Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To basstrommer er vel nok mest for bare utseende sin skyld. Det er mange artister som bruker dobbelbass når de spiller konserter, men som bytter over til dobbel pedal når de kommer i studio. Rett og slett fordi dobbelpedaler har blitt så bra at man kan spille omtrent like fort. Det er også stress å ha to basstrommer fordi de må stemmes helt likt ellers så høres det rart ut.

 

Jeg prøver fortsatt å lære meg å spille dobbelpedal :p Har hat den i et halvt år nå og klarer det fortsatt ikke helt ordentlig, tror det er noe med innstillingene :hmm:

Uansett, en liten dobbelbass beat av meg kan høres på den første sangen i linken under :cool: (ca. 1:15 i sangen)

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Mangen vil rocke med en gang med dobbelpedal, så de slakker ned slik at det er letter å trykke fort... Vel, dårlig valg... Da er det umulig å få kontroll... du kommer opp til 4-4 og booooinggg..... No control... Stram dem litt, men ikke for stramt da :!: Foressten, var det der dere som spilte " Autumn Breeze"? sedated?

Lenke til kommentar

Vel..pedalene mine er stemt på det strammeste så.. :p men jeg skal få fiksa de når jeg kommer hjem.

Det er oss som spiller autumn breeze ja. Sangen ble lagd for nesten et år siden, men så glemte vi den :p Så 9 måneder senere så fortsatt vi på den.

 

Bandnavn..hmm, hva slags musikk spiller dere da?

Lenke til kommentar

Weee. Får trommesett imorra =D

 

Er egentlig gitarist da, men har testa endel trommer i pauser på bandøvinger osv, og synes det har vært så fett. Så siden jeg har en onkel som er trommis og har et sett til overs så kunne jeg få et.

 

Det er visst Pearl, og det blir et standart 5 trommers sett. Gleder meg som f til å begynne å spille =D

Lenke til kommentar

Vel..da har du storre trommesett en meg :p

Jeg spiller for tiden med 3 tamer, en oppe og to nede. Har to A custom crash cymbaler og et par med daarlige pearl hi-hats.

Noen som spiller paa Yamaha sin Flying dragon pedaler? Har en dobbelpedal versjon av den, og vet ikke om jeg er helt fornoyd. Men jeg skal prove litt flere innstillinger paa den.

 

Noen som vet hvordan Nrk Urort fungerer? det staar at det er null lytninger naar jeg vet at det er folk som har hort paa :dontgetit:

 

EDIT: sitter paa en pc med engelsk tastatur, saa det blir litt rar skriving :p

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis spilte trommeduo for noen år siden og da gjorde vi en annerledes vri på det hele. Vi hadde to trommesett. Et bra et og et gammelt og dårlig et som han andre likte veldig godt. Så tok vi stortromma mi og festet den ene tammen min på og den andre tammen hans på, bare at vi snudde tammen hans og festet en stortrommepedal på den andre siden av stortromma og machet resten av settet på samme måte. Sånn at vi spilte duo på samme settet (mitt trommesett) og så på hverandre hele tiden.

 

Det var litt merkelig da fordi jeg kjente hans stortrommeslag ganske godt og det kunne fucke opp rytmen min, men etter litt øving så kom det! Var meget interessant dette og det ble masse kule rytmer for jeg spiller mest jazz og lignende, mens han er en blanding av Paice og Bonham, bare dårligere! :!: ;)

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Ja, klart... Sku prøvd det en gang... Jeg har Janus dobbel pedal... Funker kjempebra. Har nettopp flytta settet ned i kjellern i eit rom med gulvteppe over det hele.... Det er ingenting annet i rommet... Jeg har DET spacet. Det er himmelen...! Skal kanskje lage studio der... Hmm :D Vi skal snart spille inn demo åsså... Så, se opp for MayDay! :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er da mitt sett! :) Dobbel pedalen vakke på plass da... Har endra litt på opstillinga nå da , og fått det ned i kjellern til eget svært rom... Masse plass til bare meg og settet... Jeg har 5 tammer, et par zildjian hi-hats, Janus dobbel pedal, A Costum Ride Zildjian 3 chrasher.... gidder ikke si navn og modell og piss.... PS: skarptromma rocker verden... Hakke hørt bedre,,, VEEEELDIG bra lyd!! vi skal spille inn demo snart...

post-200-1122832052_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er nok sikkert bare en feil hos NRK. Men åssen har dere tatt opp sangene?

Sangene er tatt opp med: To Sm58 Kopier paa hver av forsterkerne. En rode mic som henger over trommene, nybegyner pakke med Audio-Technika mic'er til tammer og kick. Og en sm57 til skarpen. Alt dette gaar inn til en 8 spors Mackie mikser, og derfra til pcen min gjennom ett eller annet studio lydkort, ogsaa bruker jeg Magix Studio 7 til aa ta opp.

Sangen blir ikke saa bra mikset fordi vi rett og slett ikke gidder aa bruke saa lang tid paa lydsjekk :p

Naar vi flytter inn i studioet vaart saa vurderer vi aa gaa over til Pro Tols :cool:

 

Skjønner ikke, hvem sang er det du har den beaten?

 

Intro, del 1 eller del 2?

Det er intro, men det er ikke noe spesielt i det hele tatt :p bare helt standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...