figure_02 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Hmm...besilte du fra tabs.no? Har du ringt? Ville heller sjekka f.eks Meinl Amun jeg, like bra som AAX imo og mye billigere, evt. Byzance hvis du vil legge ennå mer penger i det. Har en 16" Amun thin crash til salgs, 1050,- så er den din Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Rart det tar så lang tid på Classics cymbalene. Fikk min etter knappe 2 uker etter bestilling hvertfall... Pleier å være lagervare (om ikke i butikken, så i alle fall hos leverandøren deres). Ville kontaktet de først i alle fall, hørt hva som skjer... Selv synes jeg XS20 låter dårlig i forhold til Classics, men det er vel opp til hver og en å bedømme... Skal du ha bedre cymbaler igjen så kom jo Audun med noen fine tips... Om du er interessert i Sabian cymbaler ville jeg sjekka ut www.tpdrums.no i alle fall, der jeg hittil har sett best priser... Endret 16. oktober 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Bestilte cymbalene fra en butikk, har vært innom der nesten hver dag, og eieren har ringt flere ganger og spurt etter dem. Amun virker fine de, hadde vært fint å prøvd de først, men... Lenke til kommentar
ådne Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg bruker flittig 4 mot 3, 3 mot 4 og 5 mot 4 når jeg spiller selv. Men husk at du bør ha en stødig bassist som henger med på det hvis du setter i gang, for folk kan bli fullstendig forvirra av det.. Kjøpte meg forresten Evans G2 skinn til tom-tomsa mine i går. Virker som gode skinn, dreper alt av overtoner. Passer perfekt til mitt sett som ikke er så bra. Forøvrig kan det lønne seg å søke på YouTube etter 'Drum Tuning' og se noen filmer der før du stemmer. Mange gode tips! Tenkte å spille inn en liten improvisasjon i dag, forresten. Får se om jeg legger det ut her.. 7074796[/snapback] Er denne å anbefale? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Evil_Nerd, hvor bor du? Jeg ville rett og slett sagt til butikken at du ikke vil vente lenger, og avbestille og heller bestille fra en nettbutikk. Har ofte opplevd tpdrums som ganske tricky jeg, har hørt han selger endel ting "nytt" som egentlig er brukt, men har ikke dette fra egen erfaring. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg bruker flittig 4 mot 3, 3 mot 4 og 5 mot 4 når jeg spiller selv. Men husk at du bør ha en stødig bassist som henger med på det hvis du setter i gang, for folk kan bli fullstendig forvirra av det.. Kjøpte meg forresten Evans G2 skinn til tom-tomsa mine i går. Virker som gode skinn, dreper alt av overtoner. Passer perfekt til mitt sett som ikke er så bra. Forøvrig kan det lønne seg å søke på YouTube etter 'Drum Tuning' og se noen filmer der før du stemmer. Mange gode tips! Tenkte å spille inn en liten improvisasjon i dag, forresten. Får se om jeg legger det ut her.. 7074796[/snapback] Er denne å anbefale? 7090175[/snapback] Virket bra den videoen der...Og resten finner du her Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Audun; ok, har ikke kjøpt noe fra tpdrums selv så er ikke sikker der. Men veit at de ofte lister opp brukte ting på sidene, men da skriver de som regel alltid at utstyret er brukt, og legger ved bilde som viser hvordan tilstanden er... Men for alt jeg veit kan det godt hende de ikke har helt reint mel i posen . Men ville hvertfall sjekka ut der om man er ute etter Sabian cymbaler og vil handle fra Norge... For er det slik at varen er lista opp som ny og den viser seg å være brukt, gjelder angreretten der så godt som alle andre steder. Tror jeg kommer til å kjøpe fra utlandet igjen neste gang jeg handler nå, hvis det først blir en 3-4 cymbaler så sparer man ganske mye... Endret 17. oktober 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Jupp er sant det, skulle ønske jeg var rik Lenke til kommentar
ådne Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Stresser litt med skarpen nå. Har stramma så hardt som mulig, allikevel varer "risle" lyden altfor lenge. Har noen tips om hvordan jeg kan få denne te å bli kortere? Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Prøv å skru av seidene(sp:P) og dra dem litt strammere... hvis du skjønner hva jeg mener? Endret 18. oktober 2006 av Evil_Nerd Lenke til kommentar
ådne Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hm... Vet ikke helt om jeg er helt med her, hehe. Prøv å forklar litt bedre? Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Evil_Nerd, hvor bor du? Jeg ville rett og slett sagt til butikken at du ikke vil vente lenger, og avbestille og heller bestille fra en nettbutikk. Har ofte opplevd tpdrums som ganske tricky jeg, har hørt han selger endel ting "nytt" som egentlig er brukt, men har ikke dette fra egen erfaring. 7091323[/snapback] Har bestilt noen andre cymbaler nå, ZXT fra Zildjian som jeg kunne prøve... Har ikke planer om å kjøpe veldig dyre cymbaler nå, er snart jul, så... Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hm... Vet ikke helt om jeg er helt med her, hehe. Prøv å forklar litt bedre? 7097996[/snapback] Vel, seidene er jo festet til den saken som du bruker til å skru av og på "raslelyden", ikke sant? Og der skal det være to skruer som holder fast seidene. Hvis du skrur de skruene løse så kan du stramme seidene så de kommer nærmere underskinnet. Endret 18. oktober 2006 av Evil_Nerd Lenke til kommentar
ådne Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ahh, så "seidene" = den reima under? hehe Har prøvd å stramme den så mye som mulig fra før av... men det risler forsatt for mye Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hva er det du har strammet seidene med ? Den knotten du bruker for å stramme de(rød) med eller selve skruene som holder de mot tromma(blå) Lenke til kommentar
ådne Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Har strammet selve skruene... EDIT: Har nå strammet med den der knotten og det funker bedre:) Takk for hjelp! Noen som har peiling på hva man må ut med for en Ludwig LM402T skarp i Norge? Endret 18. oktober 2006 av ådne Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har strammet selve skruene... EDIT: Har nå strammet med den der knotten og det funker bedre:) Takk for hjelp! Noen som har peiling på hva man må ut med for en Ludwig LM402T skarp i Norge? 7098376[/snapback] Bare hyggelig! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Huff, det var et utrolig dårlig valg Evil_Nerd! Zildjian entry linecymbalene er vel de som gir deg minst for penga. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hehe, i dag har jeg gjort noe morsomt... Var med en fyr som spiller i trommegruppa mi på NiSS på "ekskursjon" til en skole han gikk på tidligere, metallforming og sånne ting. Lagde våre egne cymbaler . Ble ikke akkurat så veldig proft da, men var artig å se hvordan man faktisk gjør det. Hadde litt dårlig tid på slutten, ellers skulle jeg hamret den største av de litt mer, men ble en litt funky china-aktig lyd av den. Den minste er vel en slags china/splash/bell miks . Hehe. Han fyren hadde litt mer peiling da, hadde lagd seg store ride-cymbaler også... Lenke til kommentar
DanielTL Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Huff, det var et utrolig dårlig valg Evil_Nerd! Zildjian entry linecymbalene er vel de som gir deg minst for penga. 7098807[/snapback] Har ikke gått med på å kjøpe noe som helst da, det var kun for å prøve de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå