ZprMario Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Er litt uenig Marius, tror det beste for et sånt sett er Remo Pinstripe Pinstripe er å anbefale det også, helt klart, for billigere sett. 2 lags skinn som tar bort det meste av overtoner. Selv synes jeg det tar bort litt vel mye jeg da, foretrekker f.eks G2 av den grunn, selv på litt billigere sett. Men det er en smakssak Anbefaler heller Pinstripe enn 1-lags skinn i alle fall, uansett type, når det gjelder til billigere sett. De gir en heller åpen tone der man fort legger merke til lydkarakteristikken i treverket i trommene. På dyrere sett låter det fett, men man merker fort på billig sett at overtonene ikke låter spesielt godt. Generelt sett da... Audun, grattis med solgt sett . Kjenner til den følelsen, er sinnsykt digg å ha muligheten til å omtrent "starte" fra scratch, velge akkurat de cymbalene du kan tenke deg osv... Jeg ville anbefalt Byzance først og fremst, synes de låter bedre rett og slett, enn SC. Synes SC har av og til noen litt rare overtoner, mange har faktisk beskrivd de som "wannabe- Paiste Signatures" lydmessig, de prøver men når liksom ikke helt opp til "den sounden". Selv om det er ganske individuelt da. Ville i allefall forsøkt å prøvd de et sted før kjøp. Med Byzance så har absolutt alle modeller jeg har testa selv vært utrolig bra, testa en god del sist jeg var i Tyskland. Samtlige hi-hater låt fett, kommer bare an på musikkstil etc. Crasher også, ikke en klarte jeg å finne der jeg mislikte lyden, eller synes den ikke låt så bra... Endret 8. august 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 Ja, tipper det antagelig blir Byzance, 17" medium-thin og 18" medium, er ikke sikker ennå. Problemet er bare at det ikke er noe sted jeg kan få testa dem Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 AKkurat det som ofte er problemet, særlig med Meinl . Og tabs sin butikkavdeling i Sarpsborg er det hvertfall bare å glemme, med mindre du kan få de til å bestille noen inn for testing først... Der hadde de YTTERST lite... har faktisk sett musikkforretninger på Gran Canaria med mer cymbalutvalg enn de, noe som burde være skammelig... (bodde der noen år tidligere ser du, så snakker av erfaring ). Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 Ok, er det en eneste butikk i hele Norge som har Meinl i det hele tatt? Verken Immerslund eller Pro Perc har :/ Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 ja, de njuuber med zildijan, som sug. grattis med salget Audun, hvilken crash er igjen? hadde mestlyst på 18" eller 16" thin. har så mye å kjøpe, men aldri nok cash:p Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 Zildjian lager fine cymbaler de synes jeg, men er så sykt overpriset for hva man får synes jeg. Er vel kanskje mest fordi jeg har blitt vant med "Meinl-priser" da.Er jo omtrent halve prisen, og låter like bra etter mine ører... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 Ja, er nok ingen av de store som "sug", men er enig i at Meinl gir deg mest for penga, og Zildjian minst. nesta: 16" thin crashen er igjen, er den beste imo Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Forresten Audun, www.norskmusikk.no selger Meinl. Holder til i Oslo en plass, og ut i fra bildene på siden deres har de ganske godt Meinl utvalg i butikken! Dæven... dit må jeg ta turen... http://www.norskmusikk.no/visInfo.aspx?InfoID=8 Endret 8. august 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) jaja, vet at zildijan ikke "sug" men aldri likt det, dont ask why. alt funker bare det ikke er "no-name". må bare finne ut en lur måte å komme meg til Andebu på, trokke pappa gidder å kjøre:p EDIT: vet dere om Chris Adler bruker Meinl GX-10/12 Electro stack på MD festival 2005? Endret 8. august 2006 av nesta_bobo Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Hmm, dem har jeg ikke hørt om faktisk, må sjekkes ut! Sjekka nettbutikken dems nå, der var det ihvertfall ikke mer en totalt 19 meinl cymbaler, kanskje de har flere i butikken tho. nesta: hvis du bare f.eks skal ha den ene crashen kan jeg jo prøve å sende den, er ikke sikkert frakt blir såå dyrt, ellers kan du ta timeekspressen, billigste måten å komme frem/tilbake til Oslo på. www.timeekspressen.no Endret 8. august 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 Synes det virka som de hadde mer utvalg i butikken enn de har listet opp, i alle fall hvis alle de cymbalene bakover på bildene der også er Meinl... men er vanskelig å se... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Ja, så ihvertfall noen Byzance der, men kan jo sikkert ringe dem å spørre og. Nå er jeg skikkelig utålmodig her, har endelig solgt settet, så svarer ikke han svensken på mailen min. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Heh, det er kjipt ja... sitte med penger i hånda og vil bare ha nytt utstyr så fort som mulig . I dag fikk jeg en del utstyr ja! . 22x18 bass + 16x16 gulvtam til Sonor 3005 settet, pluss at skinna dukka endelig opp... Aquarian Response 2 til hele settet, og en Evans Emad til Tama settet. Skal bestille nye basstrommeskinn til Sonor settet også, har bare ikke helt bestemt meg for hva enda... lurer litt på å prøve Aquarian Superkick 2, har hørt mye skryt om de, men aldri hatt de selv... Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Grats! Da må vi få noen nye bilder! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Fant nummret til han svensken til slutt, på lørdag drar jeg til Svergie å henter opp settet Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Nice! Blir bilder når jeg får satt nye utstyret opp på settet i Oslo, med mindre dere ønsker bilder av kun en basstromme og en gulvtam . Sannsynlig blir det ikke øving før neste uke, så... tror ikke det blir bilder før en gang da Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 jeg vil ha bilder Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Meh, er ikke så farlig, vent til du får hele oppsettet du. Hvilken Meinl ride og hats har du Marius? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. august 2006 Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Har 14" Byzance Heavy Hats (traditional finish) og en eldre 20" Meinl Raker Ride (planer om å bytte ut). Hats'ene er kanonbra, synes de er bedre enn Paiste Sig. Heavy Hats'ene jeg også har. Litt mørkere lyd i de, men samtidig masser av volum og crisp lyd. Mer "allround" enn navnet tilsier, men gjør seg kanskje best til hardere musikk. Raker ride'n er og fin, ser ikke så rå ut, er gammel, bjella er klar, men er ikke helt fornøyd med ride lyden, har noen overtoner jeg ikke helt liker... Har fått skryt av den fra en annen trommis som hørte meg spille, så er kanskje bare noe jeg innbiller meg... Men har lyst å bytte den med en MB20 Heavy eller Big Bell Ride seinere.. Endret 9. august 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Ok, Soundcaster Big Bell ride da? Den ser jo fet ut, og bellen er syk, men trur lyden fra kroppen blir litt for "bell" aktig og, hvis du skjønner, hvertfall om du hører den på meinl sia. Ellers har vi jo Bittners Bell Blast Ride og Adlers Pure Metal Ride Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå