Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Ikke når jeg skriver at de kan få tilsendt lydklipp fra studio på mail? Har råmix`en her, uten noe effekter.

 

Har funnet denne på siden til Ge Musikk som importerer Sabian. Men den ser da ikke ut til å være like "bøyd" som den på settet til MP. Den på settet hans ser mer ut som en slik en... :hmm:

 

Det VAR en Radia 7" som noen mente her. Det står på siden til MP. Ikke vet jeg hvordan jeg kan ha unngått å se det. :D

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så mye erfaring med bjelle, har brukt det selvfølgelig som bare perkusjonist ög når jeg spilte på settet... Jeg mener selv at kubjelle er en liten show-stjeler. Den ødelegger lydbildet synest jeg, men er selvfølgelig en skikkelig godklump i noen, men i det fleste sanger mener jeg det ikke passer med kubjelle, uansett om det egentlig er det eller ikke :)

 

Min mening, ikke spør hvorfor jeg mener det, eller at jeg er en dritt... :D

Lenke til kommentar

Venter nok til 16" kommer etterhvert, men har tatt av tomholderen på basstromma nå i alle fall... kan jo kanskje ta noe bilder av det og men.

 

Har også planer om å skaffe noe nye cymbaler etterhvert. Antagelig selger jeg ene gamle Meinl Raker ride'n jeg har. Vurderer litt å gå til innkjøp av noen flere Sabian nå etterhvert, fra Tyskland da. Har begynt å virkelig elske de 14" HHX Groove Hats'ene jeg kjøpte brukt. Kunne tenkt meg noe mer fra den serien, vurderer 16" HHX Studio Crash + 18" HHX Stage Crash, evt. HHXplosions... Og hvis jeg får solgt ride'n, kanskje jeg klarer å spare opp til en HH Rock Ride også. Tenkte litt på MB20 som jeg egentlig hadde lyst på, men tror den blir litt for mye rettet mot metal. HH Rock Ride'n virker litt mer allsidig i den forstand... Men jeg får se an etterhvert, må tross alt ha penger til å spise og leve også :p

 

EDIT: tenkte jeg bare skulle nevne det og, mye av grunnen til jeg ønsker såpass mye nye cymbaler er vel mest fordi jeg synes cymbalene jeg bruker nå er litt vel retta mot metal-spilling og høyere lydnivåer... Kunne tenkt meg noe litt mer allsidig, som funker til det meste. Har ikke helt utelukka andre merker heller, men siden jeg liker den nye hi-haten så godt, vurderer jeg å "sikre" meg litt ved å prøve noe mer i samme "gata"...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Liker en del cymbaler jeg, heller det enn et hav av tammer, har mye lydmuligheter da. Ikke det at jeg foretrekker færrest mulig tammer heller da, har vel mest vent meg til å ha 4 tammer. Ellers en god del cymbaler, effekter og lignende...

7049860[/snapback]

Det jeg har mest lyst på er en haug med perc på venstresiden min... En rack full av shit! :love:

Lenke til kommentar

Er enig med Marius, et dobbeltbasstromme sett med fire tammer, 10, 12, 14 og 16" er perfekt, med men masse cymbaler.

 

HH Rock Ride har sinnsykt god lyd (sier ikke dette bare pga Portnoy bruker den) men syns det er den beste riden til Sabian.

Ville heller sjekka ut AAXplosion jeg, eller kanskje HHX Evolution, men hvis du likte den litt varmere lyden til HHX hatsa så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...