Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Får å skifta litt tema.... Jeg tror det er enklere å spille med kontroll og fortere dobbel basstromme(dobbelpedal) visst du sitter høyere... Mike Portnoy sitter slik at han akkurat klarer og trykke pedalene helt ned og litt til.... ;)

Hehe.. Nei det gjør han ikke ;) Han har satt trommestolen sin ganske lavt nå sånn at han får trommesettet "utover" seg liksom.. Sto hvertfall det på hjemmesiden for en liten stund siden.. på Faq'en..

 

Enklere? Nei.. Fortere? Nei.. Sittestilling tror jeg har lite å gjøre med spillinga med mindre du sitter under 90 grader.. Altså fra stolen og ut til kneet.. Viss du skjønner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker faktisk å sitte høy opp sånn jeg på en måte har trommene under meg istedet for rundt meg. Trommene må også derfor ligge såsi helt flatt sånn jeg har full oversikt over det jeg skal slå på. Men så spiller jo dere helt annen musikk enn meg også da, så da foretrekker dere sikkert å ha settet rundt dere? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker faktisk å sitte høy opp sånn jeg på en måte har trommene under meg istedet for rundt meg. Trommene må også derfor ligge såsi helt flatt sånn jeg har full oversikt over det jeg skal slå på. Men så spiller jo dere helt annen musikk enn meg også da, så da foretrekker dere sikkert å ha settet rundt dere? :hmm:

Liker det meste egentlig.. Jeg spiller 4 trommers nå.. Så liker at trommene vender ut mot meg på en måte.. =)

Lenke til kommentar

ZprMario.. Har du flere bilder enn det bildet du postet for et par sider tilbake? Vet du har sagt pris osv, men kan du gjennta det? Og hvor du kjøpte det? Er litt sånn giddalauus for tida til å se tilbake :p (les liten tid og faktisk) Har forelska meg i Amber gold jeg...

 

Og kan du "skreddersy" størrelsene dine? Tenkte på 20x20 viss det går og 10" og 13" kanskje... Tenker på å selge Pearl Masters settet mitt.. Viss det er ca samme pris som i Usa så går jo et sett for 11 000.. Og da har jeg lissom 10 igjen, forhåpentligvis hvertall.. :D Men da kommer jo moms å frakt i tilleg..

Lenke til kommentar

Har nok ikke flere bilder av det settet i Blue Galaxy Fade nei, har saumfart diverse forum en stund for å se om noen har fått det enda, uten hell... Jeg bestilte settet via thomann.de (tysk nettbutikk, regnes for å være europas billigste), og prisen kom på 2040 euro totalt med frakt (ca 16500 kr? sånn ca. hvertfall). Da bestilte jeg settet som shell pack med størrelser: 22x18, 10x8, 12x9, 14x14, 16x16, 14x5,5 skarptromme) pluss et dobbel-tam stativ til de to minste tammene. Basstromma er uten tom-feste, det koster ikke noe i tilleg, og skulle heller ikke ta lengre tid, i følge de. Om jeg måtte betalt norsk moms, så ville det vært ca 4000 etter mine beregninger, altså ville det totalt sett kosta ca 20 000. Synes ikke det er så altfor ille, med tanke på at det er ca. hva det koster for det samme settet som 5-trommers shell pack her i Norge. Plusser du da på den ekstra gulvtammen, stativet og evt. frakt om du bor et stykke unna, kryper sikkert summen nærmere 25 000 for samme settet...

 

Performer settene har jo noe utvalg i størrelser, men det lønner seg å gå for en shell pack og heller legge til ekstra tammer om du vil ha fler. Men om du vil ha veldig få tammer, kan det jo gå an å bestille det seperat i stedet for en shell pack. Problemet er at det som oftest ender opp dyrere uansett enn å gå for en standard shell pack... Ellers, 20x20 finnes desverre ikke på Performer linja (er ikke sikker på om de finnes på SC Maple heller faktisk...), nærmeste du kommer da er 20x18"...

Lenke til kommentar
Har nok ikke flere bilder av det settet i Blue Galaxy Fade nei, har saumfart diverse forum en stund for å se om noen har fått det enda, uten hell... Jeg bestilte settet via thomann.de (tysk nettbutikk, regnes for å være europas billigste), og prisen kom på 2040 euro totalt med frakt (ca 16500 kr? sånn ca. hvertfall). Da bestilte jeg settet som shell pack med størrelser: 22x18, 10x8, 12x9, 14x14, 16x16, 14x5,5 skarptromme) pluss et dobbel-tam stativ til de to minste tammene. Basstromma er uten tom-feste, det koster ikke noe i tilleg, og skulle heller ikke ta lengre tid, i følge de. Om jeg måtte betalt norsk moms, så ville det vært ca 4000 etter mine beregninger, altså ville det totalt sett kosta ca 20 000. Synes ikke det er så altfor ille, med tanke på at det er ca. hva det koster for det samme settet som 5-trommers shell pack her i Norge. Plusser du da på den ekstra gulvtammen, stativet og evt. frakt om du bor et stykke unna, kryper sikkert summen nærmere 25 000 for samme settet...

 

Performer settene har jo noe utvalg i størrelser, men det lønner seg å gå for en shell pack og heller legge til ekstra tammer om du vil ha fler. Men om du vil ha veldig få tammer, kan det jo gå an å bestille det seperat i stedet for en shell pack. Problemet er at det som oftest ender opp dyrere uansett enn å gå for en standard shell pack... Ellers, 20x20 finnes desverre ikke på Performer linja (er ikke sikker på om de finnes på SC Maple heller faktisk...), nærmeste du kommer da er 20x18"...

Er det noe gærnt med meg eller? finner ikke Performer i Gold Amber? eller er den bare i maple linja og hva heter den? :p

Lenke til kommentar
Er det noe gærnt med meg eller? finner ikke Performer i Gold Amber? eller er den bare i maple linja og hva heter den? tongue.gif

 

Ser du etter den på thomann siden, eller tama.com? Har de den ikke listet opp på thomann, så går det allikevel an å bestille, de hadde heller ikke den fargen jeg bestilte listet opp, men så lenge det er en standard Performer farge så kan det skaffes. Bare kontakt de på mail isteden for "vanlig" web-bestilling. Listen over Performer-farger kan du se her, Amber Gold står også der...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Det er hvertfall ekstrem forskjell på ting hjemme og her i usa.

Eksempel:

Zildjian "14 K Custom Ekstra Dry Hats på St.olav i oslo: 5000 Kroner

Zildjian "14 K Custom Ekstra Dry Hats på Guitar Center: 1900 Kroner

Zildjian "18 A Custom Fast Crash på St.olav i oslo: 2700

Zildjian "18 A Custom Fast Crash på Guitar Center: 1300

Følelsen av å ha spart så mye på kvalitetscymbaler: ubetalelig!

 

:tease: :tease: :tease:

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Joey Jordison.. Kjent for sine hvite paiste cymbaler..

 

Ja ok da.. Kjent for å være rimelig brukbar på dobbelpedalen og :p

og kjennt for å være sinnsykt god!

Jeg vil ikke si han er sinnsykt god hverken med beina eller arma. Han tramper fort. WOOOOH. Det er det ingen andre som klarer.

Jeg vil heller ikke si at han er så sykt god som alle skal ha det til. Men futt i beina har han. Se når han spiller Enter Sandman med Metallica på download festivalen. På slutten spiller han er litt dobbalbass truddelutt som lars alltid gjør, bare "litt" fortere :p

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Men Lars gjør jobben sin meget bra. Ingen andre har kunnet vært trommis for Metallica i årene som har vært. Derfor er Lars god. Han gir dybde i musikken. Man trenger ikke å spille veldig komplisert for å være en god trommis. Selv om det ofte gir mye bedre inntrykk på folk da. Men for meg var Ulrich mitt trommeidol når jeg først begynte.

Men så fant jeg ut at det var for enkelt også gikk jeg over til mer 70-talls rock og etterhvert progrock og jazz. Som er MYE mer avansert! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...