Trommealvar Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Samme som Audun her sier, ville brukt litt mer og kjøpt kvalitetskinn når du først skal skifte over, skinn gjør mye av lyden i tromma, og vil nesten garantere du vil bli misfornøyd med å gå for en "halvveis" løsning der. Stagg trommestikker kan jeg ikke anbefale, kjøpte 3 stk Stagg 5a stikker i fjor, alle brakk på midten etter kort tid, ikke holdbare for 5 øre. Synd men sant. Slike billigstikker har jeg hvertfall veldig dårlig erfaring med, men kommer kanskje litt an på musikkstilen også. Spiller du lett jazz eller slikt kanskje de holder lengre. Men hele følelsen i de var for lette for min smak i alle fall, heller en merkelig følelse å spille med de. Sats heller på Vic Firth, Vater eller Pro-Mark, og heller skifte sjeldnere... 7263028[/snapback] Vic lønner seg veldig nå! Vi har satt ned alt med 40%. 5A=94,-. Har alltid likt Vic best, så dette syns jeg er en ekstremt bra nyhet! Jeg er enig i at Stagg ikke akkurat er det beste du kan kjøpe nei, samme med skinn. Det fins jo alltid unntak, men disse bekrefter vel heller regelen.. Endret 11. november 2006 av Trommealvar Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Vic har klart de beste stikkene etter min mening, men kjøpte en tolvpakning med Georg Hennesey 5A stikker, og de holdt no vell så lenge de tolv iforhold til at jeg bare hadde fått 2 par med Vic til samme prisen. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Men attack-trommeskinn dem skal visst være bra?eller har jeg hørt feil? Lenke til kommentar
Amped Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Vic har klart de beste stikkene etter min mening, 7263336[/snapback] Lurer på hva du mener med at disse stikkene er best..? Min erfaring etter mange års bruk av Vic Firth er at de har ujevn tyngde gjennom stikka, dermed ubalanserte.. Opplevde hvertfall dette hver gang jeg kjøpte 12-packs. Nå spiller jeg med Promark istedet. Synes de dessuten har en mye bedre holdbarhet, og sprekker eller "splintres" ikke på samme måte som VF. Hvilke erfaringer har dere med Vater? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Attack skinn er vel en slags "underdog" det også. Har hørt at signatur Bozzio skinnene er ganske greie, men ellers lager de også mye dårlig... Har ikke stor erfaring med de selv, så er usikker hvorvidt de kan sammenlignes med de mest kjente. Det er litt dumt i og med at det kan bli kostbart å prøve ut skinn man ikke er sikker på om man liker, ikke mye mulighet til å bytte tilbake brukte skinn liksom... Så med mindre du finner de satt opp i en butikk, så ville jeg nok heller satsa på noen man vet lager kvalitetskinn, heller spare opp litt lenger... Har prøvd et par Vater stikker, foreløpig ikke helt fått "feelen" for de. Vurderer å prøve mer Pro-Mark i en periode framover nå, har hittil stort sett vært trofast mot Vic's 5A stikker... Hadde Pro-Mark Dave Lombardo stikker med nylon tupper i en periode tidligere som holdt seg ganske bra, men det skulle egentlig bare mangle, størrelsen tatt i betraktning (2BX (x for xtra eller noe i den dur vil jeg tro). Likte ikke å bruke de i lengden, så gikk tilbake til 5A igjen... Endret 11. november 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Vic har klart de beste stikkene etter min mening, 7263336[/snapback] Lurer på hva du mener med at disse stikkene er best..? Min erfaring etter mange års bruk av Vic Firth er at de har ujevn tyngde gjennom stikka, dermed ubalanserte.. Opplevde hvertfall dette hver gang jeg kjøpte 12-packs. Nå spiller jeg med Promark istedet. Synes de dessuten har en mye bedre holdbarhet, og sprekker eller "splintres" ikke på samme måte som VF. Hvilke erfaringer har dere med Vater? 7263657[/snapback] Vater er greit det. Pro Mark er i min erfaring den mest ustabile av de store produsentene. Her på jobben har vi hatt så store problemer med skjevhet og svakheter, at vi til dels har måttet sende tilbake stikker... Men det er jo bra man har forskjellige meninger, slik finner man jo det beste og verste ved alt... For min del: 5A Extreme på trommesett og Tom Gauger TG-16 når jeg spiller klassisk. Noen som har noe erfaring med marimba-, pauke-. xylofonkøller o.l.? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Jeg synes Vic har den dårligste kvaliteten av de tre store, ihvertfall American Classic 5A stikkene, som blir slitt utrolig fort. Liker Vater sine veldig godt, er ihvertfall de som har holdt lengst for meg.¨ Ang marimbo så har jeg et par med Vic Firth American Custom M2 mallets. Men, jeg kjøpte først et par, og så testa jeg de på et busssete, ikke hardt, og den ene knakk tvert av ca midt på! Det var vel en produksjonsfeil så jeg fikk et nytt par uten mer stress. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Har de xylofon køllene til Vic Firth der halsen er hvit og tuppen er blå.. Liker egentlig ikke feelen, men har vel ikke så mye valg.. tror alle xylofon køller er slik Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 er regal tip bra? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Regaltip er vel som de andre vil jeg tro, når du kommer til de kjente merkene tror jeg ikke det er noen som er "best", det du syns og føler som teller Lenke til kommentar
Amped Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Når det gjelder køller/mallets til marimba/xylofon/vibrafon osv, er merket Mike Balter blant det beste på markedet.. De fleste klassiske slagverkere som jeg har snakket med forbanner seg over det Vic Firth og andre kan tilby av mallets. Dårlig holdbarhet! Mike Balter køller derimot, er skikkelig solid "vevd", og lages av en spesiell type "rattan"tre som er gunstig for feel'en. Utrolig mange modeller å velge mellom. er regal tip bra? 7264743[/snapback] Hva spør du om? Mener du stikker, køller, visper, trommepad, stikkebag... ?? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Vic Firth funker fint, så lenge du kjenner godt på stikkeparene før du kjøper de.. Er litt uforutsigbar tyngde på de Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Når det gjelder køller/mallets til marimba/xylofon/vibrafon osv, er merket Mike Balter blant det beste på markedet.. De fleste klassiske slagverkere som jeg har snakket med forbanner seg over det Vic Firth og andre kan tilby av mallets. Dårlig holdbarhet!Mike Balter køller derimot, er skikkelig solid "vevd", og lages av en spesiell type "rattan"tre som er gunstig for feel'en. Utrolig mange modeller å velge mellom. er regal tip bra? 7264743[/snapback] Hva spør du om? Mener du stikker, køller, visper, trommepad, stikkebag... ?? 7265039[/snapback] stikker Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Når det gjelder køller/mallets til marimba/xylofon/vibrafon osv, er merket Mike Balter blant det beste på markedet.. De fleste klassiske slagverkere som jeg har snakket med forbanner seg over det Vic Firth og andre kan tilby av mallets. Dårlig holdbarhet!Mike Balter køller derimot, er skikkelig solid "vevd", og lages av en spesiell type "rattan"tre som er gunstig for feel'en. Utrolig mange modeller å velge mellom. er regal tip bra? 7264743[/snapback] Hva spør du om? Mener du stikker, køller, visper, trommepad, stikkebag... ?? 7265039[/snapback] Kjenner til det ja, men det fins jo ganske mange små merker i USA, og i Europa, som lager sinnsykt bra køller. Tenker du på en spesiell type rattan, eller bare stræit rattan? Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 er regal tip bra? 7264743[/snapback] Det Regal Tip kan er å lage jævlig bra visper og rutes. Stikker er helt greit... Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Noen som vet om noen kule videoer der pearl export spilles på? Hilket sett er det tony royster jr spiller på i den sjuke videoen(der han er 12 år)? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Hmm, husker det var et orange Pearl sett, tviler det var Export, sikkert Masters. Bilder av settet ditt eirik? Antar det er navnet ditt. Gleder meg forsåvidt veldig til hva Pearl kommer med som erstattning til ELX på vinter namm! Endret 11. november 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) har bestilt et pearl elx i blue mist så kan legge ut et bilde når jeg får det. Heter det. Endret 11. november 2006 av eirikand Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Oh, Blue Mist er fin farge! Synd fargen også er discountinued, for det var en av mine favoritter. Vil tro du vil like denne linken her da : http://www.pearldrummersforum.com/showthre...&page=27&pp=128 Blir spennende å se hva som dukker opp til neste år ja, vil tro det blir en forbedring + nye finisher. Har desverre ikke noe videoer av ELX sett, det settet Tony brukte er for det jeg veit et Masters sett (Maple treverk). Btw Eirik, ville holdt meg til denne tråden når du skal stille trommespørsmål, ettersom dette ikke er et reint trommeforum blir det fort rotete og for mye når man poster slike ting som fint kan spørres om her... Bare sånn lite tips Endret 11. november 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 ok skal gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå