Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Ja, er vel egentlig mest hardware messig jeg tviler på Peace. Men samtidig har jeg hørt mye bra om Paragon (øverste serien deres), får en shellpack for ca 14 000 kr, enkelte hevder at de fint konkurrerer i toppsjiktet med Pearl Masters osv. Jeg vurderer mest DNA modellen (under Paragon), som visstnok lages av samme type maple som Paragon serien, bare med færre finish-options og noe billigere hardware... Men tror nok ikke det blir de uten at jeg får prøvd et sett først. De har snacksy utseende da, sparkle finisher + svart hw...

 

Blir nok å sjekke ut litt brukt, først og fremst, men har ikke finni noe spesielt jeg kunne tenkt meg enda. Frister litt med Premier også, men da måtte det blitt noe brukt, Genista/Signia f.eks. Vurderte nytt Cabria, men de er jo lagd av ph. mahogany, vil tro Superstar eller evt. Mapex M-Birch er et bedre valg da. Hvis det blir nytt sett tror jeg faktisk det kan bli det sistenevnte, får jo også med en ekstra tam der til samme pris som et 5-trommers shellpack :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg er nybegynner og lurer på åssen jeg skal kunne lære meg å spille?

 

Finnes det noen bøker eller videor?

6707353[/snapback]

 

Den beste måten, overgår alle bøker og dvd'er, er å skaffe seg en privat trommelærer, som du f.eks går til en time i uka, om du ikke vet om noen sjekker du ut den lokale musikkforettningen din (dvs den nærmest der du bor), og spør om innehaveren vet om noen som tar timer.

 

Om det blir uaktuelt kan jeg anbefale Tommy Igoe, Groove Essentials dvd'en, som er ganske "basic".

Lenke til kommentar

Et par forslag jeg fant Marius:

 

http://www.blocket.se/vi/8895866.htm?ca=6_s (Ca pris: 6990,- NOK)

Kanskje litt lite for deg, men var ikke dette det Led Zeppelin style bandet? Passer jo perfekt, uten skarp, men så vidt jeg veit har du både en Musashi og JT skarp ekstra.

 

http://www.blocket.se/vi/8437572.htm?ca=6_s (8740,- NOK)

Digert! World er vel en gammel serie, må si jeg ikke vet noe om den, vanskelig å se fargen, er det chrome?

 

http://www.blocket.se/vi/8479884.htm?ca=6_s (9600,- NOK)

Var faktisk helt tilfedlig at jeg fant dette and, prøver ikke å pakke på deg et Artist Birch sett altså :p

 

http://www.blocket.se/vi/8732805.htm?ca=6_s (12.600,- NOK)

Premier er vist populært i Svergie...her er Maple modellen tho, liker ikke finishen selv, men minner jo endel om Honey Amber(?) du kikka på når du skulle ha 3005 settet, så kanskje du liker den.

 

http://www.blocket.se/vi/8653899.htm?ca=6_s (7850 ,-NOK)

Pen finish imo, god deal om de er i god stand.

 

http://www.blocket.se/vi/8393708.htm?ca=6_s (20.540 ,-NOK)

Enda et World sett, ganske dyrt her, men du kan sikkert få det billigere om du ikke vil ha cymbalene, Icon rack og Meinl timbaler er jo digg. :)

 

http://www.blocket.se/vi/8920041.htm?ca=6_s (11.360,- NOK)

Skremmende billig om det er i god skikk?

 

http://www.blocket.se/vi/8796595.htm?ca=6_s (10.490,- NOK)

Recording Custom er jo gode sett, endel tammer der og, får det sikkert billigere uten cymbaler.

 

http://www.blocket.se/vi/8739030.htm?ca=6_s (13.900,- NOK)

Oj, det var en god deal! Med gibraltar rack! Litt kjedelig farge kanskje, men Masters med rack til 14.000 er ikke dårlig, kan sikkerr prute litt og.

 

Her har du ihvertfall noen jeg fant fort, er sikkert flere gode der, bare å sjekke.

Lenke til kommentar

Har lyst å kjøpe meg nye dobbelpedaler men aner ikke hvilken jeg skal velge. Ingen av intrumentforhandlerne i området selger pedalene jeg er ute etter har jeg ikke muliheten for å få testet dem. Valget sår mellom Axis X-L2 Double Longboard, Pearl eliminator powershifter, Tama iron cobra power slide eller flexi slide. Lurer litt på hvordan disse pedalene føles. er litt usikker på å kjøpe pedal med reim da jeg aldri har prøvd dette før, men har hørt at man ofte klarer å få litt ekstra fart. Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar

Sorry jeg ikke har fått svart her, men tusen takk for tips Audun :). Er litt usikker på hvorvidt jeg gidder kjøre til Sverige for dette settet, men kan jo tenkes jeg gjør det en dag jeg skulle ha lite å finne på :p. Men er tross alt et sett dette her som ikke det spiller stor rolle med, kommer til å stå i øvingslokalet 100% av tiden, så da tror jeg nok ikke jeg legger så altfor mye energi oppi det. Blir nok til at jeg enten kjøper noe brukt som finnes her i området, eller å bestille et M-Birch f.eks fra et sted. Til og med usikker på om jeg vil ta det fra utlandet denne gangen...

 

Men igjen, takker for fine tips! :yes:. Jeg venter nok til september med å bestille, da penger er i boks og lokalet er ledig. Men det er jo ikke så altfor lenge til heller...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hvordan er størrelsen på forplaten på disse her pedalene da? Har ganske svære bein og har problemer med å spille heel toe på flere pedaler jeg har prøvd.

 

Ikke annet enn at jeg har Axis pedaler, og er kjempefornøyd. Men kjøp toppmodellen, slik at du kan justere hardheten på fjæra. Slik at når du blir raskere, så kan denne justeres til ditt behov.  :)

6709600[/snapback]

Kan du ikke justere denne på de andre? Snålt :ermm:

6710213[/snapback]

 

Kan bare justeres på den dyreste modellen. :)

6710745[/snapback]

Ok. Er det X serien det?

Lenke til kommentar

Hehe, det er den unnskyldningen folk bruker når de ikke klarer å spille heel-toe ordentlig, at beina dems er for store, men det har ikke noe å si ;)

 

Vet det av egen erfaring, hvis du mener det ikke er sant så finnes det noen filmer på PDF hvor en kar setter beinet sitt på skrå på pedalen og bruker heel-toe, så det er nok ikke fordi du har for store bein.

 

Ang. størrelsen så er vel Axis Longboards (hvis det var dem du skulle ha), uten helplate, så hvordan det blir med heel-toe der er jeg usikker på, Elim og IC tror jeg er ca like store.

 

Ikke no problem Marius, driver å kikker der stadig jeg uansett :p

Lenke til kommentar
på IC så kan du heller ikke flytte på heelplate som man kan gjøre ELI

6710250[/snapback]

 

Men trengs det? Har aldri hatt behov for det egentlig...

6710519[/snapback]

 

 

er det snakk om "følsom" spilling så hjelper det og det skal være lettere å spille raskere. men om det er behov for det er jo til hver enkelte ? jeg har den helt tilbake.

Lenke til kommentar
Hehe, det er den unnskyldningen folk bruker når de ikke klarer å spille heel-toe ordentlig, at beina dems er for store, men det har ikke noe å si ;)

 

Vet det av egen erfaring, hvis du mener det ikke er sant så finnes det noen filmer på PDF hvor en kar setter beinet sitt på skrå på pedalen og bruker heel-toe, så det er nok ikke fordi du har for store bein.

 

Ang. størrelsen så er vel Axis Longboards (hvis det var dem du skulle ha), uten helplate, så hvordan det blir med heel-toe der er jeg usikker på, Elim og IC tror jeg er ca like store.

 

Ikke no problem Marius, driver å kikker der stadig jeg uansett :p

6711026[/snapback]

Klarer å spille heel toe på små pedalen og men syns det er ubehalgelig. Har nesten kjede mellom tærne da, eller som du nevnte foten på skrå på pedalen.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle oppdatere litt, hvilke sett jeg kikker mest på nå, høre om noen har noen tips... Har trålet gjennom det meste av bruktsider, uten å finne spesielt mye interessant i den prisen jeg kunne tenkt meg. Enten er de i 20-30 000 kroners klassen, eller veldig billige nybegynnersett... Så tar kun med nye sett jeg har finni på musikkforretnings-sider. Starter med de billigste settene jeg vurderer, så et par fine jeg kunne tenkt meg, som enten er demo-modeller eller noe restpacks som butikker har inne...

 

Mapex M-Birch 22/8/10/12/14 i alle farger, eller et 22/10/12/14x14/16x16 i Transparent Saphire finish. Kan få tak i de fra Tyskland for 6000 kr ca, uten norsk moms...

+ Er å få tak i flere steder, sound1.no, tabs.no og på musicstorekoeln.de, kjapt og enkelt. Følger med hardware, og virker å være i allright kvalitet.

- Er vel noe billigere enn andre valg jeg vurderer her...

(tenkte på Pro-M også, men desverre ikke finni noe sted de har det på lager, og vil helst ha utstyret så kjapt som mulig)

Andre alternativer til omtrent samme pris, Sonor Force 2005 eller Ludwig Accent Custom Elite. Tror ikke jeg vil ha enda et Force sett, og Ludwig er jeg fortsatt litt skeptisk til, selv om de virker å være bedre på billigsett enn før. Tama Superstar kanskje, men liker ikke helt de lange skruehusa de har. Synes det er fett at de har Die-Cast rims da.

 

Premier Artist Maple, 22/10/12/14

+ Billigere enn jeg hadde trodd fra musicstorekoeln.de...

- Kun i svart finish de har inne, men det er kanskje ikke det verste heller. Følger ikke med hw...

 

Pearl SBX, 22/10/12/14

+ Grei nok pris (omtrent samme som Premier settet), har et par fine farger å få tak i på lager (Blue Burst bl.a). Kunne vært morsomt å eid et Pearl sett, første gang i så fall...

- Ikke med hw. Litt usikker på om Pearl sett er noe jeg kunne tenkt meg, synes bl.a. at tom mounting systemet deres ser utrolug rart ut, montert i fra basstromma, som jeg tror det settet her kommer til å bli. Men vet jo de lager både bra trommer og hw...

 

Mapex Saturn 22/10/12/14

+ Billigere enn jeg hadde trodd fra www.musikk-service.de (1119 euro minus frakt). Rått sett....

- Sist jeg spurte om det settet hadde de det kun tilgjengelig i fargen Mango Burst eller Electric Blue Sparkle. Sendte de mail nå og spurte om de hadde noe igjen på lager, ettersom jeg ikke vil vente 3-4 mnd på det... Er vel nærmest EBS fargen i så fall, selv om ikke det akkurat er en farge jeg virkelig liker... uten hw, så blir ekstra å kjøpe det også...

 

Er vel egentlig nærmest en av de førstenevnte. Men Saturn settet er ikke mer enn ca 100 euro mer enn Artist Maple settet jeg fant, som også er ganske hyggelig priset. Men usikker på fargevalg altså, blir til at jeg må evt. kompromissere der.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...