Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok.

 

Kan ikke dere andre komme med bilder av trommene deres og?

 

Her er et sett jeg satt sammen av to stykker (Ayotte Custom-Canada (Kosta rundt 60 000,- :p og mitt vanlige sett, yamaha satge-custom, ca 12 000,- :p)

 

Har ikke det nå lenger da, men det var gøy å spille på.

 

Var de beste bildene jeg hadde ^^

 

megptrommer5ps.th.jpg

 

trommer16vz.th.jpg

 

trommer27ac.th.jpg

Lenke til kommentar

Her er noen bilder av øvings-settet mitt, jeg bruker vanligvis ikke så mange cymbaler, ettersom jeg har to sett bruker jeg å dele de opp... Men satte de sammen for moro skyld her på et sett (mangler 16" gulvtam som dukket opp dagen etter bildene ble tatt, og en 20" Paiste Signature Power Ride som kom samtidig). Men her er det hvertfall, Tama Rockstar (legger også ut bilder av Yamaha Maple Custom Absolute settet mitt når jeg finner de, ser man etter så kan man skimte de i bakgrunnen på det siste bildet):

DSC00048.JPG

DSC00050.JPG

DSC00051.JPG

DSC00052.JPG

 

Bare å spørre hvis dere vil ha specs eller noe spesielt... Har ikke lagd hull i bassreso.-skinnene enda, vært litt lat der (har heller ikke trengt å mikke det opp, brukes jo bare som øvingssett), men håper på å få gjort det snart, litt merkelig følelse å spille på når ikke lufta får slippe ordentlig ut...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Det Tama settet var kult, ser litt tynt ut med bare 2 tammer på doble bass trommer syns jeg da...No Offence :p

 

Er det to skarper eller hva er den tromma lengst til venstre?

 

Sweet Amber; Nei, jeg har ikke kjøpt det, det er fatter (han fikk det for 25.000 da, fordi han kjente selgerem og han er med i no sånn klubb greier). Settet er digg å spille på og finishen er rå :)

Lenke til kommentar

:) Bra sett det der... Jeg skal bygge på settet mitt oppover åra... Må bare finne en lure måte å skaffe peng på... Skal ha meg flere cymbaler, KANSKJE dobbel bass... Er egentlig bare for lookens skyld... Dobbel-pedalene nå til dags er jo så gode at det omtrent like bra. Men dobbel skarp vil jeg ikke ha... Skal skaffe eg tamtam til kanskje... Da har jeg seks... 8" eren er ikke i bruk nå pga skinnet er av... Har bestilt nytt... Jo, foressten, flere cymbaler... Skal ha to splasher... "8 og "10....

Å nye hi-hats... De er så gamle de jeg har nå. Zildjian de nye også... :)

Lenke til kommentar
Her er noen bilder av øvings-settet mitt, jeg bruker vanligvis ikke så mange cymbaler, ettersom jeg har to sett bruker jeg å dele de opp... Men satte de sammen for moro skyld her på et sett (mangler 16" gulvtam som dukket opp dagen etter bildene ble tatt, og en 20" Paiste Signature Power Ride som kom samtidig). Men her er det hvertfall, Tama Rockstar (legger også ut bilder av Yamaha Maple Custom Absolute settet mitt når jeg finner de, ser man etter så kan man skimte de i bakgrunnen på det siste bildet):

http://www.home.no/petrez/images/DSC00048.JPG

http://www.home.no/petrez/images/DSC00050.JPG

http://www.home.no/petrez/images/DSC00051.JPG

http://www.home.no/petrez/images/DSC00052.JPG

 

Bare å spørre hvis dere vil ha specs eller noe spesielt... Har ikke lagd hull i bassreso.-skinnene enda, vært litt lat der (har heller ikke trengt å mikke det opp, brukes jo bare som øvingssett), men håper på å få gjort det snart, litt merkelig følelse å spille på når ikke lufta får slippe ordentlig ut...

Hehe. Det settet der er passe sjukt å sitte bak. Satt bak det her for noen uker siden, og det første jeg tenker er; ''Faen, det er for masse å slå på her.''. ZprMario er en vitterlig flink trommis og trenger det. Ikke det at jeg klarte å spille på det, da. ;)

Lenke til kommentar

Svarte da for noen trommesett! Jeg har bare en tam jeg og en gulvtam. Trenger ikke mer, men symbaler er noe jeg skulle ha hatt mer av. Har bare 4-5, men skulle gjerne ha hatt like mange som dere har! Symbaler er noe av det man trenger mest.

Btw: Har noen prøvd hi-hater med skruer på? Hi-haten min har 6-8 skruer festet på undersiden for å få mer "swoosh"-lyd. Høres veldig bra ut når musikken skal være bråkete!

Lenke til kommentar
Det Tama settet var kult, ser litt tynt ut med bare 2 tammer på doble bass trommer syns jeg da...No Offence tongue.gif

 

Er det to skarper eller hva er den tromma lengst til venstre?

Er egentlig flere grunner til at jeg ikke har flere tammer på det settet. 1: jeg foretrekker 4 tammer akkurat nå (husk, en av de mangler på bildet...), 2: Jeg vil ikke montere tammene oppå bassene, i alle fall ikke i et dobbelbass-oppsett, synes ikke det ser bra ut... Så om jeg skulle hatt flere måtte jeg skaffe et rack først evt... 3. Rockstar trommene er ute av produksjon, så jeg har kun mulighet til å skaffe det brukt, noe jeg ikke orker siden det kun er et øvingssett.

 

Ang. skarp, det er to skarper på bildet men den borteste brukte jeg ikke spesielt på det oppsettet, bruker den vanligvis med Yamaha'ene. Satte den bare opp for litt ekstra "show" der og da :p . Den borteste skarpen er en 14x6,5" Tama Starclassic Maple med Honey Gold finish, hovedskarpen på settet er en 14x6,5" Pearl Sensitone Classic Brass.

 

Ellers takk for kommentarer! Gleder meg bare til det nye settet dukker opp nå, har vurdert muligheten for å bestille enda en basstromme til det etterhvert, men har ikke helt bestemt meg enda...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

ZenCO: Ok, skjønte hva du mente, jeg går ikke hos noen lærer.

Jepp, MP sitter veldig høyt når han spiller, skal prøve å skru opp stolen min.

Ønsker meg sånn med digg form, de er utrolige å sitte på.

 

raziel: :p Mitt vanlige sett er bare en vanlig shellpack.

Med det har jeg K Hi-hat, Sabian splash, en eller annen ride og en crash.

Dvs at jeg har veldig få cymbaler :(

 

 

14x6,5" Tama Starclassic Maple med Honey Gold finish

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Var innpå hjemmesida di Zprmario,,, Litt av en historie du har innenfor musikken gitt, eller hva:P

Heh, jo takk for det :) . Har ikke oppdatert den siden der på en stund, så har skjedd litt mer siden det. Har fortsatt ikke satsa "stort" enda da (selv om jeg har veldig lyst...), men er noe på gang med bandet mitt nå, låter begynner å falle på plass og da kan jo det meste skje...

 

Ang. skole som ble nevnt tidligere her, har jeg ikke fått annen opplæring enn da jeg spilte i korps i mine yngste år (fra jeg var rundt 7-8 til 12 år). Resten er jeg i grunn selv-lært. Men hadde en sinnsykt dyktig trommelærer på den tiden, og jeg har en følelse av at det kan være en fordel, om man starter tidlig nok, å like godt begynne i korps. Da lærer du fort å spille trommer, og det satses også veldig mye på skarptromme kun i starten. Synes i alle fall selv jeg har hatt veldig stor fordel med å terpe på det meste av teori og rudiments på skarptromme, for så å videreføre til sett etterhvert. Selv om det kanskje ikke er regna som det kuleste å traske rundt i uniform endel dager i året, så lærer man mye av samspill og lignende, og på inndendørs konserter bruker de jo stort sett trommesett på større arrangementer, noe jeg husker som de beste minnene fra den tiden...

 

Men men, det var nå min lille historie i alle fall ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...