Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det så veldig fett ut Anders!

 

Derek Roddy er nok av de beste innen metal sjangeren, men må ikke glemme Thomas Haake! :D

 

EDIT: Travis Smith fra Trivium er også dyktig (prøver ikke å sammenligne de to nevnte over, dem er han langt unna) men liker stilen hans veldig godt. Øver på "A Gunshot to the Head of Trepidation" nå, ikke så lett. :dontgetit:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Syns det så veldig fett ut Anders!

 

Derek Roddy er nok av de beste innen metal sjangeren, men må ikke glemme Thomas Haake! :D

 

EDIT: Travis Smith fra Trivium er også dyktig (prøver ikke å sammenligne de to nevnte over, dem er han langt unna) men liker stilen hans veldig godt. Øver på "A Gunshot to the Head of Trepidation" nå, ikke så lett.  :dontgetit:

7238637[/snapback]

Må ikke glemme ham nei, men de spiller jo litt forskjellige sjangre da. Det fins jo en drøss med flinke prog-trommiser, også hertillands - og NEI, jeg tenker ikke på MP :nei:

Lenke til kommentar
Her er en link til musikkvideoen hvis noen vil komme med tips:

 

http://www.youtube.com/watch?v=43Ck866mmm8

 

Er bare den kjappe dobbelbassen jeg sliter litt med, resten går egentlig greit.

7238673[/snapback]

 

Oppdaget Trivium for noen uker siden, og jeg syntes det er helt rått. Denne sangen hørtes jo spillbar ut også, noe mye av det til Triviuim IKKE gjør. Ihvertfall ikke for meg. Damn, de beina hans går unnna...

Lenke til kommentar

Ja vet at de spiller forskjellige typer musikk, men ville bare trekke frem mine to favoritter :p

 

Ja, jeg tror det er 16 dels trioler, kan det stemme?

 

Hva mener du med at den høres spillbar ut KN? Den er ikke så vanskelig eller? Tror dette er et av de mest avanserte trommesporet Travis Smith har.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Liker mye av det instrumentale med Trivium, men takler fortsatt ikke helt vokalen. Da synes jeg faktisk Lamb Of God er bedre, selv om Randy kanskje om mulig er enda mer "heavy". Er bare noe med måten han i Trivium gjør det på... Mulig jeg kunne klart å vent meg til det, men har liksom prøvd i en lengre periode, og gir meg fortsatt veldig lite :shrug: . Travis er allikevel flink da. Men det er søren meg Adler og :cool:

 

Nei, takke meg til LoG jeg :). Konsert om en uke, blir kanooon!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at det smarteste du gjør er å kjøpe skinn fra de tre "store", dvs Evans, Remo eller Aquarian(riktig?), i noen sammenhenger lønner det seg å bruke litt ekstra og det tror jeg trommeksinn er et godt eksempel på.

 

Har aldri prøvd stagg stikker før, men det er ikke så stor forskjell i kvalitet på stikker så lenge du ikke kjøper et polsk merke for 14,- pr. par.

Lenke til kommentar

Samme som Audun her sier, ville brukt litt mer og kjøpt kvalitetskinn når du først skal skifte over, skinn gjør mye av lyden i tromma, og vil nesten garantere du vil bli misfornøyd med å gå for en "halvveis" løsning der.

 

Stagg trommestikker kan jeg ikke anbefale, kjøpte 3 stk Stagg 5a stikker i fjor, alle brakk på midten etter kort tid, ikke holdbare for 5 øre. Synd men sant. Slike billigstikker har jeg hvertfall veldig dårlig erfaring med, men kommer kanskje litt an på musikkstilen også. Spiller du lett jazz eller slikt kanskje de holder lengre. Men hele følelsen i de var for lette for min smak i alle fall, heller en merkelig følelse å spille med de. Sats heller på Vic Firth, Vater eller Pro-Mark, og heller skifte sjeldnere...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...