Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sinnsykt digge trommer Marius! Virginkick ser så utrolig mye bedre ut.

 

Du tenker nok på splash Poor Leno, crasher er gjerne bare fra 14" -->

Men hvis du vet størrelsen på trommene kan du måle med dem og se, legg splashen/crashen oppå en av tammene og sjekk om den passer. En tom bør være 12", skarpen din er nok 14".

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Zildjian cymbalrens på lokalbutikken, var den eneste de hadde. Funka faktisk veldig bra!

 

Logoen gikk jo så klart vekk på B8 Pr splashen da den var veldig slitt fra før, men på Meinl og Paiste cymbalene merka jeg ingen forskjell på logoen. Forskjellen ble jo heller ikke så stor på disse da de ikke har vanlig "briliant" finish

 

EDIT: Imagesshack er klikk :hmm:

 

Grats MGS3, hva slags sett har du? Det er en god dvd som ikke er altfor vanskelig å forstå, Portnoy er god til å lære bort :)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Grats MGS3, hva slags sett har du? Det er en god dvd som ikke er altfor vanskelig å forstå, Portnoy er god til å lære bort  :)

7056782[/snapback]

 

Hva mener du han er så god til å lære bort? Har selv kjöpt den dvd'n og ble ganske skuffa over hvor lite nytte jeg fikk av den. Det eneste Portnoy belyser gjennom hele dvd'n er strukturen over sine egne låter. Greit nok det, hvis man er DT-fan, men jevnt over bidrar den fint lite i å bedre min rytmeforståelse- og generelle trommekunnskap..

 

Jeg synes at MP med Liquid drum theater kun viser bare hva han selv er godt for, (hvilket han ikke er) i motsetning til visse andre lærerike trommedvd'er hvor man faktisk pröver å formidle noe trommiser kan lære av. :roll:

Lenke til kommentar

Enig der. Ville ikke klassifisert det som en ren trommeinstruks-video, er man ute etter det finner man nok tak i bedre, som går mer inn på generelle teknikker. Men synes og Portnoy forklarer det han faktisk snakker om på en fin måte som gjør det enkelt å forstå. Er man fan av musikken de spiller og måten Portnoy spiller på, så synes jeg videoen er nokså lærerik, og ikke minst inspirerende. Vel, i alle fall var den det for meg.

Lenke til kommentar

Hvis man leser det som står på hjemmesiden hans så skjønner man ganske fort at dette handler mye om sangene til LTE og DT.

 

Volume One features music from both Cd’s by Liquid Tension Experiment and includes footage shot at Millbrook Studios where both were recorded. Mike performs eight songs/segments and breaks down parts from each. In addition he explains how to develop a “toolbox” of fills and patterns to draw from. Featured throughout is exclusive “home footage” of LTE in the studio and rare live footage of the band. 89 min.

 

Volume Two focuses on the music of Dream Theater and features footage shot at Beartracks Studios. Mike performs eleven songs/segments from the “Falling Into Infinity” and “Scenes From a Memory” CD’s and isolates the drum parts from each song. He also discusses playing in odd-time signatures, developing double bass technique, soloing and much more. Also included is exclusive live footage of Dream Theater from their 1998 Touring Into Infinity tour. 86 min.

Lenke til kommentar

 

 

Ganske god, ikke imponerende spilling, men at han er så ung, og spiller slik...

7023456[/snapback]

 

Han er vel 14 år eller noe sånt der tror jeg.. Vært mye styr om han både på drummerworld og på pearlforumet... Flink han, men tror han har spilt veldig lenge, og hatt lærer lenge.. Har veldig mye og si sånt.. Men flink er han! :)

Lenke til kommentar
Har Sonor 3003 sett!

 

Det står jo på DVD'en at musikken fra LTE å DT er i fokus, så det burde jo være et lite hint på at han vil fokusere på noen av de sangene, og ikke så mye på det generelle..  :)  :ermm:

7060864[/snapback]

 

Glem det

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
hej, noen som har eksempler på polorymter eller hva det nå heter? kthx!

7065663[/snapback]

 

3 mot 2 er det mest grunnleggende når det gjelder polyrytmikk.

Dvs, du spiller 3 slag over den tiden det tar å spille 2.

 

X_X_X_

X__X__

 

Dobler du den nederste linja, så vips har du 3 over 4.

Videre kan dette dras ut i det uendelige, 7 over 5 osv...

Man snakker også om "polymetrik" etterhvert som man kommer langt inn i dette systemet.. Det kalles også parallelle/beslektede taktarter, eller såkalte rytmiske modulasjoner.

Matematikk, ganske enkelt... I praksis derimot.. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg bruker flittig 4 mot 3, 3 mot 4 og 5 mot 4 når jeg spiller selv. Men husk at du bør ha en stødig bassist som henger med på det hvis du setter i gang, for folk kan bli fullstendig forvirra av det..

 

Kjøpte meg forresten Evans G2 skinn til tom-tomsa mine i går. Virker som gode skinn, dreper alt av overtoner. Passer perfekt til mitt sett som ikke er så bra.

Forøvrig kan det lønne seg å søke på YouTube etter 'Drum Tuning' og se noen filmer der før du stemmer. Mange gode tips!

 

Tenkte å spille inn en liten improvisasjon i dag, forresten. Får se om jeg legger det ut her..

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...