Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Jaja, i dag har jeg altså kjøpt Gen X cymbalene, fikk med en 2oo2 16" crash gratis og :p

 

Må si jeg er mest fornøyd med filter chinaene, digger lyden dems. Crashene er veldig mørke og korte, og funker seff ikke til alt, men det er noe eget som vil utvide spekteret. Er vel 12" Alien haten, var vist det det var, jeg er minst fornøyd med. Liker lyden av dem når den lukkes med foten liksom, men lyden som kommer når man spiller på dem med stikker blir altfor harsh etter min mening, så nær jeg får penger igjen går jeg antagelig til innkjøp av et sånn hh stativ med ledning så jeg kan bruke de som aux hats. HVor mye koster et sånt? Tenkte meg i IC siden det er de jeg har fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier å være nokså dyre de remote hats'ene ja, gikk heller for billigere løsning selv, uten pedal da. Koster kun 4-500... Men ville ikke gått for Tama sin, om du velger de hi-hat holderne uten pedal, for de kan du kun ha helt lukket. DW sin (og kanskje Pearl, men har ikke sett/prøvd de) er visst bedre der, kan stille som en vanlig hi-hat hvor stor åpning du vil ha.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Prøvde akkurat samme settet på Imerslund i Oslo, og likte det VELDIG godt :). Men hadde aldri ville kjøpt det for den summen, blir rett og slett for mye, ville heller klart meg med et billigere el.sett da, noe jeg har noen småplaner om... Har lyst å skaffe meg TD-6, får se om jeg evt. selger et av settene mine for et sånt et.

Lenke til kommentar

Vurderer å gå til innkjøp av nye cymbaler, i hvert fall en ny crash. Etter å ha lest endel på forumet virker det som Meinl kan være lurt å gå for. Har ikke helt peiling på cymbalene deres, så jeg lurer på hvilke av deres crasher som ligner mest på zildjian A medium thin crash?

Lenke til kommentar

Tja, jeg ville sjekka ut Byzance Medium Thin, men de er nok en tanke mørkere enn Avedis. Låter allikevel utrolig bra :yes: , har en i 16" selv. Ellers, så er vel kanskje Soundcaster en mulighet, men de er en del lysere, også MB10 crasher, men de minner nok mer om A Custom "lyden". Men for en generelt fin "allround" crash, ville jeg gått for Byzance selv i alle fall...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Har Axis dobbelpedal og har tenkt til å kjøpe Evans basstrommepatch for å få litt mer "klikk" i basstromma, samt nye treklubber. (Dette skal visst være en veldig god kombinasjon for å få den velkjente klikkelyden). Noen som har Axis pedaler og som vet om jeg bare kan kjøpe hvilke som helst klubber? Slik at jeg ikke kjøper noen som blir for små eller for store.

 

Eller finnes det andre metoder for å få mer "klikklyd"?

Lenke til kommentar

har fått nytt trommesett idag! pearl elx i mørk lilla. størrelsene: 22",14", 10", 12" og 14". symbaler: paiste pst 5(14", 16" og 20")+ en crash/ride.

 

PS!: trommene er ikke satt opp optimalt på bildene.

 

post-111122-1164403033_thumb.jpg

 

post-111122-1164403117_thumb.jpg

 

EDIT: bildene er tatt med mobil under dårlige lys forhold. kommer bedre bilder i morgen

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om alle klubber passer til Axis, men vil tro det.

Jeg teiper fast et kredittkort/busskort e.l fast i basstromma i den øverste delen så kortet får vibrert fritt, funker flott det! Hadde en gibraltar click pad engang, men likte ikke den noe særlig.

 

Ådne: Ville anbefalt Byzance eller Soundcaster Custom, som Marius sa er Byzance litt mørk, men en crash i briliant bør funke bra.

 

Kult sett eirik, nye cymbaler er neste på lista håper jeg? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...