Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ey, da var jeg back from sweden :p

Syns den filmen var bra jeg Zenco, men som Anders sa hadde jeg og likt litt mer grooving. :)

 

14" HHX groove hats Marius? Trodde ikke akk det var deg men, hvem blir bytta ut (selger du noen av de gamle)? HVor mye gir du for dem btw?

Har 13" Dark Crisp Hats selv, trudde ikke det var meg heller, men har finni ut at jeg liker den litt mørke lyden og. Men jeg bare tenker jeg skal legge ut annonse på Paiste cymbalene og sjekke om jeg får et bra bud, frister litt og gå for Meinl igjen, sig. cymbalene er så sinnsykt dyre, får liksom ikke oppgradert noe særlig.

Endret av figure_02
Lenke til kommentar

Blir 14" HHX Groove på meg ja, har vært på utkikk etter å bytte inn en av de jeg har fra før, synes de blir litt for like, og spesielt den ene, 14" Z Custom Dyno Beat hats blir så godt som aldri brukt... Om jeg seinere skulle spilt metal i en større arena (:p) kanskje de hadde vært greie å hatt, men synes de blir rett og slett for mye, og nå ligger de bare ubrukt her, så har lagt de ut for salg.

 

Blir fint med noe litt annerledes, mer allround som fungerer til roligere former for musikk. Nå som jeg studerer ved skolen spiller jeg faktisk en del jazz/funk og slike ting også, og synes det er ganske moro...

 

Får de for 2200 kr + frakt! Så det var egentlig ikke så altfor mye å tenke på for min del. Er jo omtrent halv pris av hva de koster nye...

Lenke til kommentar

Jeg var og spilte inn i studio idag. Og da vi spilte på den rolige delen i en sang etterpå, hørte vi metronomen fra headsettet mitt i overheadene. Var litt surt, for vi måtte spille inn alt på nytt igjen... Uansett, jeg foreslo å kjøpe det Vic Firth headsettet som er spesiallaga for trommespilling. Noen har prøvd dette, evt. pris på Hagstrøm?

Lenke til kommentar

Hehe, var i grunn samme greia som gjorde at jeg la ut mine til salgs tidligere, men fikk så lite respons den gangen, så droppa det heller... Men skjønner problemstillinga, for det er gjerne sånn at om man vil ha et så "reint" cymbaloppsett som mulig, uten å mixe så mye merker, så kan det bli et problem når cymbalene blir for dyre... Er ikke såå enkelt å få tak i de brukt her til lands, kan jo teste ut eBay, men allikevel.

 

Men litt synd det gikk så kort tid innen du ville selge igjen da :p hehe. Men man får tross alt mye mer cymbaler for pengene hos Meinl her til lands, så jeg skjønner situasjonen din :)

Lenke til kommentar
hm.. jasså.. For jeg spiller bare trommer på hobby basis, men det har stått kaldt en stund, så det låter som ei brennt bikkje nå :/

6985402[/snapback]

 

Skaff deg en DrumDial! :)

 

"DrumDial quickly and precisely tunes all drums by accurately measuring drumhead tension NOT tension rod torque. Tension rod torque can be used to tell you when you are over tightening a bolt to prevent thread damage, but is not accurate for drum tuning because of the difference in screw tolerances, plating, corrosion, and thread wear. You can eliminate these problems by using a DrumDial to measure drumhead tension directly from the drumhead, allowing you to precisely tune your drums faster and easier than ever before. DrumDial has been designed and manufactured to the highest quality standards with all the key features you would expect from the best drum tuner available. Get the tuner that really works, get a DrumDial and make it possible for your drums to consistently sound great!"

CONTROLEUR+DE+TENSION+DRUM+DIAL.JPG

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Har det Vic firth headsettet du prater om, og det er helt genialt.. Men kan jeg spørre om hvor lavt du egentlig spiller siden lyden INNI øreklokkene ble hørt ut? :O

6980782[/snapback]

Jeg tror jeg vil heller si hvor høyt jeg hadde det inne i headsettet :)

Men det var bare på en sang, der vi hadde break og rolige deler osv.

Kjøper Vic Firth-headsettet neste uke! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...