Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva var det du skrev i det inlegget modden fjerna zprmario? ^^

Tenkte ikke over retningslinjene her på forumet akkurat i det øyeblikket da jeg hadde et forslag til sett for JacobDW... Men det er nå tatt hånd om, og kommer nok ikke til å gjøre den feilen igjen... :p

 

Hvordan trommiser kan spille fort på trommer? Vel, ikke pga. muskler i alle fall, da skulle du sett meg :!: . Er ikke akkurat noe bodybuilder-materiale... Har mest med teknikk å gjøre, å utnytte den naturlige "spretten" man får av å slå på trommene.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Det er hvertfall ikke muskler, da hadde jeg jo vært verdens raskeste :innocent: ... eller ikke :!:

 

Det går nok på teknikk og øving. Det blir lite øving på meg mens jeg er på ferie, men jeg har kjøpt meg et par med stikker og en øvelsamatte som øver på omtrent hver dag. Det er veldig kjekt å ha når du ikke har tilgang til trommesettet :yes:

Lenke til kommentar

Ikke muskler tror jeg...

Men hvis du spiller på dobbelt pedaler er det jo greit å ha utholdene muskler i leggen, så ikke beina dine får krampe eller no sånt ^^

 

Sykling, er det bra trening for de musklene man bruker når man spiller med beina? Vet ikke helt hvem man bruker da, men når jeg spiller lenge verker det på baksia av benet, under kneet...

 

Lol, hvis dere skjønner noe av denne posten er dere gode ^^

Lenke til kommentar
Det å spille fort handler om å benytte seg av spretten man får når man slår på tromma. Og hvordan man bruker hendene for å få det til :) Og litt muskler må man jo også ha, men raske muskler, ikke sterke

Det vil vel altså si, spørs om man skal ha raske "chops" eller raske bevegelser rundt trommesettet... Man bruker ikke spretten for å dra en rask en rund trommesettet.. Man trenger ikke å bruke spretten heller for å være rask på tromma heller lissom, rudimenter is your friend :D

Lenke til kommentar

Ja, fart er laaangt fra alt! Teknikk, kontroll, interesse... :yes:

Jeg har dobbel pedal å ei basstromme... er ikke såå stor forskjell egentlig, når det gjelder fart å kontroll fra dobbelpedal og dobbel basstromme...

Men det min mening... :)

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...