Trommealvar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Når jeg først ser litt trommevideoer igjen, så faller meg med en gang inn:Derek Roddy Sinnsyk fyr, du trykker på media og free video for å se på. Noe er litt klipt, bare helt perverst kontrollert blasting, men den som heter så mye som clave demo er bare latterlig fet. Ikke veldig groovy, men shit så tight. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Utrolig at en av verdens desidert grommeste black metal-trommiser spiller med en slik grad av finfølelse... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Syns det så veldig fett ut Anders! Derek Roddy er nok av de beste innen metal sjangeren, men må ikke glemme Thomas Haake! EDIT: Travis Smith fra Trivium er også dyktig (prøver ikke å sammenligne de to nevnte over, dem er han langt unna) men liker stilen hans veldig godt. Øver på "A Gunshot to the Head of Trepidation" nå, ikke så lett. Endret 7. november 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Her er en link til musikkvideoen hvis noen vil komme med tips: http://www.youtube.com/watch?v=43Ck866mmm8 Er bare den kjappe dobbelbassen jeg sliter litt med, resten går egentlig greit. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Syns det så veldig fett ut Anders! Derek Roddy er nok av de beste innen metal sjangeren, men må ikke glemme Thomas Haake! EDIT: Travis Smith fra Trivium er også dyktig (prøver ikke å sammenligne de to nevnte over, dem er han langt unna) men liker stilen hans veldig godt. Øver på "A Gunshot to the Head of Trepidation" nå, ikke så lett. 7238637[/snapback] Må ikke glemme ham nei, men de spiller jo litt forskjellige sjangre da. Det fins jo en drøss med flinke prog-trommiser, også hertillands - og NEI, jeg tenker ikke på MP Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Her er en link til musikkvideoen hvis noen vil komme med tips: http://www.youtube.com/watch?v=43Ck866mmm8 Er bare den kjappe dobbelbassen jeg sliter litt med, resten går egentlig greit. 7238673[/snapback] Dobbelbassen kan kanskje være tricky, men det er jo slikt du blir god av, ikke konstante 16-deler... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Her er en link til musikkvideoen hvis noen vil komme med tips: http://www.youtube.com/watch?v=43Ck866mmm8 Er bare den kjappe dobbelbassen jeg sliter litt med, resten går egentlig greit. 7238673[/snapback] Oppdaget Trivium for noen uker siden, og jeg syntes det er helt rått. Denne sangen hørtes jo spillbar ut også, noe mye av det til Triviuim IKKE gjør. Ihvertfall ikke for meg. Damn, de beina hans går unnna... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Ja vet at de spiller forskjellige typer musikk, men ville bare trekke frem mine to favoritter Ja, jeg tror det er 16 dels trioler, kan det stemme? Hva mener du med at den høres spillbar ut KN? Den er ikke så vanskelig eller? Tror dette er et av de mest avanserte trommesporet Travis Smith har. Endret 7. november 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
aemil Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ingen her som liker Gene Hoglan da? En av mine største favoritter iallefall. Damn, tjukken har kontroll! Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ingen her som liker Gene Hoglan da? En av mine største favoritter iallefall. Damn, tjukken har kontroll! 7239136[/snapback] Lættis band ass. Når det kommer til feite BM-trommiser, så er Nicholas Barker min klare favoritt Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Han har mange sanger som er mye vanskeligere enn det. Har kun hørt det siste albumet deres, men hør f.eks på sangen, så har du enda litt mer å jobbe med. Endret 8. november 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Liker mye av det instrumentale med Trivium, men takler fortsatt ikke helt vokalen. Da synes jeg faktisk Lamb Of God er bedre, selv om Randy kanskje om mulig er enda mer "heavy". Er bare noe med måten han i Trivium gjør det på... Mulig jeg kunne klart å vent meg til det, men har liksom prøvd i en lengre periode, og gir meg fortsatt veldig lite . Travis er allikevel flink da. Men det er søren meg Adler og Nei, takke meg til LoG jeg . Konsert om en uke, blir kanooon! Endret 7. november 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Syntes vokalen i Trivium er helt perfekt jeg. Passe mye skriking, men også med en del melodisk. Må ikke bli for mye skriking syntes jeg. Killswitch Engage er også er knallbra band i samme sjanger for de som ikke har hørt om de. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Liker Matt Heavy sin vokal veldig godt jeg, især på The Crusade der han faktisk synger melodisk i alle sangene. Unrepentant har helt syk vokal! Fant ut av den Gunshot greia. Slik går den: Endret 8. november 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Liker Matt Heavy sin vokal veldig godt jeg, især på The Crusade der han faktisk synger melodisk i alle sangene. Unrepentant har helt syk vokal! Fant ut av den Gunshot greia. Slik går den: 7247247[/snapback] Det kunne jeg også ha skrevet :!: Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Uhm hva mener du? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Tror det var ironisk ment. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) noen som har noen erfaringer med Db-trommeskinn? De er visst veldig billige så bare lurer på om dem er brukbare. Skal eventuelt ha dem på et pearl elx. Og stagg tromme stikker er dem bra? Takker for svar Endret 11. november 2006 av eirikand Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Jeg vil tro at det smarteste du gjør er å kjøpe skinn fra de tre "store", dvs Evans, Remo eller Aquarian(riktig?), i noen sammenhenger lønner det seg å bruke litt ekstra og det tror jeg trommeksinn er et godt eksempel på. Har aldri prøvd stagg stikker før, men det er ikke så stor forskjell i kvalitet på stikker så lenge du ikke kjøper et polsk merke for 14,- pr. par. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Samme som Audun her sier, ville brukt litt mer og kjøpt kvalitetskinn når du først skal skifte over, skinn gjør mye av lyden i tromma, og vil nesten garantere du vil bli misfornøyd med å gå for en "halvveis" løsning der. Stagg trommestikker kan jeg ikke anbefale, kjøpte 3 stk Stagg 5a stikker i fjor, alle brakk på midten etter kort tid, ikke holdbare for 5 øre. Synd men sant. Slike billigstikker har jeg hvertfall veldig dårlig erfaring med, men kommer kanskje litt an på musikkstilen også. Spiller du lett jazz eller slikt kanskje de holder lengre. Men hele følelsen i de var for lette for min smak i alle fall, heller en merkelig følelse å spille med de. Sats heller på Vic Firth, Vater eller Pro-Mark, og heller skifte sjeldnere... Endret 11. november 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå