Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men synes selv det blir litt teit når kriteriet får råeste tromming er hvor fort man kan spille....

6766119[/snapback]

DITTO! Hvor fort man kan spille har for så vidt nesten ingenting med hvor god man er etter min mening... En god trommis er en solid, steady, oppfinnsom, osv. trommis. :)

Lenke til kommentar

Kjede meg litt her, så jeg slenger inn et par tørre trommevitser:

 

Hørt om trommisen som ikke var helt skarp?

 

Hørt om trommisen som var på ride?

 

Hørt om trommisen som var heit i hatten?

 

Hørt om trommisen som var involvert i et crash?

 

Og en egenprodusert gitarvits:

 

Hørt om gitaristen som mista grepet?

Lenke til kommentar

En ting: Har bytta rom og no greier nå, så har et lite hjørne hvor det ikke står noen ting, så jeg tenkte det kunne vært kjekt å ha et sett med padder der, som jeg kunne spille på om kvelden og når folka ville ha ro, det jeg hovedsaklig tenker er en pad til skarp, en til en tam(kanskje fler?) og en til basstromma. Veit at DW har et "Smart Practice" sett som det jeg snakker om, men bare lurer på om noen vet om noen andre alternativer?

 

Vet at det går å lage selv med padder som kan festes på cymbal stativ, men har ingen stativer til overs, og hvis jeg måtte kjøpe det i tillegg trur jeg ikk det ville vært billigere.

 

Så DW Smart Practice kit på ProPerc til 1695,- men lurer på om den kick paden der har plass til to beatere? :hmm:

 

Bilde: d_1438.jpg

Lenke til kommentar

"Vår første clinic i nye lokaler blir kanskje den største trommeclinic'en i år - fra Australia har vi hentet inn VIRGIL DONATI, i samarbeid med Pearl og Sabian! Clinic'en vil finne sted i våre nye lokaler i Trondheimsveien 2, tirsdag 19. september klokken 18.00 - det er FRI ENTRÉ! Dette er det ingen gode unnskyldninger for å gå glipp av."

 

19. september faktisk, fint det var om kvelden og, trenger ikke ta meg så mye fri fra skolen da :)

Lenke til kommentar
Tipper jeg går for den nå ja, en på PDF hadde den og mente han fikk plass til dobbelkick på den paden.

 

Liker ikke trigging? Hmm...hvordan visste du det? :p

Meh, jeg føler kanskje det er litt "juks" liksom, enkelt og greit.

6778156[/snapback]

 

Jeg kan bare ikke dy meg:

 

Hva i all verden er "juks" med trigging? Tror du de som bruker det, har det fordi de vil jukse?? :dontgetit: Mulig du har god peiling på trigging, men de fleste som kommer med den påstanden har ikke peiling på hvordan dette fungerer i praksis. Derfor tror de ofte at folk bruker trigger for å f.eks doble antall slag osv osv... :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Ok, ikke ta meg feil her, jeg veit hvordan trigging fungerer, og jeg mener det er på langt nær det samme som med f.eks keyboard og el-gitar. Når man trigger trommene, kan man få en annen lyd en det man egentlig vil få, og det synes jeg er litt "juks".

 

Jaja, jeg vet "Vel, det er vel akkurat det samme man gjør med el-gitar?".

 

Gidder egentlig ikke forklare noe nærmere, er men mening bare, jeg syns ikke trommer trenger å bli trigget når de kan få en så bra lyd fra før.

Lenke til kommentar

Du må gjerne ha din mening om trigging, men å si at det er juks blir helt feil. Dersom folk vil bruke trigging fordi de vil ha en spesiell lyd er vel ikke det juks? En av grunnene til at mange bruker trigging er at de til enhver tid vet hvilken lyd de får, man trenger med andre ord ikke bekymre seg om trommelyden dersom man kommer til et spillested med en heller uerfaren lydmann. De sikrer seg en god trommelyd, og jeg mener fortsatt at det ikke har noe som helst med juks å gjøre.

 

Hva med alle gitarister som bruker effekter da? Er det også juks? Lyden blir jo en helt annen da også... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...