Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det er uvanlige størrelser, men er jo et gammelt sett også... Det var Pearls tredj beste sett på sin tid. Jeg har et rødt Pearl DLX Series-sett, skal sende bilder på lørdag. Jeg har 8", 10", 12", 13" og 15", 20" kick, Zildjian A costum crash, ride og splash og Sabian AAX Studio Hi-hats... Nærmere bilder kommer som sagt på lørdag, men det er med noe andre cymbaler...

Det ligger et gammelt bilde av settet i denne tråden, men gidder ikke å lete meg fram til det...

EDIT: I høstferien legger jeg også ut demoer fra bandet mitt, så skal dere for høre Hardanger sitt svar på Dream Theater :)

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Kult! Ser fram til det :yes:

Har et morsomt prosjekt på skolen nå, 80-tallet. Vi ble delt inn i grupper/band, skal inn i studio i oktober og spille inn 2 låter. Kriteriet er altså at låtene må være lagd på 80-tallet (ikke egenlagde...), men vi får lov til å gjøre hva vi vil med de. De må ikke låte 80-talls når vi er ferdige med de :p.

Eneste som er kjipt er at folk har så forskjellig musikkstil når man bare blir satt i tilfeldige grupper... Ser ut til at det antagelig blir Metallica - Fade To Black som den ene, nr.2 blir antagelig noe cheesy dame-pop (ettersom vi har to dame-vokalister med oss...). Hehe, fin blanding :p.

Lenke til kommentar

Det er litt dumt ja, folkemusikk er vel ikke akkurat min favorittsjanger heller... Vi har hatt første øving i dag da og valgt låter, endte opp med Lionel Richie - Easy (like sunday morning), Stevie Wonder - As If You Read My Mind og Dire Straits - Money For Nothing... Metallica ble en reservelåt, i tilfelle noen av de andre ikke funker... Men er ganske kule låter, så blir moro det her :). Spent på resultatet!

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor de selger hihat clutch? Ikke vanlig, men den typen hvor man tråkker på pedalen for å låse den pinnen i midten av stativet, for å spille med åpen hihat dersom man vil. Det sitter også en slags stang på toppen som man må dytte ned for å spille med cymbalene lukket.

Dette er altså en mekanisme som gjør at man kan velge om man vil spille med åpen eller lukket hihat kun ved å slå ned denne stangen.

Dårlig forklart, men jeg håper dere skjønner det.

6871367[/snapback]

Eneste jeg finner er tabs.no som selger Pearl drop clutch. Noen som vet om denne vil passe til alle hihat stativ? Trodde det var universal deler? Trenger denne, men vet ikke om den vil passe. Har en gammelt Tama stativ tror jeg det er.. :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, har du rundt 7000 kunne du jo kjøpt Pearl Forum/Tama Swingstar osv nytt, men ville heller sett på sett som Tama Rockstar/Stagestar, Yamaha Stage Custom (Adtvantage), Pearl Export, Sonor Force 2005 osv brukt, er bare å holde utkikk etter gode tilbud som popper opp.

Vil anbefale å sjekke ut på www.blocket.se og, svenske valutaen er billig, så her kan man gjøre en god handel selvom man kanskje må dra til Svergie.

Lenke til kommentar

Små hull sier du? Hmm... Er du sikker på du har fått riktig skinn da? Hvis ikke de har modifisert det skinnet i det siste, har aldri hatt de små hullene når jeg har kjøpt de... Hadde de derimot på et HD Dry skinn jeg brukte en gang, også et veldig bra skinn, men kutter flere overtoner...

Står det reverse dot på skinnet er det nok riktig, men står det noe helt annet, vil jeg tro du har fått feil skinn :whistle:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...