kortet får vibrert fritt, funker flott det! Hadde en gibraltar click pad engang, men likte ikke den noe særlig. Ådne: Ville anbefalt Byzance eller Soundcaster Custom, som Marius sa er Byzance litt mørk, men en crash i briliant bør funke bra. Kult sett eirik, nye cymbaler er neste på lista håper jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå