King-Nothing Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Hvordan er den nye hi-hat`en? Har et par AAX Studio crash`er, og er veldig fornøyd. Har tenkt til å kjøpe den eksakte samme hihat`en som du har kjøpt, så fortell gjerne mer om hva du syntes om den. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Bra du er fornøyd ZenCo, men det viser vel egentlig bare mer og mer hvorfor jeg har blitt Meinl-fan . 3600 for et par hats, som ikke en gang er den dyreste linja til Sabian... whew. Kjøpte mine Byzance hats for 2500 kr jeg, nye fra butikk. Håndhamret, øverste serien til Meinl. Sorry for det, var bare det jeg måtte få ut. Men så lenge du er fornøyd er det bra . Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Man får det man betaler for vettu Marius. :!: *mobbe mobbe* Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Har lite problem her... Jeg har et litt gammelt pearl sett, blant annet med basstromma: Professional DLX Series 246658 Ringene på sidene er nå gamle og oppripa etter skarptromma som har skrapa opp og basstrommepedalmerke osv. Og den ene ringen er knekt rett og slett etter en turnë i vinterferien. Jeg har nå lett rundt på internett og sett om jeg kunne finne et slikt par med ringer, men er i tvil om de produserer dem lenger... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) KN: Haha, og du har prøvd Byzance serien skjønner jeg? Hehe. Kan si det sånn, har hatt K Custom hats før, Har brukt det meste av Sabian på andre sett, HHX blant annet. Samt Paiste Signature hats som jeg også har. Byzance Heavy hats'ene er min favoritt. Og de kostet omtrent halvparten av alle Men, jeg er også litt glad for at ikke alle har like mye sansen for de, for da hadde vel prisene deres økt og... Får prøve å holde litt bedre på hemmeligheten fra nå av . ZenCo: Ville antagelig prøvd å brukt ringer fra en annen, nyere serie. Blir nok vanskelig å få tak i originale fra det settet. Men det er vel nokså standard tykkelse på de vil jeg tro, og størrelsen går jo i tommer uansett. Eneste er finishen da, som kanskje ikke blir helt nøyaktig lik. Men finnes jo mange transparent røde trommer fra forskjellige kompanier. Ville prøvd å finne en du synes ligner jeg... Endret 10. september 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Jeg er fornøyd, og jeg angrer ikke! King-Nothing, de hi-hatsa har en fin, varm lyd som varmer en sjel. For meg som spiller en del jazz og rolig musikk på konserter, så passer de ypperlig. Men selvfølgelig, hjemme dundrer jeg på med iron maiden og SoaD, og det funker konge! Men visst en spiller litt heavy metal-style, så vet jeg ikke helt... Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Mye posting her nå men... Jeg skal spille inn cd nå før jul, og skinna mine er gått litt ut på dato for å si det mildt. Jeg skal da kjøpe nye slagskinn, ikke ressonans, de er ikke nødvendig å bytte ut. Men er det noen som har tips til gode skinn? Jeg har i disse dager Remo Pinstripe. De har funka bra, men som sagt, er nå godt brukt. Jeg vil helst ha clear, liker ikke så godt coated, lyden blir liksom så daff. Men, smak og behag! Hva med dere? Hvilke skinn bruker dere? Kan dere anbefale dem? Skal ha skinn til 8", 10", 12", 14", 15" og skarptromma mi på 14" EDIT: ZprMario: Ja, tenkte på det. Men har du peiling på prisklassen på slike ringer? Eller heter det ringer? Endret 10. september 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Bruker stort sett 2-lags skinn jeg, har mest brukt Evans G2. Men har nå eksperimentert litt i det siste, og vil også anbefale Aquarian Response 2. Men de gir nokså mørk/punchy lyd som passer best til hardere musikk, etter min mening da. Så om du spiller mye jazz og roligere musikk, ville jeg kanskje kikka litt på 1-lags skinn, som får mer fram tonen i tromma. Men kommer også litt an på settet du bruker, er det et billigere sett, så viser 1-lags skinn mer hvorfor det er et billig sett, mer overtoner og den "naturlige" lyden i tammene kommer fram. På gode sett er det en bra ting... Har bestilt Remo Emperor sett nå, skal prøve de på Starclassic trommene, se hva jeg synes om de. Men kan i alle fall anbefale Evans G2 for mer allround-bruk, evt. Aquarian RS2 om du liker litt kraftig, dyp lyd. Vet desverre ikke prisklassen på sånne ringer (engelsk: hoops, vet ikke om ringer er det korrekte norske ordet på det men) , har aldri byttet de selv. Men det bør kunne gå an å bestille seperat, må vel bare forhøre deg litt med en forhandler om det. Kan ikke tro de er så altfor dyre, men kommer vel litt an på trommeserien de hører til osv... Ville kikket etter så billig serie som mulig jeg, men som ligner fargemessig... Endret 10. september 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Jeg skal spørre trommeinstøren min angående skinn. Han er en en kløpper innen det området. Skal spørre han angående hoops også, p.g.a det var han jeg kjøpte sette av Sitter her og polerer en av cymbalene mine... Det gjør underverker den cymbal cleaner'n! *Trykk på bildet for å se bedre forskjellen* Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Hvor kjøpte du den cymbal cleaneren? Link? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Kjøpte på tabs.no... Der finner du mange typer, og de har også på ProPerc... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Mye posting her nå plutselig Grattis med nye hats ZenCo, ville nok heller gått for Stage hats jeg da, men Studio funker jo fint til litt roligere typer. Vet ikke helt om du var ironisk King Nothing, men det du sa er uansett ikke sant. Dyrere betyr ofte ikke bedre, har du noen gang testa Meinl Byzance eller MB20 serien? Ang. de ringene er det nok vanskelig å få tak i i samme finish, men tror ikke det finnes noen slags forskjellige "typer" rimmer/hoops/ring (hva du vil kalle det), de fleste er nok helt like i tykkelse osv, men det jeg ville gjort var rett og slett å kjøpt et par hoops uten maling i riktig størrelse og satt de på, hoops i natural finish på røde trommer er sinnsykt digg! Settet kommer til å se mer profesjonelt ut da imo. Om skinn så kommer det helt ann på hva slags lyd du er ute etter og hva slags trommer du har, jazz lyd ville jeg gått for coated Ambasador eller G1. Mer "allround" lyd, Clear Emperor eller Clear/Coated G2. Ellers har du Evans EC2 som er noe aka Pinstripe, men kan stemmes i et bredere spekter. Har ikke vært noe borti Aqarian, men de lager sikkert gode skinn og. Hva slags type cleaner kjøpte du? Og logoen forsvant ikke? Endret 10. september 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Fant noen sånne ringer: http://webhotel.enkelweb.no/gemusikk/shop/...prodno=21307078 Ganske dyrt da, det finnes sikkert et billigere alternativ en Pearl Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Vet ikke helt om du var ironisk King Nothing, men det du sa er uansett ikke sant. 6838626[/snapback] Sa det mest for å mobbe Marius litt, men jeg mener at i 90% av tilfellene er det sant. Selvom det ikke trenger å være det akkurat her. Dersom du kjøper et trommesett til 20000,-, får du jo bedre trommer enn hvis du kjøper et til 5000,- sånn er det jo bare. De gode trommene koster mer å lage, og derfor blir de dyrere. Gankse logisk egentlig Og denne "regelen" gjelder i de aller fleste sammenhenger. Noen som har vært borti disse stikkene? Kjøpte 12 par nå, og det kom på 429,- inkl gebyrer og porto. Er ikke mer enn ca 35kr par`et. Det er BILLIG. Men som jeg sa tidligere, så får man jo veldig ofte det man betaler for, så jeg må si jeg er litt spent på kvaliteten. Endret 10. september 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 10. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Kan være enig i at i de fleste sammenhenger gjelder det, men i mange andre ikke. Hvis man tar trommesett som eksempel, så er så klart et saett til 20000 like godt som et til 5000, men hvis man øker og sier et DW sett til 50.000 og et Tama Starclassic til 28.000 kjøper du ikke noe annet enn navnet imo, og dyrere betyr faktisk ikke da bedre. EDIT: Stikker, Vic Firth er vel det dyreste merke? Ihvertfall hos min lokale butikk, og American Classic stikkene dems er de værste jeg har vært borti Endret 10. september 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Jeg e-maile properc angående de rimmene... Jeg håper jeg får tak i noen billige. Men kvaliteten på slike rimmer er vel ikke helt uviktig. F.eks basstromma blir festa godt fast til den, pluss at den må tåle en del trøkk/slag... EDIT: Vic Firth er nok det dyreste merket som oftest ja, men etter min mening også best... Jeg bruker kun 7A stikker nå, HATER 5A, altfor tunge og ekle... Hva spiller dere med? Endret 10. september 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 For det meste 7A, men også litt 5A. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Bruker Vic Firth sine 5B stikker for det meste jeg:) Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Jeg bruker 5a, synes de er veldig gode. Men noen som kan hjelpe meg med å stille inn lettest mulig feel på IC pedalene? Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 promark 707simon phillips. digger den voksen på de promark stikkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå