Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Vel, for din del så bør det vel kunne fungere, så lenge du er sikker på det er greit for medlemmene i bandet, at de har "kommet" over det. Selv om så klart omstendighetene er ganske uheldige, er de "klare" for et nytt medlem i gruppa, så...

 

"Hva ville Jason Newsted ha gjort..."... :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, for din del så bør det vel kunne fungere, så lenge du er sikker på det er greit for medlemmene i bandet, at de har "kommet" over det. Selv om så klart omstendighetene er ganske uheldige, er de "klare" for et nytt medlem i gruppa, så...

 

"Hva ville Jason Newstead ha gjort..."... :)

7186225[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner det, de andre medlemmene har vært veldig klare på at det skal gå bra liksom. Hva mente du med den siste der? Newstead var bassisten i Metallica helt til han stakk?

Lenke til kommentar

Vel, har møtt de andre i bandet nå, og jamma litt sammen, og det funka bra, så jeg blir nok med der. De tre hoved influenese dems er Children of Bodom, In Flames og Trivium. Jeg har egentlig ikke hørt noe særlig på de to første, men jeg likte godt den låta de viste meg.

 

Men greia nå da, er at vi ikke vil øve her hos meg, noe som jeg alltid har gjort før med band, så jeg har bare trengt å ha et trommesett. Nå må jeg ha et sett på øvelsestedet, og hvis jeg flytter Artist settet dit har jeg ikke noe hjemme. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, jeg har veldig lyst på et litt større dobbelbass oppsett å spille i bandet med, 22, 22, 10, 12, 14, 16 (14) tenkte jeg, men jeg har altså ikke noe penger. Så jeg setter ut en annonse for Artist settet, sjekker om jeg får noe for det, så kjøper jeg et litt større sett, tenkte Force 2005 eller M-Birch, til å ha på øvingstedet, men jeg har fortsatt ikke noe her.

Hva tror dere? Tenkte på dette akkurat nå, så har ikke sjekka noenting liksom. Kan virke litt rotete :p

Lenke til kommentar

Tja, det er vel litt smak og behag/økonomisk vurdering... Hvis du øver mye hjemme kan det fort bli tungt å ikke ha noe sett der. Men hadde ikke du noe eldre vintage sett også? Premier eller noe...

 

Vet hva jeg selv ville gjort ( :whistle: ), men så skal man jo ha råd til å kjøpe seg ekstra sett også da...

 

Synes Newsted (forresten ganske utrolig jeg klarte å skrive navnet hans feil...) kommentaren var ganske treffende for situasjonen, i og med eneste forskjellen var bassist, + i et noe mer kjent band da... men om det går greit for de andre så er det vel verdt å prøve. Du får se an da, om du plutselig skulle bli en "skyllebøtte" for de andre medlemmene der du må ta i mot mye skit, som han og måtte i gjennom... Forstår hvorfor han slutta, for å si det sånn. De andre hadde mye frustrasjon og uløst sinne etter tapet av Cliff, og Jason fikk ofte gjennomgå for det, og ble vel aldri "virkelig" akseptert som den nye i gruppa.... Ikke det at jeg tror situasjonen er lik her da ;)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Tja, det er vel litt smak og behag/økonomisk vurdering... Hvis du øver mye hjemme kan det fort bli tungt å ikke ha noe sett der. Men hadde ikke du noe eldre vintage sett også? Premier eller noe...

 

Vet hva jeg selv ville gjort ( :whistle: ), men så skal man jo ha råd til å kjøpe seg ekstra sett også da...

 

Synes Newsted (forresten ganske utrolig jeg klarte å skrive navnet hans feil...) kommentaren var ganske treffende for situasjonen, i og med eneste forskjellen var bassist, + i et noe mer kjent band da... men om det går greit for de andre så er det vel verdt å prøve. Du får se an da, om du plutselig skulle bli en "skyllebøtte" for de andre medlemmene der du må ta i mot mye skit, som han og måtte i gjennom... Forstår hvorfor han slutta, for å si det sånn. De andre hadde mye frustrasjon og uløst sinne etter tapet av Cliff, og Jason fikk ofte gjennomgå for det, og ble vel aldri "virkelig" akseptert som den nye i gruppa.... Ikke det at jeg tror situasjonen er lik her da  ;)

7193324[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner hva du ville ha gjort :!:

Vel, broren min bruker Gretsch settet på sitt øvingsted, og fatter må ha to sett i hver sin bil pga forskjellig type gigs. Så jeg har egentlig bare Artist settet for hånd nå, evt spør jeg han om han vil settet et av setta sine her hjemme, men jeg flytter evt ut snart, og da blir det ikke mulig med et akustisk sett, så kanskje han spanderer et billig elektronisk bare for øving liksom. Kikka litt på priser nå, jeg veit ikke hvor mye jeg kunne fått for Premier settet, kanskje 10,000? Isåfall må jeg opp i en god del mer for et dobbelbass oppsett med 2005/M-Birch. Hvordan var egentlig 2003 settet du hadde Marius?

Lenke til kommentar

Ok, skjønner situasjonen... 2003 settet var ganske greit i grunn, det jeg sleit mest med når det gjaldt det var vel rett og slett oppsettet 12/13/14/16, og den kjipe grunnen at de hadde forskjellig finish... Jeg hadde sikkert klart å overleve med settet hvis jeg måtte, for lyden var helt brukbar, og grei hardware. Men fikk ekstra stor lønning like etterpå, så da angret jeg fort på at jeg heller ikke tok det jeg virkelig var ute etter med en gang...

 

Men, vet ikke helt hva jeg ville gjort i din situasjon for å være ærlig.... Veldig fint å ha et veldig bra sett for hånd, selv om det kanskje betyr mindre oppsett. Om man spiller i metal-band er ikke det alltid så enkelt da, selv om det lar seg gjøre...

 

Tror du kan få noe rundt 10.000 for ditt sett, vet ikke om det blir spesielt mye mer, nytt AB koster vel rundt 13.000 en plass? Skal du ha et brukandes dobbelbass sett etterpå da må du vel legge på litt ekstra...

Lenke til kommentar

Ja, altså, hvis vi skal i studio eller noe som krever at jeg har noen veldig gode trommer kan jeg sikkert låne Ayotte settet av fatter. Det jeg trenger er egentlig et sett som tåler litt "bank" nesten, skal jo stå i et øvingslokale hvor det også øver andre band, så vil ikke ha noe veldig dyre greier der liksom. Det som er er at jeg nesten ikke kan legge ut noe mer en det jeg får for AB settet, så hvis jeg ikke finner noe bra brukt eller kan ta et lån eller et eller annet så blir det kanskje bare å ha AB settet på lokale.

Lenke til kommentar

Ah, sånn å forstå... Kanskje du kan kjøpe Sonor settet mitt da :p. Ikke helt bestemt meg for om jeg ville selge det enda, men har i teorien et sett for mye nå, kunne heller tenkt meg å bestille mere tammer/basstromme til Mapex settet... Men går an å diskutere det litt hvertfall, kan være åpen for forslag der...

Lenke til kommentar

Tja, spørs hva du vil kjøpe med osv. Tror ikke jeg får spesielt mye mer enn rundt 15.000 for det om jeg prøver å selge det som shellpack... så noe rundt en sånn pris kan være interessant... Høyere enn det så har i hvertfall jeg inntrykk av de fleste forventer seg et skikkelig "high-end" sett til den prisen, selv om det er ganske stort.. Men sånt kan vi kanskje heller diskutere nærmere om du velger å selge/får solgt settet... For min del er det litt interessant i alle fall, vurderer om jeg skal legge det ut for salg uansett liksom...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Tja, spørs hva du vil kjøpe med osv. Tror ikke jeg får spesielt mye mer enn rundt 15.000 for det om jeg prøver å selge det som shellpack... så noe rundt en sånn pris kan være interessant... Høyere enn det så har i hvertfall jeg inntrykk av de fleste forventer seg et skikkelig "high-end" sett til den prisen, selv om det er ganske stort.. Men sånt kan vi kanskje heller diskutere nærmere om du velger å selge/får solgt settet...  For min del er det litt interessant i alle fall, vurderer om jeg skal legge det ut for salg uansett liksom...

7194402[/snapback]

 

Må stikke nå, sender deg en pm i morra.

Lenke til kommentar
Nye Saturn eller det som tidligere var Saturn Pro? Tror uansett at Saturn alltid har vært litt bedre, og kan si det sikkert med de nye hvertfall. Saturn tilhører toppserien, flere av Mapex artistene som bruker det i stedet for Orion serien som teknisk sett er de mest eksklusive...

7194486[/snapback]

Tror nok det er saturn pro det er snakk om...

Satt og leste her, også så jeg at han kunne bytte sett... så tenkte jeg skulle høre om han ville bytte, evt med litt mellomlegg.

Lenke til kommentar

Ah... Ja det der er jo kjempefint sett :). Viser hvertfall at jeg ikke kan regne med så ekstremt mye for mitt. 15 vil jeg tro er absolutt max... Men nå har ikke jeg prøvd de gamle Saturn Pro'ene da, så kan egentlig ikke snakke for de. Men de har såvidt jeg vet alltid vært en del av Mapex sin toppserie. problemet er vel bare å sammenligne, dagens middelklasse-sett har kanskje like god kvalitet som datidens proffsett, så ikke så altfor lett å avgjøre uten å ha testa begge side by side...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Ah... Ja det der er jo kjempefint sett :). Viser hvertfall at jeg ikke kan regne med så ekstremt mye for mitt. 15 vil jeg tro er absolutt max... Men nå har ikke jeg prøvd de gamle Saturn Pro'ene da, så kan egentlig ikke snakke for de. Men de har såvidt jeg vet alltid vært en del av Mapex sin toppserie. problemet er vel bare å sammenligne, dagens middelklasse-sett har kanskje like god kvalitet som datidens proffsett, så ikke så altfor lett å avgjøre uten å ha testa begge side by side...

7194776[/snapback]

"Datidens"? Kan du gå litt nærmere inn på det? :tease:

Lenke til kommentar

Vel, kanskje litt dumt å si datidens, men... Tenkte på tiden da de ble produsert. Husker ikke helt når Mapex skifta over til å bare kalle de Saturn series, men tipper de er lagd rundt eller like før årtusenskiftet... Trommeprodusentene har jo tross alt utviklet seg en del siden den gang.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...