Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Grattis med headsett ja, og grattis til meg, med Saturn sett! :w00t: Kom endelig i dag, jammen meg på tide, venta siden tidlig i August, og det på et sett som allerede var på lager... jaja, det er nå hvertfall her, skal se om jeg får opp noe bilder. Er bare litt usikker nå på om jeg skal beholde det hjemme, og bruke Tama settet på skolen... Frister i grunn mest nå, ettersom det blir en del opptak der, og birch er jo som kjent veldig bra til akkurat det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket kan jeg bare si sånn utseendemessig foreløpig. De er fortsatt ikke oppe, vet ikke om jeg orker sette opp i kveld, og i så fall må jeg ta ned Tama settet først, en av de blir med inn til Oslo i morgen... sliter bare litt med å bestemme meg... men de ser fantastisk bra ut, fargen var mye bedre enn jeg har sett på bilder. Kan forestille at det er malt i svart farge først, før så å spe på med røde sparkles etterpå, er altså en slags blanding mellom svart og rødt, ser bedre ut enn vanlig red sparkle synes jeg, litt mindre "skrikende"... Og hardwaren til Mapex overrasker veldig, de har trinnløs justering på det meste, fra skarptrommestativ til vanlige stativer, slipper problemet med å bare kunne stille etter disse hakkene... Og er solid bygd alt sammen.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Om noen fortsatt er oppe her, så kan jeg si jeg nettopp fikk et setup kick :p. Har satt opp utstyret nå, ender med at jeg har Mapex settet hjemme inntil videre, setter Tama settet i Oslo. Så da er Tama settet tatt ned, og opp kom det da Saturn!

 

Det jeg også helt glemte å si i dag er at jeg også fikk 14" Sabian HHX Groove Hats'ene jeg kjøpte brukt tidligere i dag, så har vært en ganske spesiell trommedag for min del. Kjempefornøyd med de og, veldig fin lyd, ikke for mørk, akkurat passe! Bør passe til det meste av rolige stiler, slik jeg håpet på.

 

Ang. bilder så skal det sies at jeg ikke har rukket å fjerne tomholderen på basstromma, noe som jeg kommer til å gjøre ganske snart, er som kjent udrillet basstromme på Saturn sett, så er bare å skru løs denne holderen så er den virgin... Kan også legge til at jeg snart skal bestille en 16x13, og da putte 12'ern opp. Liker egentlig ikke å ha 12'ern til gulvtam som nå, men foretrekker heller et slikt oppsett når det er så få tammer... Bare spørre om dere vil ha specs., men tror de fleste her vet hva jeg har nå allikevel så... orker ikke skrive det på nytt:

post-15605-1160005208_thumb.jpg

post-15605-1160005229_thumb.jpg

post-15605-1160005249_thumb.jpg

post-15605-1160005266_thumb.jpg

post-15605-1160005321_thumb.jpg

post-15605-1160005351_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det ser sinnsykt bra ut Marius! Er enig i at når du har tre tammer bør det settes opp på den måten, men 12" er litt lite for en gulvtam, har det oppsettet med Premier settet mitt og. Men det svarte i finishen synes ikke så veldig godt, bruker du mobilkamera?

 

Hva er den Sabian dingsen som stikker litt ut på venstre side av settet ditt? Var det den stacken?

Lenke til kommentar

Er fornøyd jeg ja, finfint sett :). Liker ikke helt å ha 12'ern som gulvtam nei, blir litt mystisk, men begynner å bli ganske vant med å ha to gulvtammer nå, så mulig jeg har det sånn fram til 16" kommer.

 

Audun, er mobilkamera ja (k750i), så kunne vært mye bedre bilder, har desverre ikke noe annet for tiden. I virkeligheten ser det ut som en blanding av svart lakk og red sparkles, er bare ganske smått, vanskelig å ta inn på bildet, spesielt med mitt mobilkamera da... Godt mulig jeg kan få lånt et annet kamera og få til noe bedre. Sabian dingsen til venstre er en 14" stack ja, AAX Mini China over en Paiste Sound Formula Crash, desverre er begge sprukket litt, men spiller i grunn lite rolle for lyden når det er i stack...

 

Ellers, takker for kommentarer :)

 

Edit: hvis du ser på bass-hoop'en her, så kan man vel se litt av det jeg sikter til, svart blanding med red sparkle...

post-15605-1160036667_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

10x8, 12x9, 14x11... Er vel ganske standard dybde på slike fusion sett det, tror jeg.

 

Digger lyden av de! Fått testet litt i dag, men har ikke virkelig fått "kjørt" de inn enda, for mye å gjøre i det siste. Tammene låter sinnsykt resonant, "synger" mer enn SC Performer tammene (selv om de også låter veldig bra!), og har vel en anelse mørkere tone enn jeg er vant til fra "vanlige" maple sett, pga disse walnut-lagene inni. Låter litt annerledes da enn det jeg har hørt/brukt før, men steintøft! Selv med stock-skinnene som fulgte med (er Ambassador skinn da, så dårlige er de ikke akkurat). Basstromma låter dyp og har bra trykk, skarptromma har jeg ikke fått testa spesielt enda, brukte Tama JT skarpen når jeg prøvde i dag... får ta å teste Saturn skarpen i morgen tror jeg.

Lenke til kommentar

Skal vel kunne få ordnet noe etterhvert, bare litt travelt for tiden... skole + bandøving + rydding og vasking av leilighet (inspeksjon på mandag :( ) nesten hver dag nå gjør at det ikke blir så god tid til alt jeg gjerne skulle gjort...

 

On another note, skal spille Chop Suey (SOAD) på neste konsert ved skolen, blir kult... Blir litt sånn useriøst bidrag da, gjort med en god dose selvironi (de fleste konsertene der har relativt stive/kjedelige låtvalg, må rocke opp kåken litt :p). Øvde i dag, blir nok bra detta.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Noen som her som klarer å finne ut hvordan Vargyboy har klart å få basstromme lyden han har i Burzum - Ea, Lord Of The Depths? Er grisetøft, men er samtidig ganske fucket. Forøvrig har han skrudd den tøffeste lyden i trommesett gjennom tidene hvis dere lurte(her regner jeg med at alle dere er enige med meg :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...