Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, han er jo ikke akkurat store karen heller da, så naturlig sitter han nok ikke så altfor høyt, må jo rekke ned til pedalene stakkar :p . Men må jo si at oppsettet han bruker nå er mye bedre sånn sett, ikke det at det gjør at han spiller noe bedre, snarere tvert imot spør du meg... Men whatever works for him.... :hmm:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor dårlig han spiller live (i min mening) så må jeg nesten bare le av de som hevder Lars er i toppsjiktet blant trommiser. Det er nå min mening i alle fall. Han skal ha respekt for at han startet et av mine største yndlingsband, og tidligere i karrieren var han en av de som jeg så mest opp til, i den perioden han faktisk var ganske stødig. Man kan si han spiller bra på album, og det vil jeg ikke si noe i mot, selv i nyere tid. Men når man tenker på hvor god tid de har til å spille inn dette, hvor godt de kan perfeksjonere absolutt alt de ønsker, så er det vel det minste man kan forlange. Jeg vurderer i alle fall trommiser mye etter det de kan klare å spille live, klarer man ikke å spille ting man gjør på sine egne album riktig, vil jeg mene det er ganske flaut... Og akkurat på det punktet synes jeg Lars faller i gjennom... Han gjør bare akkurat det han såvidt må spille for å gjennomføre låtene, og er vel en av de mest repetitive/kjedelige "kjente" trommisene jeg vet om når det kommer til fills... Sorry, ble litt langt det her :p

 

Portnoy er muligens noe oppskrytt blant enkelte, men er betydelig bedre vil jeg si, enn andre som fortjener å kalles oppskrytt. Man kan jo bli lei av å høre om han "overalt", men man kan ikke si at mannen ikke er god på trommer, blant de beste i sin genre vil jeg hevde i alle fall...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Kan vel si mye rart om Lars Ulrich og hvoran han spiller, men faktum er jo at han har satt standarden for hvordan en haug av metall-trommiser i dag spiller. Portnoy, blant andre har jo faktisk uttalt at Ulrikkern er blant hans største inspirsjonskilder.

 

Syns enkelte av tingene han gjør på skive er veldig bra, men som tidligere nevnt her: Det vi hører av Lars Ulrich på plate er jo ett sammenklipp av 872346287 (i 42 potens) takes, så det skulle jo nesten bare mangle.

Synes forsåvidt at mange av de nye liveklippene jeg har hørt av Metallica (Ulrich) er litt vel skranglete til tider.

Lenke til kommentar

Synes selv at han rett og slett ødelegger flere av låtene på nyere live-innspilliger, selv om det sikkert er kulere om man først er der... Det at han ofte prøver å "snu" taktene blant annet, synes jeg er en rimelig dum idé til Metallicas låter, kunne kanskje vært interessant i ny og ne, men når han gjør det så ofte som han gjør det blir det altfor repetitivt, og det høres rett og slett ikke ut... og stort sett disse fillsa med noen skarptrommeslag + crash, eller tilfeldig hamring på et par tammer+crash... Og når det rytmemessig ikke er det mest krevende å spille, pluss at han ofte kutter helt ut dobbelbass-spilling på de raskeste låtene, så er det ganske lite man sitter igjen med.. Det er det meste jeg har sett han er i stand til å gjøre nå til dags hvertfall... Så for all del, respekt for alt han har fått til tidligere, men med den nedgående formen han har hatt siden midten av 90-tallet, så har hvertfall jeg begynt å miste troen på han kommer til å imponere meg igjen.

 

Ble kanskje litt mye Lars her nå, noen som vil bytte tema? :p

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...