Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg ikke kjøpt det settet om jeg så hadde fått det på kjempetilbud. Problemene som jeg ser med det er i hvertfall at 1) Joey bruker ikke Export trommer, skal man først skaffe seg Joey replica sett, kjøper man MMX, 2) hvem ønsker å kjøpe et helt signatur sett som er basert på preferansene til en annen trommis?, 3) tenk på alle kommentarene man må kunne stå opp for ved å bruke et sånt sett live. Jeg personlig hadde blitt gal. "Åh, der kommer han med Joey trommene, wannabe Joey du 'a?". Ikke det at jeg går å irriterer meg over hva andre måtte mene om meg, men jeg kan garantere at man vil komme til å måtte svare på flere slike spm etterhvert. Er det da verdt det? Og, hvorfor ikke være litt original, sett sammen eget sett, som ikke nødvendigvis er "helt" likt det idol-trommisen bruker...

 

Sorry for rantinga her, bare måtte få det ut. En ting er med signaturskarptrommer og cymbaler mener jeg, men man går for langt når det kommer til hele signatur-sett... Min lille mening i alle fall. Mulig jeg legger for mye i det, men. Skjønner bare ikke vitsen, selv om det garantert kommer til å slå an blant yngre Joey fans der ute, som ikke nødvendigvis har råd til det han faktisk bruker... Og for all del, Export er ikke dårlige trommer da, ikke det jeg vil fram til. Er bare det som følger automatisk med, signalene man sender ut ved å bruke et sånt sett.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært direkte markedført som Joey Jordisen signatursett, samt mulighet for å kanskje velge mellom flere finisher, så hadde jeg ikke hatt mye i mot det i grunn. Hadde vært fint å hatt et sånt "ferdig" dobbelbass sett klart for kjøp også, særlig om det ender opp billigere enn å kjøpe ting ekstra... Men som det er nå så hadde i alle fall jeg selv holdt meg unna, selv om det garantert sikkert vil selge godt...

Lenke til kommentar

Skjønner hva du du mener med at det er teit å ha et wannabe-sett. Men samtidig er jo dette en gylden mulighet for de som lenge har hatt lyst på et bra dobbelbass-sett, men ikke har hatt mye penger. Med tanke på alt HW og alle trommer som følger med er jo dette et godt kjøp (har sett det på jobben og, husker ikke pris). Det eneste som virkelig setter særpreg på settet er skinnenet (hvor det eneste som indikerer at det er Slipknot er den lille signaturen nederst). Det er jo ikke slik at det var JJ som fant opp den geometriske fifuren de har på skinnet og skaffer man et klistremerke, eksempelvis fra en Cymbalprodusent, og setter over, så er det enesten som indikerer at det faktisk er JJ-signatur skarpen. Og den får du jo kjøpt løst og. Nå har jeg på følelsen at jeg har skrevet noen linjer med en skikkelig jungeltekst, men det får gå. Tror nok Pearl har tenkt grundig over i hvor stor grad det skal være et signatursett. Enig i det med finishene, men jeg ser at de som kjøper et slikt sett med tanke på metall nesten utelukkende kjøper svart (mye pga. det svarte HW'et, som førøvrig hadde sett enda tusen ganger fetere ut, hvis alle stativene hadde vært svarte).

Leser jo at det er dyrere enn å kjøpe løst i USA, men i Norge tror jeg at man har til hensikt å selge det billigere enn prisen for alt løst, altså kjøre det som en kampanje...

Lenke til kommentar

Jepp, skjønner det fra den vinkelen og. Ser man bort i fra at det uten tvil er spekulert en god del i markedsføring ved bruk av JJ navnet, og heller ser på de faktiske trommene man får, så er det ikke noe dårlig kjøp. Om man er tenåring med et sånt sett skulle jeg tro man fort kan bli "kongen" i gata blant de i samme aldersgruppe. Og vil vel tippe at det er den største målgruppa... Men det er vel heller image-delen jeg er i mot da. Jeg er hvertfall mer for å være noenlunde original når det kommer til valg av sett/oppsett. Selv om det kanskje høres materialistisk og dumt ut, så hadde jeg mer respektert en i den aldersgruppen som bygger et (stort eller hva det måtte være) oppsett av noe mer "originalt", bygger det oppsettet akkurat de vil ha. Ikke fordi de da har brukt mer penger, men fordi man på en måte skaper seg sitt "eget" image.

 

Men ble mye preik her nå. :p

 

For å gå over til noe helt annet; Audun: Ser du spør etter en tynnere type crash cymbal og mulig fra Meinl, veit ikke om jeg har sagt det før, men vil anbefale Byzance Medium Thin til det. Den er tynnere enn Paiste Full Crashen til sammenligning, og det er nesten så jeg lurer på hvor mye tynnere Thin crashen kan være i forhold, for Medium Thin'en er tynn.... Og låter fantastisk bra. Hadde flere trommiser som prøvde cymbalene mine på skolen i dag, alle ble positivt overraska, flere vurderte omtrent å selge unna det de hadde for å gå over til Meinl på grunn av disse :). Så jeg ville gått for de, og brilliant finish om du vil ha litt lysere type lyd i de, låter kanon.... :thumbup:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Trommealvar, jeg tror ikke JJ settet er billigere enn det samme i "løs" utgave, tvert imot. Jeg gidder ikke ta meg tid til å finne ut av det, men jeg tror ikke det ihvertfall.

 

Marius: Var de jeg tenkte på, av en eller annen grunn ser det ut til at jeg "hermer" etter deg...f.eks med paiste signatur cymbalene, og du kjøpte akkurat nytt stuff for mer nøytral musikk, akkurat som jeg vil nå. Er ikke fordi du har det at jeg vil liksom, det er litt rart :p

Men på en annen side kan de tjo være greit og, så kan vi utveksle erfaringer.

 

Jeg så akkurat på en annonse på finn, en som solgte 16" thin og 17" medium thin byzance crasher, visstnok ikke i briliant, og en 20" ping ridem (også byzance). Crashene er jo ok, men hvordan er egentlig en ping ride? Jeg hørte på lydklippet på meinl sia, og den var veldig lys, med masse ping og nesten ikke noe sustain. Kan det funke?

 

Først må je gjo bli kvitt sig cymbalene da :hmm:

Si fra hvis noen vil ha noe: 13" Dark crisp hats, 14" fast crash, 16" full crash, 22" power ride.

Lenke til kommentar
Trommealvar, jeg tror ikke JJ settet er billigere enn det samme i "løs" utgave, tvert imot. Jeg gidder ikke ta meg tid til å finne ut av det, men jeg tror ikke det ihvertfall.

 

Marius: Var de jeg tenkte på, av en eller annen grunn ser det ut til at jeg "hermer" etter deg...f.eks med paiste signatur cymbalene, og du kjøpte akkurat nytt stuff for mer nøytral musikk, akkurat som jeg vil nå. Er ikke fordi du har det at jeg vil liksom, det er litt rart :p

Men på en annen side kan de tjo være greit og, så kan vi utveksle erfaringer.

 

Jeg så akkurat på en annonse på finn, en som solgte 16" thin og 17" medium thin byzance crasher, visstnok ikke i briliant, og en 20" ping ridem (også byzance). Crashene er jo ok, men hvordan er egentlig en ping ride? Jeg hørte på lydklippet på meinl sia, og den var veldig lys, med masse ping og nesten ikke noe sustain. Kan det funke?

 

Først må je gjo bli kvitt sig cymbalene da :hmm:

Si fra hvis noen vil ha noe: 13" Dark crisp hats, 14" fast crash, 16" full crash, 22" power ride.

7283477[/snapback]

 

Hvor mye skal du ha for crashen og hatsa? Har du noe lydklipp av de?

Lenke til kommentar

Paiste er nokså konsistente, dvs. at det aldri er veldig stor forskjell på de (f.eks fra en 16" full crash til en annen 16" full), modellene skal ha veldig nøyaktig lyd, så kan bruke lydklippene til ganske god fasit i grunn...

 

Hehe, gjør ikke noe om du omtrent kjøper det samme, viser bare at du har god smak det :p . Men unner så mange som mulig å prøve ut Byzance serien i alle fall, har blitt kjempeforelska i de... Funker til absolutt alt, ser bra ut, og ikke minst til den prisen...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Wow, har nettopp sett så mange gode trommiser på en kveld, skulle ikke tro det var mulig... Dave Lombardo, Chris Adler, Daniel Svenson (riktig)?, + han i Children of Bodom, som jeg ikke helt husker navnet på. Alle spilte ekstremt bra, men må si jeg fortsatt har best feel for Adler. For en fantastisk kreativ og tight trommis. Lombardo var vill, men hørte faktisk ofte at han kunne ta litt "feil" timing på fill osv., var ikke hva jeg ville kalt blodtight. Men bandet var bra samspilt uansett, så det gjorde liksom ikke så mye. Men Chris hørte jeg aldri spille et feilslag/temposkifte, helt sykt...

 

Ekstase nå, så mye bra band på en kveld... Whew. :D. Fortsatt ikke helt "landet" jeg....

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...