Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes lyden i Saturn trommene er helt fantastisk, absolutt blant det aller beste jeg har hørt/prøvd. Selv bedre enn Yamaha Maple Custom Absolute settet jeg hadde tidligere, synes jeg. Og det selv med stock skinn... Riktignok Ambassadors som fulger med da men. Kan egentlig umulig tro at man kan bli misfornøyd med det settet. Veldig stort tuning potensiale, men synes foreløpig de gjør seg best i litt mørkere frekvenser, sannsynlig mest ettersom de indre valnøtt lagene gjør at de generelt sett låter litt "dypere" enn vanlige maple trommer.

 

Jeg vil anbefale de i alle fall! Hardware'n som fulger med er også helt top notch, er ball tilters på all hardware, til og med skarptrommestativet (altså i stedet for de vanlige der du justerer vinkelen hakk for hakk, så gjøres alt via en ball-mount, altså samme opplegg som Yamaha's YESS system på tammene. Ingen restriksjoner med andre ord, kan lett plasseres i alle vinkler. Samme med toppen på cymbalstativene.

Finishen også, top notch. Og utrolig fint å kunne ta av tomholderen på basstromma! Eneste er at man må få tak i 4 skruehus utenom om man vil fjerne holderen, fant det ut litt i ettertid... For holderen sitter fast i disse rørene, som sitter fast i skruehusene...

Lenke til kommentar

Endelig blitt medlem av et band! Eller, jeg er mer eller mindre sikker på at jeg vil takke ja til tilbudet som trommis i et band som heter Crusifixtion of Saints (eller hvordan du skriver det :p)

 

En kompis i klassen kjenner en som starta et band for litt siden, og de mangler trommis, så han spurte meg. Har møtt denne karen 3 - 4 ganger, men ikke resten av bandet. Men som sagt er jeg ikke helt sikker på om jeg vil bli med. Grunnen til det er bare at jeg ikke vet hvor seriøse de er med det, og om jeg er like seriøs som dem. Jeg spiller for det meste alene og liker det sånn liksom..

 

Har bare møtt å øvd med bandet en gang, sist søndag, uten vokalist. Det gikk fint, og jeg skal på øving i morgen også får å bli mer kjent med dem. Skal også ta med dobbelpedalen da, noe jeg ser fram til på en måte, men på en annen måte er jeg litt nervøs. Jeg har aldri skikkelig trent på den, bare spilt mange sanger sånn halvveis korrekt med den, så det spørs hvordan det går :S

 

Uansett, bare en liten oppdatering dette!

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Nærmere bestemt første side i denne tråden, om jeg ikke husker feil...

 

Forresten, sorry om det blir litt mye utstyr snakk på meg for tiden, har blitt en del ting og tang i det siste, men synes det er greit å nevne det her, så kan jeg jo hvertfall gi erfaringer/tips på ulikt utstyr til de som måtte synes det er interessant..

 

Men nå har det seg da sånn at jeg har fått solgt unna noe av det eldre Meinl utstyret jeg hadde på ene settet, og byttet det med noe annet... Nærmere bestemt 4 nye Meinl cymbaler :) Fra Byzance serien, 13" Medium Hats, 16" Medium Thin Crash (Brilliant), 20" Dark Ride og en 18" Medium Crash (Brilliant, men den blir sendt seinere...). Blir til at jeg kommer til å bruke det en del på skole prosjekter/spilling framover, pluss så klart andre ting også. Fikk de til en veldig fin pris, så slo til, var begynt å gå litt lei en del av de tidligere cymbalene (Classic Crash, Amun Powerful crash osv.). Så har allerede fått disse nye cymbalene, bilder vil komme ganske snart...

 

Veldig godt inntrykk til nå! Fantastisk allsidige hats med lysere pitch enn jeg er vant med fra før, crash'en låter ikke så ulikt Paiste Full crashen, muligens noe mørkere lyd. Dark Ride'n er som den heter, litt mørk, men har en fin bjellelyd og ping lyden ligger der hele tiden... Anbefaler hvertfall disse til det aller meste :)

Lenke til kommentar

Takker, nei har fortsatt Byzance Heavy Hats'ene, byttet ikke de. Kommer seinere til å bruke de nye 13" Medium som aux hats tenkte jeg, men først nå vil de bli brukt som "skolecymbaler" for min egen del, er rimelig labert og dårlig utstyr de har der inne, ganske trist i grunn. Og begynner å bli lei av å dra med meg cymbaler hjemmefra annenhver dag nå, så disse cymbalene kommer antagelig mest til å bli brukt på skolen til all mulig musikk framover, men slår de sammen med det som er igjen av det forrige Meinl oppsettet seinere...

 

Mente 16" Medium Thin Crashen ligner på Paiste Full, har ikke fått 18" Medium'en enda. De er ikke helt like da, men synes det ikke var så ekstremt stor forskjell. Låter knall! :yes:

Lenke til kommentar

Åssen cymbaler har du da?? Er vel ikke så mye man får gjort med lyden i de. Mulig du kan få vekk noe av lyden med noe form for demping...'

 

Den lyder du beskriver er den man får av en splash cymbal. Alle cymbalene har hvert sitt bruksområde, og hver sin lyd. (Men det visste du kanskje)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Er nok ikke så mye man kan få gjort da annet enn å skaffe nye. Kan prøve å dempe med litt teip på undersiden, men kan ikke garantere gode resultater av det. Cymbaler er jo ikke som trommer der man kan stemme de til å låte annerledes/bedre, selv er jeg hvertfall motstander av å "modifisere" de med teip osv., har sjeldent sett at det hjelper til det bedre, heller at det tar bort mer lyd... Men sjekk hvordan type cymbaler det er så kanskje du kan få noen tips etterpå. Har en mistanke om at det enten er veldig billige cymbaler (no offense...) eller at de brukes feil, hi-hat cymbal som crash f.eks...

 

Her er bilder av Byzance'ne...

post-15605-1162731892_thumb.jpg

post-15605-1162731921_thumb.jpg

post-15605-1162731955_thumb.jpg

post-15605-1162731983_thumb.jpg

post-15605-1162732005_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...