ZprMario Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Heh ja, Masters settet der går nok over 30.000, hvis du skal ha like mange tammer... Om det er billig er vel relativt sett... Har du nettopp vinni Lotto så kanskje . Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har du bilde av Reversed Dot skinnet? Hvordan ser det ut? Er "dot"-en synlig...? Det er jo bare kult visst den er det da...! Settet kommer til å se bra ut nå! Og ikke minst høres bra ut!! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Grats med nye skinn folks, har ikke testa Reversed Dot skinnet selv, men tipper det er ganske likt som Remo CS skinnet, eller "black dot". Hva slags sett hadde du igjen ZenCo? Ganske uvanlige størrelser du har, 13 og 15". Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Jeg vet det er uvanlige størrelser, men er jo et gammelt sett også... Det var Pearls tredj beste sett på sin tid. Jeg har et rødt Pearl DLX Series-sett, skal sende bilder på lørdag. Jeg har 8", 10", 12", 13" og 15", 20" kick, Zildjian A costum crash, ride og splash og Sabian AAX Studio Hi-hats... Nærmere bilder kommer som sagt på lørdag, men det er med noe andre cymbaler... Det ligger et gammelt bilde av settet i denne tråden, men gidder ikke å lete meg fram til det... EDIT: I høstferien legger jeg også ut demoer fra bandet mitt, så skal dere for høre Hardanger sitt svar på Dream Theater Endret 18. september 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kult! Ser fram til det Har et morsomt prosjekt på skolen nå, 80-tallet. Vi ble delt inn i grupper/band, skal inn i studio i oktober og spille inn 2 låter. Kriteriet er altså at låtene må være lagd på 80-tallet (ikke egenlagde...), men vi får lov til å gjøre hva vi vil med de. De må ikke låte 80-talls når vi er ferdige med de . Eneste som er kjipt er at folk har så forskjellig musikkstil når man bare blir satt i tilfeldige grupper... Ser ut til at det antagelig blir Metallica - Fade To Black som den ene, nr.2 blir antagelig noe cheesy dame-pop (ettersom vi har to dame-vokalister med oss...). Hehe, fin blanding . Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Hørtes bra ut det, er litt kjipt tema vi har hatt nå i dette terminet, folkemusikk og jazz. Jazz hadde vært fett seff, men har ikke hatt noe av det, og de folkemusikk sangene spiller jeg bare djempe, det er litt kjedelig Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det er litt dumt ja, folkemusikk er vel ikke akkurat min favorittsjanger heller... Vi har hatt første øving i dag da og valgt låter, endte opp med Lionel Richie - Easy (like sunday morning), Stevie Wonder - As If You Read My Mind og Dire Straits - Money For Nothing... Metallica ble en reservelåt, i tilfelle noen av de andre ikke funker... Men er ganske kule låter, så blir moro det her . Spent på resultatet! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Du må sende demoer! Nå kommer skinnene mine om en time... Steikje, jeg gleder meg!! gleder meg aller mest til å høre reversed dot! EDIT: DjemBe, Audun? Endret 20. september 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Legger ut innspillinger når de blir ferdig i oktober en gang... Noen som var på Donati-klinikken i går forresten? Måtte spille i Fredrikstad jeg, så rakk det ikke, men skulle likt å fått det med meg ... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Sorry, seff mener jeg DjemBe Fikk ikke tatt turen dit jeg heller, synd Noen som var der? Bilder? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Godag godtfolk, lurer litt på om dette Pearl trommesettet kunne vært et godt kjøp? Og klarer noen å se hvilke størrelser det er på trommene og hvilken serie til Pearl det er? Endret 21. september 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det står jo i annonsen at det er Pearl Forum Series. Str er nok 10", 12" og 16 på tammene, også 14" på skarp og stortromma er nesten umulig å se, men tipper den er på 20" Han bor 1 km unna meg. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Tror jeg må annskaffe meg briller ja. Men ser det ut som et fornuftig kjøp, eller? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Noen som vet hvor de selger hihat clutch? Ikke vanlig, men den typen hvor man tråkker på pedalen for å låse den pinnen i midten av stativet, for å spille med åpen hihat dersom man vil. Det sitter også en slags stang på toppen som man må dytte ned for å spille med cymbalene lukket. Dette er altså en mekanisme som gjør at man kan velge om man vil spille med åpen eller lukket hihat kun ved å slå ned denne stangen. Dårlig forklart, men jeg håper dere skjønner det. 6871367[/snapback] Eneste jeg finner er tabs.no som selger Pearl drop clutch. Noen som vet om denne vil passe til alle hihat stativ? Trodde det var universal deler? Trenger denne, men vet ikke om den vil passe. Har en gammelt Tama stativ tror jeg det er.. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Størrelsene er nok 10-13-16-20-14 tror jeg, ser på det ene bildet at det er veldig stor forskjell på rack tommene, 7000 vil jeg ikke si er noe godt kjøp, Forum er jo billigste serien til Pearl, koster det ikke ca så mye nytt a? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 K, men er med cymbaler også. Men uansett, noen som har forslag til brukt sett i lignende prisklasse? Tre tammer, en basstromme, en hihat, en crash og en ride er hva jeg trenger. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Vel, har du rundt 7000 kunne du jo kjøpt Pearl Forum/Tama Swingstar osv nytt, men ville heller sett på sett som Tama Rockstar/Stagestar, Yamaha Stage Custom (Adtvantage), Pearl Export, Sonor Force 2005 osv brukt, er bare å holde utkikk etter gode tilbud som popper opp. Vil anbefale å sjekke ut på www.blocket.se og, svenske valutaen er billig, så her kan man gjøre en god handel selvom man kanskje må dra til Svergie. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Skinna er i hus! Reversed Dot er annerledes enn jeg trodde! Det er små hull rundt hele kanten, som jeg satser på gir bra lyd! Jeg skal sette dem på i morgen God natt! Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Små hull sier du? Hmm... Er du sikker på du har fått riktig skinn da? Hvis ikke de har modifisert det skinnet i det siste, har aldri hatt de små hullene når jeg har kjøpt de... Hadde de derimot på et HD Dry skinn jeg brukte en gang, også et veldig bra skinn, men kutter flere overtoner... Står det reverse dot på skinnet er det nok riktig, men står det noe helt annet, vil jeg tro du har fått feil skinn Endret 22. september 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Glem det... 14tegn Endret 23. september 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå