Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart det tar så lang tid på Classics cymbalene. Fikk min etter knappe 2 uker etter bestilling hvertfall... Pleier å være lagervare (om ikke i butikken, så i alle fall hos leverandøren deres). Ville kontaktet de først i alle fall, hørt hva som skjer...

 

Selv synes jeg XS20 låter dårlig i forhold til Classics, men det er vel opp til hver og en å bedømme... Skal du ha bedre cymbaler igjen så kom jo Audun med noen fine tips... Om du er interessert i Sabian cymbaler ville jeg sjekka ut www.tpdrums.no i alle fall, der jeg hittil har sett best priser...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Jeg bruker flittig 4 mot 3, 3 mot 4 og 5 mot 4 når jeg spiller selv. Men husk at du bør ha en stødig bassist som henger med på det hvis du setter i gang, for folk kan bli fullstendig forvirra av det..

 

Kjøpte meg forresten Evans G2 skinn til tom-tomsa mine i går. Virker som gode skinn, dreper alt av overtoner. Passer perfekt til mitt sett som ikke er så bra.

Forøvrig kan det lønne seg å søke på YouTube etter 'Drum Tuning' og se noen filmer der før du stemmer. Mange gode tips!

 

Tenkte å spille inn en liten improvisasjon i dag, forresten. Får se om jeg legger det ut her..

7074796[/snapback]

 

Er denne å anbefale?

Lenke til kommentar
Jeg bruker flittig 4 mot 3, 3 mot 4 og 5 mot 4 når jeg spiller selv. Men husk at du bør ha en stødig bassist som henger med på det hvis du setter i gang, for folk kan bli fullstendig forvirra av det..

 

Kjøpte meg forresten Evans G2 skinn til tom-tomsa mine i går. Virker som gode skinn, dreper alt av overtoner. Passer perfekt til mitt sett som ikke er så bra.

Forøvrig kan det lønne seg å søke på YouTube etter 'Drum Tuning' og se noen filmer der før du stemmer. Mange gode tips!

 

Tenkte å spille inn en liten improvisasjon i dag, forresten. Får se om jeg legger det ut her..

7074796[/snapback]

 

Er denne å anbefale?

7090175[/snapback]

 

Virket bra den videoen der...Og resten finner du her

Lenke til kommentar

Audun; ok, har ikke kjøpt noe fra tpdrums selv så er ikke sikker der. Men veit at de ofte lister opp brukte ting på sidene, men da skriver de som regel alltid at utstyret er brukt, og legger ved bilde som viser hvordan tilstanden er... Men for alt jeg veit kan det godt hende de ikke har helt reint mel i posen :p. Men ville hvertfall sjekka ut der om man er ute etter Sabian cymbaler og vil handle fra Norge... For er det slik at varen er lista opp som ny og den viser seg å være brukt, gjelder angreretten der så godt som alle andre steder. Tror jeg kommer til å kjøpe fra utlandet igjen neste gang jeg handler nå, hvis det først blir en 3-4 cymbaler så sparer man ganske mye...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Evil_Nerd, hvor bor du?

 

Jeg ville rett og slett sagt til butikken at du ikke vil vente lenger, og avbestille og heller bestille fra en nettbutikk.

 

Har ofte opplevd tpdrums som ganske tricky jeg, har hørt han selger endel ting "nytt" som egentlig er brukt, men har ikke dette fra egen erfaring.

7091323[/snapback]

 

Har bestilt noen andre cymbaler nå, ZXT fra Zildjian som jeg kunne prøve... Har ikke planer om å kjøpe veldig dyre cymbaler nå, er snart jul, så...

Lenke til kommentar
Hm... Vet ikke helt om jeg er helt med her, hehe. Prøv å forklar litt bedre?

7097996[/snapback]

 

Vel, seidene er jo festet til den saken som du bruker til å skru av og på "raslelyden", ikke sant? Og der skal det være to skruer som holder fast seidene. Hvis du skrur de skruene løse så kan du stramme seidene så de kommer nærmere underskinnet.

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar

Hehe, i dag har jeg gjort noe morsomt... Var med en fyr som spiller i trommegruppa mi på NiSS på "ekskursjon" til en skole han gikk på tidligere, metallforming og sånne ting. Lagde våre egne cymbaler :). Ble ikke akkurat så veldig proft da, men var artig å se hvordan man faktisk gjør det. Hadde litt dårlig tid på slutten, ellers skulle jeg hamret den største av de litt mer, men ble en litt funky china-aktig lyd av den. Den minste er vel en slags china/splash/bell miks :p. Hehe. Han fyren hadde litt mer peiling da, hadde lagd seg store ride-cymbaler også...

post-15605-1161194564_thumb.jpg

post-15605-1161194578_thumb.jpg

post-15605-1161194587_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...