Gå til innhold

Den store tromme-tråden

figure_02

Anbefalte innlegg

Vil anbefale et Evans skarptrommeskinn jeg, Evans Power Center Reverse Dot. Synes det er det beste skinnet av alle, har en liten ekstra "flate" under skinnet, mot sentrum, forsterker på en måte trykket/volumet inn mot midten, og holder lenger. Samt fantastisk god lyd, har bare hatt gode erfaringer med det skinnet, på alle skarper jeg har prøvd de på. Er et 1-lags skinn det også altså, men med et "forsterket" senter-parti... Remo har vel helt sikkert noe lignende de og, men har aldri prøvd deres versjon av de. Men Evans G1 coated funker også bra, og Remo Ambassador... Er ikke stor fan av 2-lags skinn til skarptromme, kutter for mye toner synes jeg, samt er ikke så lett å "finspille" på. Har hvertfall veldig dårlig erfaring fra EmperorX skinnet jeg prøvde tidligere... Mulig jeg fikk en feilvare eller noe, men det var faktisk nesten umulig å spille annet enn single strokes på det, raske virvler og slikt var omtrent bare å glemme, uansett hvor tight/løst skinnet satt :nei:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se på det skinnet, Marius! Jeg gleder meg som en liten unge til å få nye skinn. Det er jo akkurat som å komme inn i huset sitt med nye møbler! Alt er nytt og fantastisk mye bedre! Jeg har som jeg sikkert har nevnt før, gamle Pinstripe skinn som er flull av klister etter demping med tape osv. Jeg bruker moongel jeg, det er genialt! Og ikke bare fungerer det på trommer, det fungerer jaggu på cymbaler au!

Thank you God, for drums!

EDIT: Skal slenge inn et par bilder av settet når de nye skinna er på og det er oppmicca! God natt folkens!

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Vil anbefale et Evans skarptrommeskinn jeg, Evans Power Center Reverse Dot. Synes det er det beste skinnet av alle, har en liten ekstra "flate" under skinnet, mot sentrum, forsterker på en måte trykket/volumet inn mot midten, og holder lenger. Samt fantastisk god lyd, har bare hatt gode erfaringer med det skinnet, på alle skarper jeg har prøvd de på. Er et 1-lags skinn det også altså, men med et "forsterket" senter-parti... Remo har vel helt sikkert noe lignende de og, men har aldri prøvd deres versjon av de. Men Evans G1 coated funker også bra, og Remo Ambassador... Er ikke stor fan av 2-lags skinn til skarptromme, kutter for mye toner synes jeg, samt er ikke så lett å "finspille" på. Har hvertfall veldig dårlig erfaring fra EmperorX skinnet jeg prøvde tidligere... Mulig jeg fikk en feilvare eller noe, men det var faktisk nesten umulig å spille annet enn single strokes på det, raske virvler og slikt var omtrent bare å glemme, uansett hvor tight/løst skinnet satt  :nei:

6858341[/snapback]

Remos versjon heter Controlled Sound, og låter minst like bra. Tolags skinn til skarptromme er kjipe greier ja. Er ikke så veldig glad i Evans egentlig, det eneste de har som er syykt tøft er EMAD-basstrommeskinn.

Lenke til kommentar
Vil anbefale et Evans skarptrommeskinn jeg, Evans Power Center Reverse Dot. Synes det er det beste skinnet av alle, har en liten ekstra "flate" under skinnet, mot sentrum, forsterker på en måte trykket/volumet inn mot midten, og holder lenger. Samt fantastisk god lyd, har bare hatt gode erfaringer med det skinnet, på alle skarper jeg har prøvd de på. Er et 1-lags skinn det også altså, men med et "forsterket" senter-parti... Remo har vel helt sikkert noe lignende de og, men har aldri prøvd deres versjon av de. Men Evans G1 coated funker også bra, og Remo Ambassador... Er ikke stor fan av 2-lags skinn til skarptromme, kutter for mye toner synes jeg, samt er ikke så lett å "finspille" på. Har hvertfall veldig dårlig erfaring fra EmperorX skinnet jeg prøvde tidligere... Mulig jeg fikk en feilvare eller noe, men det var faktisk nesten umulig å spille annet enn single strokes på det, raske virvler og slikt var omtrent bare å glemme, uansett hvor tight/løst skinnet satt  :nei:

6858341[/snapback]

Det her ble jo bare tull...

Endret av Trommealvar
Lenke til kommentar

Forresten har jeg en viktig melding til alle trommiser i Oslo-området: Tirsdag 19. september spiller selveste Virgil Donati klinikk på Imerslund musikk i de nye lokalene i Trondheimsveien 2. Det blir steintøft! :w00t:

Helvetes spamkontroll, for noe dritt :mad:

Endret av Trommealvar
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor de selger hihat clutch? Ikke vanlig, men den typen hvor man tråkker på pedalen for å låse den pinnen i midten av stativet, for å spille med åpen hihat dersom man vil. Det sitter også en slags stang på toppen som man må dytte ned for å spille med cymbalene lukket.

Dette er altså en mekanisme som gjør at man kan velge om man vil spille med åpen eller lukket hihat kun ved å slå ned denne stangen.

Dårlig forklart, men jeg håper dere skjønner det.

Lenke til kommentar

Er vel Mapex som lager det "kombi"-stativet tror jeg... Aldri prøvd det selv, men sikkert en artig greie. Men synes det funker like så greit med drop clutch, må bare venne seg til det å måtte slå på hendelen når du vil bytte om...

Har henta litt skinn i dag, Aquarian SK2 til basstromme, og clear Emperor skinn i 10/12/14/16. Tenkte å sette Emperor skinna på Tama settet, men mulig jeg heller bruker de på Saturn settet, som jeg fikk melding om i går var klar til levering en av de første dagene neste uke... Men får se. Moro med litt stasj i alle fall :)

Lenke til kommentar

ZenCo, kan anbefale Power Center Rev. Dot ja, er et supert skinn som passer til det aller meste. Eneste forskjellen fra "standard" 1-lags skinn er denne lille rundingen på undersiden i midten av skinnet, som forsterker/gir mer "snert" i slagene mot midten. Jeg synes hvertfall det er det absolutt beste skarptrommeskinnet jeg har testa, kan nesten umulig tro det går an å mislike det, med mindre man er ute etter noe helt spesielt/annerledes lyd da... Spretten er det ingenting i veien med, er helt annen feeling enn med 2 lags skinn. virker som det er noe slags papp/papir materiale denne "forsterkningen" er laget av, så da blir det ikke det samme som å skulle ha 2 lag med skinn...

Anders; hehe, ble litt lenge siden sist ja. men har seg da sånn at jeg i slutten av juli/starten av august fikk nytt øvingslokale med mitt band nr.2, i Fredrikstad. Altså hadde jeg da et band i Oslo og et der nede, i tillegg til at jeg øver mye hjemme. Så da fant jeg ut at jeg trengte et billig sett å sette der nede, vel i alle fall trodde jeg det... Så kom jeg da over et Mapex Saturn sett i Black Cherry Sparkle, 22/10/12/14 inkl. hardware fra Thomann. Visstnok var dette en demo/utstilingsmodell men uten skader, så de satte ned prisen til ca 8000 kr. Og da fant jeg egentlig ingenting som skulle stå i veien for å kjøpe det, vet jo hvordan jeg kan være litt perfeksjonist når det gjelder eget utstyr, så jeg bestilte. Det har tatt sin tid med overføring av penger/sending, så har enda ikke helt fått det, men er visst rett rundt hjørnet.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Marius: Har nå bestilit skinnet, og satser på at det funker bra! :) Skal slenge inn bilder lørdag kveld... Skal spille med dem da! Takker for tips... Det ble slik:

Evans G2 Clear 8", 10", 12", 13", 15"

Evans Power Centre Reversed Dot 14"

Får håpe at dette blir konge! :w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...