Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv noen Coated Ambassador på Ab settet mitt som jeg har hatt liggende og brukt på andre sett. Selv har jeg ikke merket noen forskjell, men er noen som mener at skinna tilpasser seg til bearing edgen på akkurat det settet, og vil ikke låte optimalt på et annet sett.

Men ville aldri kjøpt skinn brukt på finn.no etc, greit hvis du har noen gamle liggende hjemme. Ville ikke spart noe på skinn jeg, så hvis du ikke har penger med engang spiller du med de orginale skinna til du får råd til nye :) Jeg ville kjøpt skinn til tammene først, skarpen og basstromma får du til å låta bra nok med de orginale.

Lenke til kommentar
Jeg har selv noen Coated Ambassador på Ab settet mitt som jeg har hatt liggende og brukt på andre sett. Selv har jeg ikke merket noen forskjell, men er noen som mener at skinna tilpasser seg til bearing edgen på akkurat det settet, og vil ikke låte optimalt på et annet sett.

Men ville aldri kjøpt skinn brukt på finn.no etc, greit hvis du har noen gamle liggende hjemme. Ville ikke spart noe på skinn jeg, så hvis du ikke har penger med engang spiller du med de orginale skinna til du får råd til nye :) Jeg ville kjøpt skinn til tammene først, skarpen og basstromma får du til å låta bra nok med de orginale.

7305484[/snapback]

 

Uenig med deg med tanke på hvilke skinn som burde kjøpes først. Hvertfall er min erfaring at det er skarpen som trenger nye skinn først.

 

Men er helt enig i det du sier om at han ikke burde spare på skinnene. Har merket enorm forskjell fra remo skinnene som følgte med settet og kvalitetsskinn.

Lenke til kommentar
Wow, har nettopp sett så mange gode trommiser på en kveld, skulle ikke tro det var mulig... Dave Lombardo, Chris Adler, Daniel Svenson (riktig)?, + han i Children of Bodom, som jeg ikke helt husker navnet på. Alle spilte ekstremt bra, men må si jeg fortsatt har best feel for Adler. For en fantastisk kreativ og tight trommis. Lombardo var vill, men hørte faktisk ofte at han kunne ta litt "feil" timing på fill osv., var ikke hva jeg ville kalt blodtight. Men bandet var bra samspilt uansett, så det gjorde liksom ikke så mye. Men Chris hørte jeg aldri spille et feilslag/temposkifte, helt sykt...

 

Ekstase nå, så mye bra band på en kveld... Whew. :D. Fortsatt ikke helt "landet" jeg....

7294660[/snapback]

Hørte Araya hadde bomma litt? Han hadde vist ropt "Hey Sweden!" elns :p

Det er jo nesten litt klisjè da, særlig etter den reklamen :p

Lenke til kommentar

Hehe ja ble en liten bursdagsgave det. Bestilte 8" + 10" Byzance splasher, og en 16" Byzance china. Bestilte fra tabs.no denne gangen, tenkte å ta det fra Norge for en gangs skyld :p.

 

Det kan hende jeg kan få splashene i brilliant finish allikevel, har enda ikke fått konfirmert ordren fra de, så kan bare melde om det hvis jeg ombestemmer meg... Men synes i grunn ikke det er så kjempestor forskjell lydmessig, mest utseende. Men liker godt brilliant finish og, så... skal tenke litt på det fram til mandag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...