Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Tror det er skoleskrekken som tar knekken på de fleste :p

 

Er mer varm lyd i brass enn i stålskarptrommer, så ja, har mer varm lyd, mer tone i den, ikke bare attack liksom. Er det som gjør at jeg liker brass så godt :) Er liksom som en blanding mellom tre- og ståltrommer (lydmessig) synes jeg, mens det samtidig er volum i massevis :yes:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal på Unholy Alliance jeg og, fikk billett av brodern, men er usikker på om jeg heller vil bestille ståplass og selge/gi den andre bort... bandgutta kommer  også og har selvfølgelig ståplass, kjipt å måtte sitte langt unna....

 

Roseanna grooven er fet ja, fattern prata støtt og stadig om den tidligere. Får den ganske så bra til selv, men sliter litt med 16 delene på hihaten... Eller, gjorde hvertfall det sist jeg prøvde

6650736[/snapback]

 

Ikke for å være pirkete, men er ikke 16deler, er en halvtids shuffle for å si det på godt norsk :p Og det er vel trioler =)

 

Og enkleste måten å spille en halvtids shuffle på er å spille en streit vanlig shuffle og doble tiden mellom skarp og basstromme, altså at du dobler avstanden mellom de :) Da har du en halvtidsshuffel, også kalt halftime shuffle, og legger du på litt annerledes basstrommemønster og litt "ghostnotes" så har du the Jeff Porcaro- eller Toto halftime shuffelen..

 

Dette var forklaringen til de som ikke viste hvordan :p

Endret av SirAnderz
Lenke til kommentar

Blitt nærmest gitt i oppdrag nå å finne et nytt trommesett for noen folk og lurte på hva dere hadde å anbefale, evt. visste om noen tilbud, på trommer i sånn rundt 10 000 kr klassen...

 

Så tabs.no hadde tilbud på Pearl-sett og lurte kanskje på om det ville vært smart å ta det i bruk?

Endret av arianar
Lenke til kommentar

Da var jeg tilbake fra jobb :) Desverre får jeg ikke skinna før til Mandag, så dere må nok vente med bilder til det :p

 

Er ikke sikker på om det er samme ride nesta, er vanskelig å se.

Nydelig sett som vanlig Marius, liker ikke trippel oppsettet men :p

 

Arianar: Sjekk ut disse: Sonor Force 2005/3005 (3005 litt dyrt kanskje), Mapex M-Birch/Pro-M, Tama Superstar, Yamaha Recording Custom, Pacific CX, Premier Artist Birch (kanskje også litt dyrt), Pearl Export.

 

Av disse ville jeg minst hatt Pearl Export, så hold deg unna det, de fleste her har enten maple eller birch skjell (untagen Yamaha og Pearl' settet), og det låter mye bedre enn poplar som Export er laget av.

Ville anbefalt Sonor 2005 eller Mapex M-Birch, ligger rundt 10k og er utrolig gode sett for prisen, 3005, Pro-M eller Artist Birch om du vil legge ut litt ekstra (koster vel rundt 13-16.000).

 

Ville anbefalt å skjekke utlenladnske nettbutikker, her i Norge er det veldig dyrt, bare husk at du må betale frakt og 25% av totalsummen i toll.

 

www.thomann.de (Tysk)

www.instrumentpro.com (Amerikansk)

www.drumshop.co.uk (Britisk)

Lenke til kommentar

Ville anbefalt å skjekke utlenladnske nettbutikker, her i Norge er det veldig dyrt, bare husk at du må betale frakt og 25% av totalsummen i toll.

25% moms mener du. Musikkinstrumenter og tilbehør er fritatt for toll.

eller Artist Birch om du vil legge ut litt ekstra (koster vel rundt 13-16.000).

 

Driver akkurat å ser på et slikt sett! Vurderer å gå til innkjøp av et jazzoppsett av denne typen.

Fortell om trommene straks du har fått testa dem ut!

Lenke til kommentar

Beklager Amped, mener seff. moms, blander alltid de to :p

 

Har jo hatt Artist settet i et par dager nå, men har jobba en del så har ikke fått spilt så mye, og de skinna jeg har på nå suger.

Men ihvertfall, de kåt utrolig mye bedre enn PDP CX settet mitt, faktum at de er laget av bjørk får du en mye "høyere" lyd, teknisk sett liksom, skarpen min er 14x5,5", og den har masse "body" (husker ikke norske ordet, "kropp" blir så teit å si :p), har stemt den veldig høyt, men har en Tama dempering på, ettersom jeg ikke liker overtoner på skarpen (selvom den har et Coated Pinstripe som slagskinn).

Skal skrive om tammene og basstromma når jeg får de nye skinna, Pinstripe til tammene og PowerStroke 3 til bassen :)

 

Men du tenker på Jazz Heritage sant? Det vil seff være helt annerledes, med 20x8" basstromme(?), har ihvertfall mitt Cabria jazz sett, tror det er samme størrelser.

 

Kvaliteten er det ikke noe å si på, finishen er helt sinnsykt digg, bærekantene er smoothe, og treverket ser veldig bra ut, tomopphenget funker fett, Premier stativa jeg også fikk med er veldig gode og stabile, noe helt annet enn PDP kvalitet!

Lenke til kommentar

Men du tenker på Jazz Heritage sant? Det vil seff være helt annerledes, med 20x8" basstromme(?), har ihvertfall mitt Cabria jazz sett, tror det er samme størrelser.

 

6697823[/snapback]

 

Jeg tenker på Heritage ja, men faktisk en annen jazz-konfigurasjon under denne typen... (Den med 20x8" basstromme heter Heritage Club.)

Artist Heritage Jazz 18 heter den jeg har vurdert.

 

Uansett, valget har stått mellom dette settet, og Gretsch Catalina Club.

 

Premier settet blir litt dyrere, men er tross alt laget av bedre tremateriale. Litt skeptisk til skarptrommene på billigere sett, slik som Catalina Club...

Lenke til kommentar

Er vel mulig å få tak i den på endel norske butikker også, men om det er billig er en annen sak. Mitt inntrykk er at det som regel er helt utrolig overpris på disse signatur-skarptrommene, her til lands. Men Tabs.no tror jeg kanskje selger den, samt musikk-miljo.no.

 

Anders: Er nok riktig som du sier med den Roseanna grooven, er veldig lenge siden jeg satte meg ned å øvde på den, huska ikke helt riktig bare. Tror jeg blandet med en annen groove jeg også tenkte på...

 

Høres kanskje snålt ut dette, men mulig jeg må skaffe meg enda et sett nå, noe billigere greier. Mitt band #2 har fått oss øvingslokale i Fredrikstad, så jeg har valget da mellom å sette settet jeg har her hjemme inn dit og ikke ha noe hjemme. Det er ganske uaktuelt nå ettersom jeg skal inn på musikklinja og trenger å øve hjemme. Eller jeg kunne tatt det med fram og tilbake til hver øving, men det sier seg selv at det er uaktuelt, når det minst blir en gang i uka, og oppsett/nedrigging av trommer er noe jeg helst bare gjør når jeg må...

 

Så da var jeg på trommejakt igjen gitt :p. Vurderer Mapex M-Birch nå, og kanskje Peace DNA, de er også ganske rimelige her til lands. Men ikke helt bestemt meg enda, kikker mye på bruktmarkedet også, bør helst ikke koste for mye, men skal være over "nybegynnersett" grensa, på linje med Export/Superstar sett altså. Cymbaler/dobbelpedaler tar jeg med meg hjemmefra, så det kjøper jeg ikke noe av, men må være med stativer... Kom gjerne med tips! :)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har fått endel i arv i det siste kan du si, samt jobb hele sommeren. I tillegg har jeg for tiden ikke noe fruentimmer å bruke penger på, så da går det litt i den retningen... Men skal innrømme at det har blitt litt mye i det siste, og at det bør ta en slutt snart :p. Men sånn er det nå...

 

Hadde så og si bestemt meg for at det skulle være slutt nå, bare legge til småting som nye cymbaler osv. Men når vi nå ble enige om å øve i Fredrikstad i stedet (en times kjøring herfra), ble saken litt annerledes igjen. Tenkte først som så at jeg kunne finni noe skikkelig billig træl bare for å ha noe å slå på. Problemet er bare at jeg er kanskje en smule perfeksjonist når det gjelder sånne ting, og jeg hadde antagelig gjort, som jeg har måtte gjøre tidligere i år, bytte det ut igjen til fordel for noe jeg trives å spille på...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg så nettopp på www.thomann.de

Klikka meg inn på Svensk.

"Frakten kostar alltid bara €15 för din hel beställning. "

 

Er det samme pris på frakt uansett?

Hørtes for godt ut til å være sant... :/

 

I tillegg:

"OBS! För våra svenska kunder är alla priser i den Svensk International Cyberstore beräknade med 25% moms."

 

What!? Momsen er allerede inkludert?

Endret av Amped
Lenke til kommentar
Jeg så nettopp på www.thomann.de

Klikka meg inn på Svensk.

"Frakten kostar alltid bara €15 för din hel beställning. "

 

Er det samme pris på frakt uansett?

Hørtes for godt ut til å være sant... :/

 

I tillegg:

"OBS! För våra svenska kunder är alla priser i den Svensk International Cyberstore beräknade med 25% moms."

 

What!? Momsen er allerede inkludert?

6702752[/snapback]

 

For svenske kunder ja?

Lenke til kommentar

Vel, butikkene opererer litt forskjellig der. De gangene jeg har bestilt fra thomann.de har de sagt at de tar 20 euro per eske de sender ut +1,60 euro per kg (til Norge). Da jeg fikk settet f.eks kosta det ca 120 euro i frakt. Så de 15 euroene er det nok bare å glemme.

 

Derimot, på www.musicstorekoeln.de tar de 25 euro med frakt til Norge, tror det også gjelder på større forsendinger. Sleipt av thomann da kanskje, men virker som de har annen sendemåte. UPS på musicstore. DHL på thomann...

Lenke til kommentar

Okei, jeg har en sak her..

 

Jeg skal gå folkehøgskole i Sverige ganske snart. Musikklinje. Og jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av nye trommer.

Har funnet en musikkforretning ikke langt unna skolen som selger det Premier settet jeg posta ovenfor. Litt over 10 000 svenske kroner. Altså, billigere enn i Norge.

 

Det jeg lurer på er:

hvilke regler gjelder for moms dersom jeg kjøper det settet i når jeg er i Sverige?

 

Lurer på om det er noe med at banken vil registrere slike kjøp, og at de plikter å melde fra til Toll- og avgiftsdirektoratet slik at jeg må betale moms..?

 

Figure_02, hvordan gjorde du det når du handla over grensa? Du hentet det jo selv?

 

Kanskje jeg kan omgå systemet, hvis jeg overfører penga til privatperson. :innocent:

Lenke til kommentar

Amped: Jeg kjøpte jo settet privat, så det gjelder nok ikke de samme reglene, men vil tro du bare kan gå inn i butikken, kjøpe de for 10k svenske og ferdig med det, bare pass på å ikke bli stoppet i tollen når du skal tilbake :p (Skjer nesten aldri, men da må du betale 25%, kjipt, evt. lag en falsk kvittering).

 

Marius: Syns du er heldig jeg, skunne ønske jeg hadde masse penger og :p

 

Vel, Tama Superstar er et godt valg? Har aldri hørt noe godt om Peace trommer, det må være en grunn til det, tomopphenget ser ihvertfall horribelt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...